goppingen go-1 wolf

hoi dirk
aan de vleugel kan ik zonder de romp los snijden niks veranderen
dus iets onder het stabilo zal het moeten worden
hoeveel dat word geen idee
neem de volgende keer diverse latjes mee en even proberen denk ik dan maar
 
Op een koorde van 100mm moet je 3,5 mm ophogen onder de neus om 2 graden minder hoek te krijgen. Als de koorde groter of kleiner is, kun je die 3,5 mm evenredig aanpassen.
 
oke dus als ik het goed begrijp
mijn stabilo is 115 mm dus zou ik 4 mm omhoog moeten aan de voor lijst?

Ja, maar ... je moet wel de 'koorde' nemen van het stuk dat draait bij onderleggen. Als ik naar deze afbeelding kijk:
full

dan moet je dus alleen de wortelkoorde nemen van het vaste deel van je stabilo. Zo op het oog ongeveer de helft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dirk
euh ja dat had ik ook gemeten dat is 115 mm


maarten
dat ik met rudder mee moet sturen is bekkend haha
hij doet ook in vlakke vlucht moeilijk vandaar
 
nou vandaag was het dan zo ver
met een latje van 4 mm onder het stabilo en gaan met die vogel
en ja hoor het vliegt geweldig niet als een moderne maar wel leuk
full

helaas was ik alleen op het veld dus geen filmpje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
femmo
juist zonder motor is het nu goed
ze vliegt echt leuk nu zal binnen kort even een plankje maken zodat het weer mooier uitziet daar maar blijft zo
 
vandaag was het redelijk wind stil dus ik dacht laten we het nog eens proberen
zo gezegt zo gedaan en op naar het veld
nou het vliegt prima zo als gezegt maar wat eer sjok toen ik de landing ging aan zetten
ik moest even door starten zeg het veld was te kort hahahaha
dus motor aan weer beetje naar boven en op nieuw
draai haar voor het veld op ongeveer drie meter hoog en daar gaan we weer
veld te kort
nog maar eens en toen kon ik haar op de grond krijgen
pfffff dat was lachen zeg zal ik toch iets van een rem nodig hebben

nu dus daar iets op gaan bedenken
mocht iemand een idee hebben wand voor mij is dit dus nieuw
raad is zeer welkom
 
Remkleppen inbouwen of slippend landen is de oplossing voor een steilere daalhoek. En een beetje wind helpt ook hoor...

JB
 
hey jacob

klopt met een beetje wind land ze lekker

remkleppen inbouwen heb ik eigenlijk geen zin

nu had een clublid het over de ailerons naar onder of boven te mixen op een schakelaar
maar en nu komt het moet dat naar onder of naar boven en hoeveel dan
en waar moet ik dan nog meer op letten
wand zo als gezegd dit is nieuw voor mij
 
Ailerons naar boven is ook een manier inderdaad. En hoeveel? Tja, tot je niet meer lekker met omhoog staande ailerons kunt sturen... En dat probeer je het beste op hoogte waar het veilig is.

Een ander ding is dat je vliegt met een zwever en blijkbaar het gas op een knuppel hebt omdat je spreekt over ailerons omhoog zetten op een schakelaar. Ik zou dat niet doen. Zet de motor op een drie standen schakelaar en je kleppen/ailerons op de gasknuppel. Gas dicht wordt dan kleppen vol omhoog. Je vliegt nu met een zwever en niet met een motorkist. Motor heb je alleen maar nodig om omhoog te komen. Je kunt dan veel preciezer landen.

JB
 
maar en nu komt het moet dat naar onder of naar boven en hoeveel dan
Naar BOVEN!!!
Naar onder is LEVENSGEVAARLIJK, je maakt de kist super tip-stall gevoelig.

Hoeveel naar boven?
Zoveel als mogelijk, zeker meer ddan 40 graden, 90 graden is prachtig.
Zorg wel dat je bij een rol stuurbeweging nog voldoende uitslag naar beneden overhoudt.

Enne ... zoals Jacob al heeft gezegdd: hoog testen!
 
kijk weer wat geleerd
dank jullie daar voor
zal aankomend weekend mij daar is in verdiepen
als de voorspellingen kloppen word het zweef weer dus kan ik mooi proberen
 
Back
Top