Productaankondiging ***Gopro Hero 4***

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Tasz, 26 sep 2014.

  1. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ik vind de superview wel een goede verbetering ten opzichte van gp3. Zeker dat het 60fps kan.

    Daarnaast is 4k 30fps de enige echte verbetering. Voorheen was de 4k feature niet echt bruikbaar op de hero3.
     
  2. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ik vind YT geen goede indicatie. Wil eerst raw beeld zien om te oordelen
     
  3. Binnetie

    Binnetie

    Lid geworden:
    8 jul 2014
    Berichten:
    146
    Mee eens, vorige week een tweedehands nieuwe GoPro 3+ Black gekocht voor weinig. Op dit moment vind ik 4K nog teveel toekomst (net als 3D), dus voor mij een uitkomst.

    Vandaag zag ik een 4K scherm in de mediamarkt, super mooi als je er 2 meter vanaf staat. Maar op 5 meter zie ik geen verschil meer tussen Full HD of 4K (even lost gezien van de 'winkelstand' waar de schermen op staan) op 60 inch schermen.
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Zolang mijn kabel aanbieder nog steeds zenders in het SD segment heeft zitten,komt er hier geen 4k scherm in huis of het merendeel moet idd in 4k te zien zijn....
     
  5. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ik blijf erbij dat YT geen indicatie is.
    Je weet niet wat voor compressie is gebruik, render setting, color correctie, codec, etc etc
    Daarbij voert YT ook nog een compressie uit

    Ik kom ook heel veel slecht gopro3 filmpjes tegen. Ik wil eerst RAW footage zien
     
  6. Binnetie

    Binnetie

    Lid geworden:
    8 jul 2014
    Berichten:
    146
    Beetje offtopic, maar in mijn jongere jaren herinner ik mij dat iedereen op een gegeven moment een breedbeeld tv moest hebben, want we gingen 16:9. Mensen sjouwden zich het ziekenhuis in met die veel te zware dozen. Uiteindelijk kwamen de eerste 'platte tv's' en was nog geen 20% van alle content in 16:9.

    Het scheelde me ruim 220 euro op de 3+ of de 4. Dat vond ik de meerwaarde niet waard.
     
  7. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Dat de 4 er is maakt de 3 nog niet slecht. ;)
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nope de 3black + met een goede serienummer, (focus probleem) of met een waterpomptang bewerkte "slechte" serienummer, is een van de betere gopro cams in tijden ;)
     
  9. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ik vind de gopro3 (niet plus) ook nog goed.
    Eigenlijk vind ik de normale gp3 betere kleuren geven zonder protune. Met protune zijn ze beide gelijk natuurlijk.
     
  10. Binnetie

    Binnetie

    Lid geworden:
    8 jul 2014
    Berichten:
    146
    Even een ervaring van mijn zijde.

    Laatst heb ik een GoPro 3+ black edition gekocht op marktplaats. Leuke deal, na een week pas de GoPro ontvangen omdat een collega van me hem opgehaald heeft (andere kant van het land). Gelijk met dat ding spelen enzo... totdat de accu leeg was.

    Ik wilde hem opladen aan de laptop, maar helaas. De laptop herkend de GoPro niet en hij laadt ook niet op.
    Van alles geprobeerd:
    - andere usb-kabel
    - andere laptop
    - op de 5V 1A lader van de telefoon aangesloten
    - zonder SD kaart opgestart
    - zonder accu aan de laptop aangesloten (om zaken uit te sluiten)
    - via een vriend van me zijn accu gebruikt, werkt perfect maar ook niet opladen

    Ondertussen de verkoper proberen te benaderen i.v.m. de factuur. Maar die zegt dat hij hem niet meer heeft en wil geen moeite verder doen. De man is 65+ en verkoopt hem voor zijn zoon. Ik had er flink de pest in! Zit je met dat dure spul. Natuurlijk loop je een risico als je geen factuur meer hebt.

    Uiteindelijk ticket ingeschoten bij GoPro, snelle jongens daar met antwoorden. Waren blij dat ze niet de standaard vragen hoefden te stellen. Ik moest nog 1 ding voor ze proberen, dat werkte ook niet. Hun diagnose was dat de USB-poort defect moet zijn.

    Had al aangegeven geen factuur te hebben, maar dat lijkt ze niet te boeien. Hij is gisteren opgehaald door UPS en afgeleverd in hun warehouse in Venray.
    Daar wordt hij of omgeruild om gerepareerd. Dat weet ik niet precies.

    Als ze hem gewoon omruilen zonder moeilijk te doen over de factuur, dan ben je in mijn ogen gewoon een baas! En mag je misschien duur zijn, maar zulke aftersales mag ook wel iets kosten.

    Dezelfde vriend heeft zijn 3+ silver ook in Venray liggen (door een crash), helaas wacht hij al een maand omdat er geen voorraad is van (refurbishde) silver versies.
     
  11. IJskonijn

    IJskonijn

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    81
    Mag ik vragen wat er dan met sommige 3black+ aan de hand is dan? Ik wilde binnenkort op zoek gaan naar een mooie deal op een tweedehands 3+ Black, maar is er met bepaalde serienummers iets mis?
     
  12. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Niks mis mee. De eerste versies hadden geen "infinity focus" ingesteld.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. IJskonijn

    IJskonijn

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    81
    Maar als ik het goed begrijp hoef ik me daar bij de wat later geleverde hero 3+ black's dus geen zorgen over te maken?
     
  14. Binnetie

    Binnetie

    Lid geworden:
    8 jul 2014
    Berichten:
    146
    Als ik de reacties lees dan zijn er bepaalde batches waarin dit mis is gegaan? Ik lees over serienummers die beginnen met H3B+0813 en H3B+0913 (zal wel betekenen aug 2013 en sept 2013 als productie maand).

    Heb in elk geval voor de zekerheid even in mijn ticket gevraagd of dit ook bij die van mij speelt of niet en als je een andere teruggestuurd krijg of dan het focusprobleem is opgelost. Mijnde is H3B+1113.
     
  15. Caryl_Stuffertz

    Caryl_Stuffertz

    Lid geworden:
    13 aug 2014
    Berichten:
    192
    Vreemd. Mijn serienummer is H3B+B091. Zou ik dan bij de eerste groep horen?
     
  16. Binnetie

    Binnetie

    Lid geworden:
    8 jul 2014
    Berichten:
    146
    Ik zou GoPro er gewoon eens over mailen. Je kunt het testen door foto's te maken volgens mij.
    Hier zie je ook best verschil:



    Let op: de vergelijking is tussen een 3 en een 3+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Lijkt er wel op. Gewoon even testen. Je ziet dan dat ie wat uit de focus is.
    Heb het ooit gecorrigeerd en stelt niks voor, maar is wel eng om te doen :)
     
  18. Binnetie

    Binnetie

    Lid geworden:
    8 jul 2014
    Berichten:
    146
    Ik heb antwoord van GoPro op mijn vraag of mijn camera ook last kan hebben van het focusprobleem:

     
  19. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    Hey dan volgt een leek vraag van mijn kant....kun je de gopro ook gebruiken om te fpven? En dan bedoel ik niet dat hij op een quad of ander model kan want dat kan natuurlijk, maar ik bedoel datje hem kan gebruiken icm een video zender naar je bril.....fatshark bv
     
  20. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Video-out kabel in de gopro en de andere zijde in de videozender.
    Klaar ben je.
     

Deel Deze Pagina