GoPro Hero harde klikkende geluiden

Ik heb me onlangs een GoPro Hero (niet de 2) camera gekocht om gewoon leuke filmpjes te kunnen maken.
Nu heb ik hierbij ook een originele suction mount gekocht, zodat ik hem op de auto kan plakken. (op de deur aan de zijkant bijv.)

Ik heb hiermee even wat opnames gemaakt. (camera op de motorkap en deuren voor de filmpjes. ) echter heb ik bij alle filmpjes erg harde klikkende/rammel geluiden tijdens de filmpjes. Nu heb ik gelezen dat dit voor wil komen als dat witte rubbertje niet gebruikt word in bijv de helm mount. echter zit bij de suction mount alles met schroeven vast, dus aan de mount zelf kan al niets trillen/rammellen. Ik dacht dat de camera dus in de behuizing moet bewegen dan, dus heb ik een paar stukjes foam-tape in de behuizing geplakt onder en achter de camera, zodat deze nog iets strakker aangedrukt word. dit had echter ook geen effect.

Ik heb tot nu toe alleen nog maar de helemaal dichte behuizing gebruikt, dus misschien de open behuizing ook maar eens proberen. maar ik vroeg me dus in ieder geval af of hier nog meer mensen zijn die dit probleem hebben gehad, en of/wat daarvoor de oplossing was. zie dat die cameras in quadcopters etc nog wel veel gebruikt worden, vandaar dat ik de vraag hier ook maar even stel.

Ik denk niet dat alle modelbouw forum gebruikers in dit gedeelte gekomen, dus misschien dat daarom er nog geen antwoord is gegeven. Probeer het is op andere forum's waar die camera veel gebruikt bij word.

@klamath: dat is iets wat je zal blijven houden met deze camera.

heb er eentje op de (echte, dus geen model) cessna gehad, bij een vlucht afgelopen zomer.
ook al prop je er nog zoveel foam rond, zolang het oppervlak waarop de mount is bevestigd, of als er veel lucht langs stroomt, zal het plastig (van de camera en de mount) trillingen overdragen, die door het microfoontje worden versterkt.
want vergeet niet: plastic trilt mee, hoe goed het ook word vastgezet.
misschien helpt het om de camera rechtstreeks te monteren i.p.v in een plastic ''bakje'' te stoppen...

dat de microfoon ook ruist als je de cam in de wind zet (bijv op je motorkap tijdens het rijden) is dacht ik al duidelijk ;)

groet,
Hoogvlieger

@Hoogvlieger, Bedankt voor het neerzetten van je ervaringen.

Heb een tip gelezen om de open achterkant te gebruiken als dit mogelijk is. Gezien dan meer geluid opgenomen word, en hierdoor het geklik overstemd zou moeten worden.
Dit wil ik binnenkort eens uitproberen. (maargoed, dan moet het wel droog zijn. :) )

Zo'n GoPro opeen Cessna monteren,... tja, dat is uiteraard nog wel een stuk gaver als op een auto. Heb je hem nog extra bevestigd? (een touwtje oid) of heb je de zuignap gewoon vertrouwd?

Back