goudstekkers solderen

• Topicstarter Topicstarter bennieboy90
  • Startdatum Startdatum
B

bennieboy90

Guest
Hoi kan ik me goudstekkers gewoon op een Nicd accu solderen .

Moet de accu leeg zijn , Of moet er nog wat gebeuren zodat me accu's niet kapot gaan .

kon niks vinden via de zoek functie :(

groeten Ben

Hoe vol de accu is maakt niet uit, wel goed opppassen oor kortsluiting dus het draadje waar je op dat moment niet mee bezig bent even aftapen!
De meeste (vliegers) hebben de pluspool accu aan het mannetjesstekkertje.... (pa-plus/ma-min)

Je accu's hoeven niet leeg te zijn, je moet wel vermijden dat je sluiting maakt.
Ik soldeer een zwart vrouwtje (busje) en een rood mannetje (stekker) aan mijn accus, en heb tot nu toe alleen accu's gehad waar al een bestaande (bijvoorbeeld Tamiya) stekker aanzat.

Om te vermijden dat ik (per ongeluk) sluiting maak ga ik bij de accu's als volgt te werk.

- Knip de zwarte draad los van de bestaande stekker.
- Soldeer hier een zwart vrouwtje (een busje) aan
- Isoleer dit met krimpkous.

De kans dat je per ongeluk contact maakt met de - pool is nu nihil.

- Knip de rode draad los van de bestaande stekker
- Soldeer hier een 4 mm mannetjes plug aan
- Isoleer een deel met rode kripkous, er blijft altijd een blank deel over.

Ik zet ze altijd in een wasknijper.

Wat ook goed werkt is een balkje waar je twee gaatjes in boort.

op deze manier voorkom je dat de draden tegen elkaar komen.

Want dat is eigenlijk het enige waar je voor moet uitkijken

gr Remco

oke . ja dacht dat misschien de draden te warm zouden kunnen worden maar gewoon rustig aan . En ze gaan in een rood omhulseltje .dus .

Maar bedankt ;)

groeten Ben

ja het is gelukt is een flinke bout .

Draden had ik vertind doe ik altijd.

alleen er zit een klein stukje goud boven het omhulseltje krijg niet dieper ofwel ?

gr ben

Nou het moet er altijd helemaal invallen hoor, als je gold4 stekkers hebt dan gaat het soms vrij zwaar om ze er helemaal in te krijgen. Dus even goed kracht zetten :wink:

Grootste gevaar van solderen aan cellen is oververhitting van de cel. Vergeet niet dat tussen beker en deksel een kunststof (plastic?) isolering zit.

Grote bout met een hoop massa zorgt dat het snel kan,, zonder dat de rest van de cel iets in de gaten heeft.. Met een kleine bout moet je te lang stoken en verwarm je de rest van de cel te veel.

Back