govenor monteren op mijn heli.advies gevraagd

govenor rce-g6600

Goeden morgen,
ben nu bezig met de govenor in te stellen op mijn heli en zender maar ik twijfel of het nu allemaal goed is.
Graag jullie advies indien mogelijk......
Op de zender een t7c staat het volgende ingesteld>
n-thr = 7-25-50-75-100
idle-1 = 80-75-50-75-80(idle 2 idem)
govenor op schakelaar D twee standen
(of moet dit op de idle schakelaar 3 standen sw E> up 0%// ct 65%// dn 80%)Let wel hierbij gaat bij normaal de lamp rood branden en bij idle 1 en 2 de lamp groen branden
instelling als volgt >
up=0%
dn=100%
mix>on
dir>+limit
Met het instellen van de govenor als volg te werk gegaan>
hierbij staat de govenor switch uit
thr low stick(lamp vaste kleur rood)-----limit travel drukken------dan thr high stick(lamp vaste kleur rood)
Nu met govenor switch aan lampje vast groenen alles reageerd zoals het naar mijn mening hoort maar zodra ik in idl 1 kom dan werkt de servo gewoon mee op de beweging van mijn stick.
Is dit zoals het hoort of moet ie gewoon blijven staan op de ingesteld %
De motor heb ik nog niet laten lopen met de govenor wil eerst zeker weten voordat ik dat doe
Doe ik iets fout of zit het in de instelling in de zender...zo ja wat?
Graag jullie bevindingen indien mogelijk ik weet dat het moeilijk is om zo iets uit te leggen maar proberen kan geen kwaad.
phil

Laatst bewerkt:
Op mijn DX7 zit geen governor menu.
Ik heb mijn Governor gekoppeld aan mijn Idle-up schakelaar d.m.v. ingestelde mixen.
De meeste governors moet je het stickbereik van de throttle "leren", bij de align governor dus ook.
Boven een bepaald punt (30% sticktravel bijv.) wordt hij automatisch ingeschakeld en overruled hij de gascurven in je zender en begint te werken met de ingestelde gaspercentages.
De heli toert dan op naar het ingestelde toerental en de governor gaat proberen dat toerental stabiel te houden.
Ik heb mijn gascurven zo ingesteld dat ik het duidelijk merk/hoor wanneer mijn governor niet meer goed werkt of uitvalt.
Ik heb een aparte schakelaar aangewezen om het governor percentage naar 0 te zetten (governor uit).

Grt,
Eric

govenor

ok
Eric bedankt voor je reactie,
voor zover ik het nu begrijp neemt dus de govenor de gascurves over mits goed ingesteld.Dus de throttle stick bereik.
Maar het klopt dus dan dat de servo gewoon mee werkt met de stick beweging dan? of moet ie echt op een ingesteld procenten blijven staan
Alles wordt bij mij nu de juiste kleur rood off,groen aan nu maar wachten tot ons veld open gesteld wordt.
Maar dan zal ik zeker een ervaren heli piloot er wel naar laten kijken om zeker er van te zijn dat ik het wel goed hebt gedaan....wil niet voor ongewone verassingen komen te staan door dom weg op mijn eigen houtje de heli te gaan starten en uit proberen.
bedankt tot zover
phil

Back