Governor aan- en uit op een switch?

Ik heb alleen nog maar een schakelaar over op mijn zender om de motor van mijn HK500 mee aan- en uit te zetten. Ik vlieg altijd op governor, zal de motor nou op 100% gaan draaien dan? Ik las laatst ergens dat de Align regelaars toch niet verder gaan dan 90% max op governor en dat zou goed uitkomen.

Is er mogelijk een idee om dit kanaal extern te "limiten" b.v. op 80%? Ik kan iig niet op mijn zender (WK-0701) het schakelkanaal limiten.

Hoor het graag, Marco.

het toerental dat de governer "draait" komt uit de throttlecurves van je zender.
die stel je vlak in, bijv. op 85%
Of, zoals bij de align MAX 90%.
100% wordt nooit gedaan omdat de governer wel wat ruimte nodig heeft om het toerental goed te regelen, zowel naar boven als naar beneden.

Ik heb dat nooit begrepen, waarom zou je een throttle curve gebruiken als je een governor hebt om het juiste toerental vast te houden? Ik heb altijd gedacht dat je curve is om het toerental vast te houden op verschillende (pitch) belastingen. Ik zet bij al mijn heli's de governor op een vaste stand (vlakke "curve") en met mijn vliegstijl verandert het toerental nauwelijks.

het toerental dat de governer "draait" komt uit de throttlecurves van je zender.
die stel je vlak in, bijv. op 85%
Of, zoals bij de align MAX 90%.
100% wordt nooit gedaan omdat de governer wel wat ruimte nodig heeft om het toerental goed te regelen, zowel naar boven als naar beneden.

een vlakke lijn is ook een curve.

Bij electro stel je de governer in je esc in. En deze krijgt zijn signaal uit het throttle kanaal van de ontvanger. Dus als je wilt dat je governer op 80% draait dan zet je je throttle curve op een vlakke lijn van 80%.

Maar vaak is het zowieso beter om de governer uit te zetten bij goedkopere regelaars en om gewoon op een vlakke of v-curve te vliegen. Alleen de governers van YGE en Kontronik zijn goed genoeg om het toerental constant te houden. En een governer van een scorpion bijvoorbeeld maakt het vlieggedrag alleen maar slechter (eigen ervaring)

bij een nitro heli is het een ander verhaal omdat daar je governer op een apart kanaal zijn governer percentage binnen krijgt en ook gewoon de throttle curve.

ik heb overigens goede ervaringen met de governer van Hobbywing in de platinum-serie. Die heb ik op mijn 450.

En inderdaad is een vlakke curve ook een curve. De uitleg van jamgils klopt.
Of je dat kunt schakelen met een switch betwijfel ik. Je moet er de ESC opnieuw voor programmeren. Tenminste bij de modellen die ik ken (hobbywing, align).

Back