Governor RCE-6600 aansluiten op ontsteking

Heeft er iemand ervaring (of kennis) van het aansluiten van een governor op een ontsteking?

Ik heb het idee om de sensor van de governor te verwijderen en deze te vervangen door een stekker en deze vervolgens middels een Y-kabel op de sensor van de ontsteking aan te sluiten.
Het lijkt mij namelijk overbodig om 2 sensoren te plaatsen en het signaal is het zelfde (toch?)

Hieronder de governor, met rechts onderin de sensor die ik wil verwijderen en vervangen voor een stekker en alleen de signaal kabel op de Y-kabel aan te sluiten.
01be612c96cade2abbfcea7b32321296.jpg

Op de foto hieronder is recht op de voorgrond de aansluiting van de sensor op de ontsteking en hier wil ik een Y-kabel tussen zetten.

4550c029b49f391b51abe963a6bdb816.jpg

Heeft iemand een idee of dat ook kan gaan werken ??
Als ik de signaal kabel gebruik is dat voldoende??

Graag advies

Kleijntje

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=552978

http://rc.runryder.com/helicopter/t636235p1/

zoektochtje...
voornaamste criterium schijnt de detectie te zijn.
mensen takken blijkbaar de hall sensor van de ontstekingsunit af om op de governor te werken.
andersom zal ook best werken.. al bestaat er wel een kans dat de sensor van de onsteking zuiverder is dan de governor sensor.

wel opletten met de + en -, heb wel eens ergens begrepen dat de align wat dingen omgedraaid had zitten.
niets wat een multimeter niet oplost ;-)

Gebruik jij twee sensors, dan, Teunis?

Sander, hou ook rekening met het feit dat je vermoedelijk zowel governor als ontsteking vanuit dezelfde accu voed (in elk geval met gezamelijke min) en dat je dus even goed moet kijken of je geen gekke stromen laat lopen.

Groet, Bert

ik heb alleen de ontsteking geplaatst.. heb dus de andere systemen niet veranderd.
in het kader, wat werkt, werkt.

dus inderdaad, ik heb twee sensors.
de originele van de g600. en jouw sensor van de ontsteking.

ook niet vergeten, mijn heli was al ingericht.
sensor, magneten, alles zat al.
en voor de ontsteking was er de standaard sensor, en de hall sensor voor de backplate.
aangezien je toch je tijdstip moet verzetten.. is de standaard sensor niet te gebruiken. en die zat me best.
en zo weet je zeker dat de rest gewoon blijft werken.

o, tipje voor zoekopdrachten, de governor is geen 6600, maar een G600.
alleen het lettertype is nogal ongelukkig.

Bedankt student, ik dacht 6600 ipv G600. Te weinig aandachtig lezen [emoji52]

Het elektrotechnische gedeelte had ik iets onderschat denk ik. Is ook niet mijn sterkste kant.

Bedankt voor adviezen en ik zal de links ook effe goed lezen.

Als het lukt laat ik wel horen [emoji5]

Laatst bewerkt door een moderator:
De governor is aangesloten. Nu wel alles op één accu, wat ik in de toekomst nog wel wil veranderen.
De sensor van de governor vervanger door een kabel met stekker, hier de plus en min kabel los gemaakt en geïsoleerd (doen dus niet mee). Op de sensor aansluiting van de ontsteking een Y-kabel aangesloten en daarop de ontsteking gezet en op de andere de governor alleen met de signaal kabel.
Governor op ontvanger aangesloten en de gas servo.
Piece of cake [emoji1]
Governor ziet het signaal van de sensor en dat is alles wat hij nodig heeft.
Dit bleek dus vrij eenvoudig, governor moet nog wel getest worden, maar dat zal wel goed komen.
Volgende stap is om toch een weer een aparte accu voor de ontsteking te gaan gebruiken, daar heb ik inmiddels al een goede tip voor gekregen, als dat lukt zal ik het hier ook nog melden als daar nog interesse voor is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu wel alles op één accu, wat ik in de toekomst nog wel wil veranderen.

Zou ik niet doen, want dan moet die min van de sensor ook weer aangesloten worden, en ik durf niet te zeggen of dat wel of geen invloed heeft. Bij mij werkte dan de killswitch niet meer....
Sowiso, het is volkomen overbodig om twee accu's te hebben, zoveel trekt die ontsteking nu ook weer niet. en storing hoef je niet bang voor te zijn (tenminste, de enige storing die je kunt krijgen, wat je al gehad hebt met dat veertje in de bougiekap, voorkom je niet door de accu's te scheiden).

Maar dat moet je geheel en al zelf weten, natuurlijk!

Back