Graag advies aankoop RC Heli Euro 200-, max

hallo

Ik wil graag een nieuwe RC Heli, maar ben vrij nieuw op dit gebied.
Heb zins twee maanden een Walkera lama 2.1 en een Parkfun Axial 3d gekocht, en krijg nog de Blade mcx.

Nu wil ik over 10 weken weer wat anders, begin 4 ch al door te krijgen, ook op de SIM gaat het erg goed.
Zoek eigenlijk een Heli van ongeveer 40 t/m 52 cm, die erg snel is, waar ik in de toekomst ook loopings mee kan maken.
en waar de onderdelen niet zo duur van zijn.

Is het verstandig om gelijk een DX6i Spectrum te kopen zodat ik niet zoveel zenders krijg.
Zat zelf te denken aan het volgende. Moet niet meer dan 200 euro kosten
een DX6i incl een Blade 120 sr (fix pitch) 4ch dan later misschien een 3d heli. Of zou ik gelijk kunnen kijken voor.

Art-Tech Falcon 6CH CCPM RC Helicopter RTF 2.4GH
Belt-CP V2 CCPM 3D Aerobatic
Esky 6 CH Honey Bee King V3 CCPM 3D Aerobatic
Esky 6 CH Honey Bee King 2 CCPM 3D Aerobatic
Skyartec 6 CH Wasp V3 Pro CCPM 3D
Esky 6 CH Black Honey Bee CP3 3D Aerobatic

Ben dus duidelijk nog geen pro, maar heb het snel door, en geef niet op.

Bij voorbaat dank
Luuk

Ik zou lekker voor de Blade 120sr gaan, of als je 1 maatje groter wilt, een Honeybee FP(!) V2, beide zijn fixed pitch, dus vliegen nagenoeg hetzelfde als een CP, maar zijn toch net even wat crashbestendiger. FP"s zijn ook heel wat makkelijker te repareren, af te stellen en te vliegen dan een CP heli..

Je onderschat jezelf namelijk ook door te denken dat je het snel door hebt...

Dank je wel voor je advies. Is de blade wel een beetje krachtig. Want er zit maar een matige battery in. Of zegt dat niets.
Luuk

Kijk eens goed in de 2e hands sectie..
Er worden regelmatig 450 size heli's aangeboden voor een 150 euro..
Natuurlijk moet je dan 50 euro ruimte rekenen om hem vliegend te maken maar als er een heli vlieger in je omgeving is dan is dat een betere keus dan alle opties die je zelf geeft.
als die opties zul je binnen 3 tot 6 maand willen vervangen voor beter..
Een 450 size optie kun je zelf telkens verbeteren...

Die dx6i is natuurlijk altijd goed.
en zorg wel voor wat heli kennis in je omgeving..

Benno

denk goed na...

Een gebruikte 450 size (T-Rex clone) is de beste optie.

Of wat let je om een nieuwe te kopen? voor $59,- (HK 450 GT) heb je deze vanuit Duitsland in huis. Daar komt natuurlijk wel nog alle elektrische zooi bij.

Zelf bouwen is de beste leermethode om te begrijpen hoe zo'n ding het luchtruim kan kiezen. Sluit je aan bij een club, je kunt het echt niet alleen.
Afstellen moet je leren.

En als ie is afgesteld, dan kun je nog lang niet vliegen. Kost je maaaaanden! Kortom, ga niet over 1 nacht ijs, oriënteer je goed, en geef je geld bewust uit.

Succes met je keuzes!

P.s. Geadviseerde heli is de meest voordelige keus! zoek eens verder op dit forum.

Ik zou dat toch heroverwegen.
Er komt een moment dat je een crash meemaakt.
Dan is het herstellen een stuk eenvoudiger als je weet hoe alles in elkaar zit.

En het vliegen van iets wat je zelf opgebouwd hebt is ook erg leuk.

Naar mijn idee MOET je een cp heli zelf gebouwd hebben

Een 2e hands moet op zijn minst geheel uit elkaar en opnieuw opgebouwd worden...

Hoe weet je anders wat je de lucht in gooit?

En belangrijker, hoe weet je zeker dat hij zal blijven hangen en bestuurbaar / betrouwbaar zal zijn?

Dat weet je gewoon niet als je hem niet nakijkt
Dit is gewoon geen hobby waar je ff instapt, en zonder kennis van zaken je ding kan doen
Bij auto's en bootjes lukt dat zonder problemen, maar deze dingen kunnen aardig wat aanrichten als ze verkeerd crashen

Naar mijn idee MOET je een cp heli zelf gebouwd hebben

Een 2e hands moet op zijn minst geheel uit elkaar en opnieuw opgebouwd worden...

Mee eens.
En ook al koop je iets nieuw dan nog moet je alles nakijken.
In de kop van mijn 450 zaten 2 schroefjes niet geborgd.
Je wilt niet dat die tijdens een vlucht los schieten.

Je kunt een aap leren heli vliegen als je maar genoeg bananen hebt.....;)
EN EEN HBPF2!!

Ik ben nu ook een tijdje aan het rommelen met RC heli's en op zo ongeveer elk forum raden de kenners dit model aan. En ik ben blij dat ik deze raad heb opgevolgd. Wat een heerlijk apparaat om het te leren.
Eerst binnen geleerd met coax, daarna een CB100 en nu buiten begonnen met weinig wind met een Honeybee FP2. In het begin is het een koppig ding en blijf je maar ongecontroleerd landen maar deze heli kan VEEL hebben. Als er al iets echt stuk gaat is het nooit meer dan 5 a 10 minuten werk om het weer te fixen. Kosten meestal minder dan 2 euro per crash. Zelfs naast het veld in je auto zijn deze simpele reparaties nog uit te voeren.
En als je helemaal de uber-trainer wil hebben voorzie je de HBFP2 van superblades en dan vliegt ie stabieler wat vooral voor beginners fijn is.
Topding die HBFP2!

Heb er nu twee. Ga er eentje beetje upgraden, ander gaat in de verkoop na het weekend.

Afgezien van de rotorblades hoef je helemaal niets te upgraden om een zeer goede beginners heli in handen te hebben.

Nog een leuk voordeel is dat er op youtube een hele reeks filmpjes staat van een liefhebber uit de States die erg veel nuttige info geeft over deze heli.
Zoek maar eens op esky honeybee fp beginners guide bij youtube.

Laatst bewerkt:
Nu wil ik over 10 weken weer wat anders, begin 4 ch al door te krijgen, ook op de SIM gaat het erg goed.
Zoek eigenlijk een Heli van ongeveer 40 t/m 52 cm, die erg snel is, waar ik in de toekomst ook loopings mee kan maken.
en waar de onderdelen niet zo duur van zijn.

Hoi Luuk,

Je vraagt iets wat moeilijk te doen is met 200€.
Sommige zullen je waarschijnlijk spoedig overspoelen met allerlei linkjes naar aziatische webshops...boring... :sleeping:
De meeste vergeten er dan wel bij te vermelden dat je behoorlijk wat kennis moet hebben om zo'n cloontje goed te laten vliegen,qua afstelwerk en onderhoud.
De materialen zijn minder dus de afstelling verloopt als een gek door slijtage.
Wel leuke sleutelheli's (ook leerzaam)...
Als je ambitie ligt bij het maken van veel vlieguren, dan is het slimmer om iets dieper in de buidel te tasten en piloten op te zoeken die al wat langer bezig zijn.
Dat gaat je als beginner echt veel geld besparen en vliegtijd opleveren.
(veel vliegtijd en een goede heli = sneller een looping kunnen maken)

M.vr.gr.
Eric

Laatst bewerkt:
Back