graag even wat hulp ivm afstellen van een motor

ok....maar dan snap ik nog steeds niet, waarom die wisseling in toerental. Eerst omlaag, dan weer omhoog, maar daarna weer omlaag

Ik ga in ieder geval eerst maar eens aan de slag met alle tips, die ik hier heb gekregen. Eens kijken wat het word.

@Pinty misschien denk je dat als ie meer brandstof krijgt ie ook hoger in toeren gaat stationair draaien maar dit is niet zo. De motor kakt juist in door te veel brandstof op de lsn doordat je de stationairschroef dusdanig ver ingedraait hebt slaat ie net niet af en gaat hij daarna weer hoog in de toeren draaien waarna hij daarna weer volloopt met brandstof zodat ie weer inkakt maar weer net niet afslaat door hoge stationair loop. Dit blijft zo doorgaan en is vooral moeilijk af te stellen omdat je juist met 16% rijdt, stap je over op 25% zal dit een stuk makkelijker zijn.

dat is duidelijk. Net even gereden, motor loopt nu bijna weer goed. Ik denk zelf ook, dat het de combinatie van alles is geweest. De knik in de slang, veel te koud en dan krijg je de afstelling dus nooit goed.
De tip van valse lucht bracht me op het idee, trouwens. (niet dus valse lucht, maar geen druk meer op de tank)

Ik heb vorig jaar ook gewoon met de 16% gereden, en nooit geen problemen mee gehad. Maar ja, toen was de temperatuur buiten ook een stuk aangenamer.

Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik ben ook weer iets wijzer !

even een update:
Gisteren gereden met 25%, wat een verschil !
Motortje loopt veel beter nu en ik heb ook wat meer power.

Told you so ;)

Bij 33 moet je weer rekening houden met verlagen van de compressie ....
De meeste motoren zijn standaard opgebouwd voor 25 tot 30 procent.

Laatst bewerkt:
33% ga ik echt niet rijden. Daar zit weer een hoger prijskaartje aan......en de winst is zo minimaal voor wat ik ermee rij, dat is gewoon zonde van mijn centen.

Back