graag hulp bij keuze aankoop electro heli

• Topicstarter Topicstarter eddepet
  • Startdatum Startdatum
E

eddepet

Guest
ik zou graag van jullie doorgewinterde heli vliegers wat advies willen hebben.
ik vlieg met mijn bell 47 al een paar maanden door het huis en dat gaat me goed af al zeg ik het
zelf.
ik wil nu overstappen op een uitdoor heli, maar wel electro.
eentje die lekker stabiel is en ook gewoon kan vliegen met een beetje wind.
ik vlieg met die bell 47 ook wel eens buiten maar dan moet het echt wind stil zijn.
hij mag 3d zijn want je weet nooit hoe goed het gaat met de tijd:-) positief blijven.
ik wil gaan tot zo'n 550 euro met zender en al.
wie heeft er wat goede tips voor me?

alvast vriendelijk bedankt!

gr eddy

Met kop en schouder (beste keus) Thunder Tiger mini Titan E325 :mrgreen:

Als (beginned) collective pitch vlieger :D de mini Titan E325 wel ff voorzien van:
trainingskruis en optionele setting weights (PV0828)

Een Trex 450 of cloon (HDX450, SJM400, etc) is ook een goede optie al denk ik dat de TT Titan iets goedkoper is qua onderdelen.

Bedenk wel dat je met je budget van 550 euro aan de krappe kant zit voor een TT Titan of Trex. Het kan waarschijnlijk wel, maar laat je niet verleiden door allerlei bling-bling en andere luxe.

Een zeer goede standaard mini titan.

(Ik heb eerst een carbooon400 geprobeerd en is niet gelukt technische problemen, waarom niet is nog steeds de vraag ook bij de winkel )

Maybe zei:
Met kop en schouder (beste keus) Thunder Tiger mini Titan E325 :mrgreen:

Als (beginned) collective pitch vlieger :D de mini Titan E325 wel ff voorzien van:
trainingskruis en optionele setting weights (PV0828)

Maybe
vlieg jij nog met die gewichtjes? (of ooit gedaan)
En hebben die zo veel effect?

Ik heb geen ervaring met de trex450 enzo maar die kleine helis vliegen niet erg fijn buiten (met wind), ik heb zelf een dragonfly 4 (fixed pitch) en dat is niks buiten als beginner. Mijn volgende keuze wordt een 500/600 serie heli zoals de e-smart/hurricane550/eco 8/logo10 etc..

Ik ben ook van een bell47 naar een mini titan gegaan zodat ik buiten en groter kan vliegen.

En ik ben dus aan het leren vliegen met de mini titan (nu al een maand) en ik hoover er mee buiten zelfs met een lichte bries(windje).

Van de moment dat je goede setup hebt lukt dat wel aardig.
Het belangrijkste is een goede gyro met goede staart servo bvb van Futaba GY401 met een S9650 servo.

een 500/600 heli kost een heel pak meer.

Ik vlieg ook een Mini TItan en bevalt me prima als beginner. Onderdelen goed te verkrijgen en niet duur.
Heli is behoorlijk crashbestendig. Denk alleen dat je wanner je alles nieuw wil kopen toch eerder aan de
800 euro komt met heli, servo's, gyro,lipo's,balancer,lader en zenderset.
Of je moet een gebruikte vinden :D

vlieg jij nog met die gewichtjes? (of ooit gedaan)

Neen, ook nooit gedaan :mrgreen:

Voor de beginnend collective pitch vlieger, kan ik mij voorstellen dat extra stabiliteit welkom is.
Deze extra stabiliteit is te verkrijgen door het aanbrengen van optionele Flybar gewichten (part nr. PV0828).

Mocht je nog geen beslissing hebben genomen, mijn idee is dat je niet te groot moet beginnen. T-rex of mini Titan zijn prima om het te leren.
Je kunt makkelijker dicht in de buurt blijven en je zult hem sneller onder controle krijgen.
Een grotere heli is dan wel stabieler maar eist ook veel meer concentratie en durf.
Als het tijdens het leren fout gaat is er weinig tijd voor corrigeren.
Je zult er ook langer over doen om voor het eerst een rondje te vliegen.

Succes

mijn idee is dat je niet te groot moet beginnen. T-rex of mini Titan zijn prima om het te leren.

Precies :D

Als het buiten ietwat te hard :roll: dan vlieg ik met m'n mini Titan E325 in een sporthal of garage :mrgreen:

Anders gezegd, met zowel een T-rex 450 als mini Titan E325 kun je nog indoor vliegen :lol:

..:: JET-A is My Perfume ::..

Back