Graag hulp !!!!

• Topicstarter Topicstarter f-man
  • Startdatum Startdatum
F

f-man

Guest
hey,

nu ik met rc AUTO`S al wat langer bezig ben lijkt mij het leuk om is iets nieuws te proberen en dacht meteen aan een bootje maar aangezien ik nog nieuw ben op dit gebied heb ik er nog niet zo veel verstand van en wil nu wil jullie nu vragen of dit een goed bootje is het gaat hier om een `Thunder Tiger falcon 5200` met een 3.5 cc buitenboord motortje

14142.jpg

14142.jpg

mvg f-man

ik heb hem zelf ook gehad,
ik was er zeer tevreden over.
moet je wel zeggen je blijft afstellen met de boot.

de snelheid zit rond de 45 a 55 km/h

doe wel voorzichtig met de motor want daar zijn bijna geen onderdelen voor te krijgen.

greetz jaimy

onderdelenprobleem is opgelost..... blijft gewoon in het progamma, wel moet t meeste besteld worden maar gaat redelijk vlot....

tegen welke levertijd peet??
ik heb er nog 1 staan waarvan de staartstuk niet meer goed is..

hoor het wel

greetz jaimy

toppie

ik denk dat eens een keer langs kom om wat onderdelen te bestellen..

want me motor is goed alleen me staartstuk is stuk..

je ziet me wel weer een keer verschijnen.

greetz jaimy

als je echt iets betrouwbaars zoekt moet je proberen een deepv boot te kopen
het probleem met de catamaran is dat de motor achterop gemonteerd zit en dus heel gemakkelijk water in de carburateur komt waardoor de boot afslaat of slecht gaat lopen met een deep v heb je daar geen last van want de motor zit binnen je moet wel zorgen dat de motor voldoende lucht krijgt voor het optimale resultaat
gr sep
toshiba racing team

het probleem met de catamaran is dat de motor achterop gemonteerd zit en dus heel gemakkelijk water in de carburateur komt waardoor de boot afslaat of slecht gaat lopen

ik heb hier nog nooit last van gehad..
ik kreeg pas water in me carb als ik over de kop ging
of uit viel en kreeg er nog een golf over heen..

een thunder tiger is een hele betrouwbare motor..
ooit een os max of K&B langzaam door het water zien varen en gwoon kunnen optrekken daar na.
ik niet heb het mijn tunndertiger regelmatig laten doen..

de motor is nu 2 jaar oud en loopt als een zonetje drupel water of niet blijft lopen.
het is gewoon plug er op en 2 slagen rond en hij loop.. zelfs als ie net onder is geweest.
dan is het even plug er uit ..
water er uit..
vinger op de carb tot er brandstof uit het plug gat komt.
plug er weer in
2 keer draaien en lopen..

dat is mijn ervaring met outboards en dus ook met thundertiger

greetz jaimy

wat betreft die slang erop maken hoe langer de aanzuig naar de krukas des te groter de restrictie en des te minder vermogen haal je uit de motor
wij lopen al jaren te testen met aanzuig monden en komen steeds weer terug om er niets op te zetten scheeld aanzienlijk in toeren
vr gr sep
toshiba racing team

jaren met outboards gevaren en nooit last van gehad. Zonder aanpassingen. Maar een tunnel is gevoelig voor golven, Hij ligt nu eenmaal snel op z'n dak.

@ Jaimy: niet al te vaak K&B's gezien zeker? :lol:

jewel..
maar meestal zodraa ze langzaam gingen was het uit of achteruit slaan.

ik heb er tot nu toe geen gezien die langzaam vaart..

greetz jaimy

Back