graag informatie over goede FM zender

van te voren: Ik wist niet waar ik dit topic het beste kon plaatsen, dus heb ik het gier maar gedaan. Als een moderator hem nog wil verplaatsen "gaat u gang :lol: "

nou, Bij mijn auto heb ik nog zo'n standaard goedkoopste AM "troep" zender. Ik heb hier een half jaar geleden wél 8 nieuwe batterijen voor gekocht. Dit waren nog dure sanyo cellen van 2500 mAh ook.

Ik wil binnenkort dus een 2e hands fm zender kopen, en dan wil ik er dus één waar batterijen in moeten. Anders kan ik weer een goede accu kopen waarmee de zender langer dan een paar uur aan kan staan. ((is het misschien zo dat er waar een accu in kan, ook batterijen inkunnen?))

Kunnen jullie mij een goed advies geven? Ik zat aan de graupner XS-6 of de XR-6 te denken, maar deze zijn dus op een accu.

nou ja, ik hoor het wel.

Met die zender is niets mis, ik heb hem ook gehad voor mijn bigscale.

Nu heb ik een graupner t3pl , en ben daar nog meer te spreken over, dan de goede xr6fm race mark2

ja oke, maar wie heeft dan een goede tip voor een zender waar je (ook) batterijen in kunt doen i.p.v. een zender accu.

@psygho, hoe lang kan je "uitzenden" met de standaard accu van de xr6?

Er is toch vast wel iemand in de vereniging, die voor jou de losse cellen aan elkaar kan solderen, zodat je een accu hebt?

In de XR6 en in de XS6 kan ook een 8UM-batterijhouder, waarin penlite-formaat cellen passen. Deze batterijhouder wordt door Graupner ook los verkocht (voor o.a. XR3 en MC412). Het is echter stukken beter om een accu te gebruiken. Wel op de polariteit letten, want velen hebben bij de XR6 al een keertje de accu verkeerdom aangesloten.

De XS6 is een prima zender, gebruik die zelf ook. De standaard 800 mAh accu houdt het lang genoeg uit om enkele malen te gaan rijden.

Dus als je die 2de hands voor een leuke prijs kan aankomen, zeker doen...

hoe lang is lang MAri?? Hoelang kan ik met de standaard accu uitzenden? en kan ik deze gewoon opladen met een addapter?

Back