Graag kleinere foto's in de draadjes willen we dat?

Kleine foto's in de draadjes zelf

• Ja niet groter dan 640 x 480

Votes: 18 37,5%
  • nee groot is geen probleem

Votes: 17 35,4%
  • een klein fototje in het draadje die je groot kan openen

Votes: 13 27,1%

• Total voters
    48
Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Roeleveld, daar gaat het probleem niet mee opgelost zijn , als een foto 2mb is zal het eerst binnengehaald moeten worden, waarna er dan een Thumbnail van gemaakt moet worden. (denk ik).
Ik bedoelde eigenlijk dat al een plaatje wordt toegevoegd in een reactie, dat de Forum software (op de server) dan op de server al een thumbnail maakt en die op de server opslaat.
Dan hoeft er alleen een thumbnail naar de webbrowser gestuurd te worden.

--
Joost

Ben ik het niet mee eens,

De foto in DEZE post van Dirk laad ook gewoon traag in de eerste keer. Komt van Photobucket.

wit-ding-33kb.jpg

Laad deze dan sneller .... van 146 kB naar 33 kB gecomprimeerd met de zelfde resolutie (792x379)

Is het niet mogelijk om "automatisch" een "thumbnail" te laten genereren en die te plaatsen?

Dan kan je, als je het grote plaatje wil zien, er gewoon op-clicken.

Daar werken idd. een hoop fora mee zoals Johan ook al aangaf. Helaas gaat dat alleen werken als je een foto upload naar het eigen forum.

Iemand die een foto gaat linken omzeilt dat. Het extern linken bij diverse websites is het probleem. Ik weet niet of het b.v. mogelijk is om al deze externe linken om te zetten naar b.v. Thumbs.

RC-Universe is een goed voorbeeld. Daar zijn (bijna) alle foto's te zien als thumbnail en openen pas in een groter bestand als je ze zelf aanklikt. Maar link je daar een foto d.m.v.
dan heb je ook daar hetzelfde probleem als hier omschreven doort Bertus.

@ Dirk,

Kan ik nu niets over zeggen daar ik nu op een digitale "racebaan" zit momenteel. Zal het vanavond thuis even proberen.

Het moet toch mogelijk zijn om die grote externe foto's om te zetten naar een directe link, dus zodra de forumsoftware merkt dat de foto's te groot zijn de IMG tag vervangen door een URL tag.

Soms zijn er foto's bij waarvoor ik 8 monitoren naaste en op elkaar nodig heb om ze te bekijken. Dit soort topics sluit ik ook meteen zodra ik merk dat er grote foto's in staan. De basis internet aansluiting van @home (Ziggo) is niet zo snel en ja ik werk nogsteeds met een 15 inch monitor, dat is meer dan ruim voldoende voor wat ik aan de PC doe. Ook bij de Eeepc duurt het vreselijk lang voordat die foto's geladen zijn en dan is de layout nog erger naar de Kl..ten.

Maar, ja,de foto's is maar bijzaak hier, Het forum netjes op je mobieltje krijgen heeft voor het forum beheer een hogere prioriteit.

RC-Universe is een goed voorbeeld. Daar zijn (bijna) alle foto's te zien als thumbnail en openen pas in een groter bestand als je ze zelf aanklikt.
Dat vind ik dan ook wel weer jammer. Met foto's 600 of 800 pix breed leest het wel prettiger vind ik... :rolleyes:

Voor het lezen maakt het niets uit Bart :confused: tekst staat altijd goed. En de foto open je alleen als je hem in het groot wilt zien. Zo vermijdt je lange topics met b.v. veel fotos onder elkaar.

Yep, zie RC-Universe of RC-network

Echter zal de externe hoster toch nog de plaatjes gewoon plaatsen zoals nu.
En dat scheelt het forum ook weer heel veel ruimte ;-)

Yep, zie RC-Universe of RC-network
Tja, ik bedoel juist dat ik een topic met fotos die groot genoeg zijn om er iets aan te zien (dus geen thumbnails) wel zo aardig vind om te lezen. Als je dan moet gaan klikken om de foto's te kunnen bekijken... behelpen vind ik dat.

Daar werken idd. een hoop fora mee zoals Johan ook al aangaf. Helaas gaat dat alleen werken als je een foto upload naar het eigen forum.

Iemand die een foto gaat linken omzeilt dat. Het extern linken bij diverse websites is het probleem. Ik weet niet of het b.v. mogelijk is om al deze externe linken om te zetten naar b.v. Thumbs.

RC-Universe is een goed voorbeeld. Daar zijn (bijna) alle foto's te zien als thumbnail en openen pas in een groter bestand als je ze zelf aanklikt. Maar link je daar een foto d.m.v.
dan heb je ook daar hetzelfde probleem als hier omschreven doort Bertus.
Technisch zou het moeten kunnen.
Die IMG-tag wordt gewoon door de forum-software gelezen.
Die foto kan dus 'gecontroleerd' worden en als die te groot is kan dan, technisch, gekozen worden om die om te bouwen tot een link met of zonder een thumbnail.

Dit kan door de PHP-code op de server afgehandeld kunnen worden.

Misschien dat Robert ons zou kunnen laten weten of dit met de forum-software al mogelijk is die hij gebruikt en of dit verder mogelijk is met de hosting die voor deze site gebruikt wordt?

--
Joost
PS. weet iemand of Robert dit draadje leest? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back