Graag tips bij wikkelen CD Rom borstelloos

Ik heb ze alleen nog in een speciale elektronica winkel gevonden voor die zelfde prijs ongeveer.
Dat slijpen is natuurlijk vornamelijk een uiterste red middel. :)

Hallo,

Ik ga misschien binnenkort ook een cdrom speler slopen en daarvan het motortje gebruiken voor modelbouw.
Het motortje gaat in ieder geval opnieuw gewikkeld worden.

Vraag: kan ik mijn regelaar en accu hierop aansluiten? Die heb ik nl. nog liggen.

Ja, die kan je er op aansluiten.
voor de 1e test na het wikkelen is het aan te raden om met een voeding ipv accu te testen. Bij een kortsluiting in je wikkeling fik je dan niet meteen je regelaar af...

En verder? info genoeg, dus eerst ff goed lezen voor je gaat wikkelen en onderdelen kopen.

ja en ja :) als je het vliegtuig verder licht houd en veel vleugeloppervlak kun je dr ook heeeel lang mee vliegen. de gemiddelde cdrom doet maar 75 watt ongever, ongeveer 7 ampere continu op 3 cellen dus :)

cdrom flyer zei:
eddy zei:
Hallo,

Ik ga misschien binnenkort ook een cdrom speler slopen en daarvan het motortje gebruiken voor modelbouw.
Het motortje gaat in ieder geval opnieuw gewikkeld worden.

Vraag: kan ik mijn regelaar en accu hierop aansluiten? Die heb ik nl. nog liggen.
Begin dit dan maar vast te bestuderen. :wink:
http://gobrushless.com/kb/index.php?title=Brushless_101_-_Chapter_1

Wat zou hier wel in staan, en niet in dit topic of de vele linkjes die Ron gegeven heeft ;)

Groeten Eddy

Wat hier in staat staat in ander woorden ook in andere links maar ik vondt deze wel mooi toe gespitst op de beginnende cdrom sloper.
Maar je hebt je weg al gevonden in al dat leesvoer dus. :)

Genoemde artikelen van Brian Mulder ('Mr.Diy' op www.rcgroups.com ) vormen samen een mooi goed opgebouwd technisch verhaal. Mijn linkjes zijn 'slechts' een verzameling incoherente linkjes die veel makkelijker te lezen zijn na Brian's hoofstukken gelezen te hebben. Ik ben er nooit toe gekomen om een net verhaal te maken.

Overigens, Brian's verhaal is indirect de aanleiding dat Ralp Okon niet meer op rcgroups is te vinden. Brian had voor zijn club (niet commercieel dus) die artikelen geschreven en daarbij Ralphs windingstabel overgenomen. Gobrushless (commercieel) gebruikt die artikelen te goeder trouw, Ralph pissig omdat zijn materiaal commercieel gebruikt wordt, exit Ralph.

Back