Graag tips bij wikkelen CD Rom borstelloos

nou ik zit weer heel erg te balen want na een slaaplose nacht toch de moeite genoemen om naar dortmund te gaan wel veel benodigheden goedkoop kunen kopen. maar net niet de magneten die moet ik dus volgende maand maar bestellen helaas.
want battmann had ze niet bij zich

Marco, supermagnete. de of .ch (maakt niks uit) maandag besteld, woensdag thuis afgeleverd.
Ik heb de mijne via .ch besteld, en ze hebben de btw nog afgetrokken op het factuur. Misschien omdat het een land van buiten de EU is, dat je geen btw betaalt als je ze in-via zwitserland bestelt.

Waarom beginnen sommige mensen toch met vragen posten en niet met lezen :?
Geloof je nu echt dat elke elektro vlieger zijn eigen motortje bouwt. :)

IK ben weer bezig nieuwe pot met ijzer te smelten, mocht je ook wat motortjes willen bouwen dan giet ik wel wat extra motortjes :D Wel zelf afdraaien op je draaibank.

grapje..

zo net even dit hele draadje doorgelezen en een groot deel van de links die hier staan, wat een informatie over een klein motortje zeg 8O
ik heb hier een fietsbel liggen met een behoorlijk gewicht, maar ik zoek iets lichters met meer toeren, voor een devine2. aangezien ik niet eerst 500 spelers wil slopen om een leuke stator en rotor te vinden, ga ik denk ik maar een kitje kopen, site heb ik trouwens van sietse gekregen.
deze wil ik zo maken dat er een guntertje op kan, om dan met 2 of 3 cellen lipo te vliegen.
hebben jullie ervaringen met deze winkel, en is het kitje een beetje compleet?

alvast bedankt, oscar.

sjoerd zei:
lool,

ik weet ook wel dat je motors kopen kunt
(ik ben niet gek:wink: )
ik heb ook al wel een aerocat gemaakt en ben nu bezig met een knuffel,
wat ik bedoelde is die motortjes die hier worden besproken ook kant en klaar te koop zijn,
of zijn dit gewoon borstelose motortjes zoals:
(die ik wil gaan gebruiken op de aerocat ende knuffel)

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=1403
Je kunt ze niet kant en klaar kopen maar wel bouwpaketjes of losse onderdelen kopen.
http://www.cncmodellsport.de/
Ik heb geen ervaring met deze winkel.
Dan heb je de onderdelen compleet en hoef je geen cd roms te slopen tot je vindt wat je nodig hebt.
Ik heb tientallen cd roms gesloopt en kan dus kiezen maar de meeste motortjes zitten b.v. geen kogellagers in maar glij lagers en die gaan niet zo lang mee als vliegtuigmotor.

sorry dat ik het topic ff weer naar boven haal, maar ik heb hier op mn bureau een oude brushless motor liggen, alleen is deze 10 polig, dus geen meervoud van 3. zeker niet meer bruikbaar voor de modelbouw? :( of weet iemand een manier om daaromheen te werken?

nee, dat gaat dnek ik nei tmeer lukken, di eharde schijf is al uitgestorven dnek ik (60 mb 5 1/2 inch ding uit de jaren 0 :P)

tis wel een binnenloper :)

misschien kan ik nog iets doen om aan een andere stator te komen die dr in past, dan kan ik iig de lagers nog gebruiken :) ach, ik kan de lagers natuurlijk ook uit het huis halen, want dat is een knap lomp aluminium ding :))

eerst maar eens een torx bitje t4 en t5 in de schoen krijgen van de sint, want ik krijg de motor nu neit verder uit elkaar (en mn kleinste is t6)

Alexander zei:
eerst maar eens een torx bitje t4 en t5 in de schoen krijgen van de sint, want ik krijg de motor nu neit verder uit elkaar (en mn kleinste is t6)
Torx bitje dat klein genoeg is is moeilijk te krijgen.
Ik gebruik een mini slijpschijfje om er een gleufje in te slijpen zodat er een normale schroevendraaier in past :idea:

ja, dat is allemaal leuk een aardig, maar ik wil die bitjes ook ngo gebruiken op apparatuur die ook nog weer in elkaar moet (zoals mn telefoon)

(en bij de conrad hebben ze een setje van 11 euro ofzo waar ze volgens mij in zitten (zover ik me herinner)

ach, we zien vanzelf :)

Back