Grand Hauler

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door stoomertje, 15 feb 2020.

  1. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Toch alvast maar een eigen bouwverslag op zetten voor de Grand Hauler. Ik ben in afwachting van de assen enz. van scaleclub. Normaal begin je met het onderstel, maar ik ben nu bezig met de lading en met de cabine van de Grand Hauler. Van de week de verlichting voorbereid. En ben de (lading) aan het spuiten hier wat foto's en een link van de lading

    20200213_164230.jpeg 20200213_164611.jpeg 20200213_164444.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2020
    Mark300 en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  2. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Kreeg bericht dat de onderdelen uit China onder weg zijn. Hoop ze eind van de maand in huis te hebben. Maar.... verveel me nog niet! 20200228_193831.jpeg
     
  3. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Even een update van de truck. Ik heb er een transporttoren er op geplaatst. Dit heb ik gedaan omdat in de kast de accu en geluidsregelaar komt. Zo heb ik de slaapcabine vrij voor elektronica. In de tank van de transport toren wil ik eventueel lood kunnen leggen om de druk op de achterwielen te kunnen vergroten, zodat de grip vergroot wordt op de achterwielen. Vandaag de beier sfr 1 aangeschaft. Dus kunnen weer verder met electroniche gedeelte. 20200306_205928.jpeg
     
    VOLVO FH 16 750 en Rutger2012 vinden dit leuk.
  4. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Stoomertje,

    Leuk om te zien dat je op een Amerikaanse truck een Europese Scania V 8 Zwaar Transport module plaatst. SMILEY KNIPOOG - kopie.jpg
     
  5. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Drenthe
    Maakt Scania dan koeltorens?
     
  6. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Tja,ik weet het hoort niet echt thuis op de truck. Ik wil de toren nog verder aanpassen. Had van te voren er naar gezocht. Dan kom je altijd wel iets tegen wat er op lijkt.
    Zoals ook al aangehaald zie het als functioneel...en staat toch ook wel een beetje stoer?

    2007_Peterbilt379LegacyClassSleeperTruckTractorTriA_CasperWY_450x338.jpeg
     
  7. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Stoomertje,

    De Zwaar Transportmodule staat ook heel stoer. SMILEY  DUIM OMHOOG - kopie (2).jpg
    Ik zou alleen het Scania V 8 logo verwijderen, of afplakken met een dun stukje RVS en dan het Logo van de King/Grand Hauler er op plakken.
     
  8. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Goed idéé! (Ik zou alleen het Scania V 8 logo verwijderen, of afplakken met een dun stukje RVS en dan het Logo van de King/Grand Hauler er op plakken.)
    Ik had de zijkanten opnieuw willen maken zoals Peterbilt op foto. Maar waarom moeilijk als het eenvoudig kan. Bedankt voor het meedenken.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  9. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Maar buiten het optische wat wil je dan allemaal aan electronica plaatsen als je in de cabine en sleeper niet voldoende ruimte hebt en een Beier SFR 1 gebruikt? Waarom heb je de ruimte nodig. In welke kast plaats je dan de accu en de geluidsregelaar? Komt er nog een geluidsregelaar in naast de SFR-1?

    Ik begrijp het niet allemaal maar in de sleeper zou je 3 Beier SFR-1 en 2 accu's kunnen plaatsen bij wijze van spreken. Onder de motorkap 2 speakers en een ventilator. Waarom de ruimte in de zwaartransport unit dan nodig is?

    Maak ons wijzer!!
     
    VOLVO FH 16 750 en arm1948 vinden dit leuk.
  10. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Trailrolf: De cabine word straks ingericht met alle toeters en bellen zie (svlreclame)
    Onder de motorkap komt de scaleclub motor wil ik verder vrij houden. Dan houd ik de sleeper over, ruimte genoeg voor electroniche gedeelte. Aan de achterkant van de sleeper zit verlichting daar door gaat de achterkant niet lekker open. (Deze ga ik vast lijmen) Dan moet ik de cabine om de accu op te laden iedere keer los schroeven. Wat is er dan makkelijker? Effe 2 deurtjes openen, daar komen in aan/uit schakelaar, accu, potmeter. Of iedere keer de boel los schroeven. De onderste tank maak ik open zodat ik daar evt. lood in kan doen ( zie discussies rond 20 januari)
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  11. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Bij deze de foto van de kast ee272d91-5387-472a-acd7-5e8dab64ec4e-large.jpeg
     
    Catwoman en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  12. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Stoomertje,

    Mooie Zwaar Transportmodule van RVS.
    SMILEY BEDANKT - kopie.jpg
     
  13. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Kijk, dat is een duidelijk verhaal. Dan zeg ik mooie oplossing!
     
    stoomertje en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  14. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Ja, ik ben wel iemand van oplossingen en praktische denken. Een doener. Vind ook mooi, dat die er hier op dit forum meer zijn! Tekeningen, berekeningen, maak ik ook nooit. Uitgebreide verslagen is ook mijn sterkste kant niet. Dat is voor een ander welleens lastig, en roep het vragen op. Zal proberen de volgende keer achterliggende gedachte erbij te zetten.
     
  15. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Er is veel te veel op Facebook en te weinig hier
     
    hobbyvanrobbie en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  16. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Tja, daar zit wat in. Ik heb geen facebook account, dus helaas voor Facebook mijn verslag is exclusief voor forum
     
    VOLVO FH 16 750 en trialrolf vinden dit leuk.
  17. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    TOP !!
    SMILEY  DUIM OMHOOG.jpg

    Ik heb bewust ook geen Facebook, Twitter, Instagram !
    Zakelijk gezien niet verantwoord.
     
    stoomertje vindt dit leuk.
  18. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Even nog een kleine update. Voorlopig even de wielen van Tamiya onder de Grand Hauler gedaan. Om toch even een beeld te krijgen( voor de scaleclub onderdelen wordt ik in mijn geduld getest al 3 maanden.) Toch niet kunnen laten om effe de Lombard steam log hauler er achter te zetten, zonder trailer dan zitten we wel jaartje verder. Maar het idéé. 20200327_135857.jpeg 20200327_140028.jpeg
     
    trialrolf, bvdh, VOLVO FH 16 750 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Effe wat anders aan mijn hoofd, 14 jonge eendjes achterom, die niet weg kunnen. Allemaal gevangen en in het weiland achter ons huis gebracht. IMG-20200413-WA0002.jpeg
     
    VOLVO FH 16 750, Leon1965 en raoul00123 vinden dit leuk.
  20. willum

    willum

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    4.634
    Locatie:
    noord-limburg
    "stoomertje,
    14 jonge eendjes achterom,
    die niet weg kunnen. Allemaal gevangen en in het weiland achter ons huis gebracht.


    14?
    Dat is een hele zwik.
    Leuk.

    Veel modelbouwplezier
    Willum
     

Deel Deze Pagina