Graunper/JR MC-12 Killswitch?

Is het mogelijk, als ik in m'n MC-12 een tuimelschakelaar bouw, om daarmee m'n motor uit te zetten? Nu ik m'n serval klaar heb moet ik voor het landen de motor uit zetten, maar de trim kan ik niet zo handig bij. Een tuimelschakelaar zou ideaal zijn. Heb niets zinvols kunnen vinden met google.

Ik ken de zender zelf niet maar heb een suggestie die misschien ook voor deze zender werkt.

Als je mixen kunt programmeren kun je misschien de gasservo als 'slave' van de gasservo programmeren.
Dat beteken dat wanneer je met een schakelaar de mix activeert de gasservo 20% lager komt te staan en zo de carburateur sluit.
Dat ziet er dan zo uit:
>Master (bijv channel 3)
>Slave (bijv channel 3) -20

Jock

Hey DualdudE

Op bladzijde 76 van de duitse handleiding staat, met voorbeeld, aan welke aansluiting je een tuimelschakelaar kunt bevestigen om de motor stil te leggen.(Buchse 3, vrij vertaal aansluiting 3) Wordt ook gebruikt bij heli's. Bestelnummer voor de originele schakelaar staat erbij (Best.-Nr. 4160) maar een microtuimelschakelaar uit de electronicawinkel met hier aan een koppelstekkertje uit een pc lukt ook aardig en is vrij goedkoop mits een beetje soldeer- en isolatiewerk. Deze "externeschalter zorg voor motor aus". Je moet wel de zender openen en de schakelaar in de body inbouwen hierbij is altijd voorzichtigheid geboden.

gr jk

Kijk :D dat is handig. Nu weet ik dat het kan, dan kom ik er wel uit.

In de handleiding kon ik niet kijken want die heb ik er niet bij gekregen.

Hey sppedy consales

Is het mogelijk om dit ook naar mij door te sturen (als je hem zou inscannen) dit bespaar mij wat werk in kan namelijk nog niets inscannen maar zoek een mogelijkheid om de handleiding op mijn computer te krijgen om er een vertaling van te maken.

gr jk

Hallo,

Als verwoed "verzamelaar van handleidingen van zenders (om o.a. anderen te kunnen helpen) ben ik ook geïnteresseerd in een Engelse of NL-handleiding van de MC12. Zie ook deze topic door mij opgesteld en ge-updated :
http://www.rc-forum.nl/viewtopic.php?t=380&sid=d2912b405fc7287da3c4aaf6ee00c4eb

De MC12 in het Frans heb ik liggen (pdf).

Met www.dropload.com kun je gemakkelijk en zonder enige spam grote bestanden uploaden (tot 100mb) naar hun dienst die het als download voorsteld aan de bestemmeling. Prima service en gratis! Gebruik dit meer dan 1 jaar voor o.a. handleidingen door te sturen, zonder problemen.

Mijn E-mail adres is terug te vinden op mijn website.

Het wordfile van de MC12-handleiding heb ik zojuist van de vertaler ontvangen.
Als iemand dit wil hebben kan ik dit mailen. S.v.p. een pb'tje sturen met daarin vermelden "MC12-handleiding". Tevens ook het e-mail adres opgeven.

Als ik mij niet vergis (in ander type zender) is dat die schakelaar die je moet "dubbel klikken" om de motor uit te doen.
Leerling had zo'n schakelaar. Werkte maar soms leek het. Moest duss 2 keer even schakelen.

Back