Graupner 47g aansturen met een mx12

Oke alles werkt nu maar nu is mijn motor gereversed... GEVAARLIJK :D
Hoe ga ik dit nu oplossen want als ik de motor weer revers werken de servos niet meer zoals het hoort heb mijn servos in orde gekregen mer stick mode thro normal naar thro reverse geplaatst hier door werkt mijn swash plate zoals het hoort maar mijn motor niet meer.
Krijg er stress van ...

Grtz

Laatst bewerkt door een moderator:
Lawrence, heb je nu een heli of een ezel gekocht?;)
Reverse de PIT(CH) dan eens... Van de rest afblijven...

Oeps, je hebt je bericht gewijzigd toen ik aan't typen was....
Maar hoe zit 't nu eigenlijk? Ik kan niet meer volgen...
Dus je motor(regelaar) is verkeerd? Als je je stick naar voren duwt gaat de motor (en rotor) minder hard draaien? Of gaat de tuimelschijf dan naar beneden?.......
Je kan de PITCH alleen ook omkeren. Als de andere stuurfuncties (rollen en nick) goed zijn maar de tuimelschijf naar beneden gaat bij pitch geven dan moet je ALLEEN de pitch-functie omkeren.

Laatst bewerkt:
Volgens mij een ezel van een zender.
alles is dus goed dus ik geef gas en de motor versneld maar normaal als je gas geeft gaat je tuimelschijf omhoog dit is dus niet het geval de tuimel schuif gaat naar beneden dus ik kan zoveel gas geven als ik wil heli zal niet omhoog gaan.

op het moment staat onder de functie [REVERSING SW]
THR:N AIL:R
ELE:R RUD:N
GEA:N PIT:N

als ik dan gwn mijn PIT op R zet begint de mezerie dan gebeurt dit nadat alles goed stond he:
mijn gas stick vooruit wordt roll links, achteruit roll rechts, dan mijn vooruit/achteruit stick wordt: de vooruit>wordt roll rechts + vooruit en als ik achteruit trek gaat hij roll links en naar achter dan als ik mijn rechter stick (roll functie) naar rechts beweeg gaat mijn tuimelplaat omhoog en als ik links beweeg gaat deze naar beneden. NU JIJ :D

Srry voor de last maar heb nog nooit zo een probleem gezien, echt iets uniek dit ...

Laatst bewerkt door een moderator:
MX 12 en G47

Lawrence, breng uw gerief vanavond mee naar den indoor in Diest, we zullen zien wa we kunnen doen. (ik heb mijn Lama3 en MX12 toch met mekaar leren communiceren.)

Zal bij den uwen ook wel lukken.

Raf.

Ik zou dat mooie aanbod van Rafgol niet afslaan ...;)
Normaal gezien zou met alleen de pitch-functie om te draaien het ding toch moeten werken zoals het hoort. Tenminste als je met een gewone/normale ontvanger werkt en de servo's zijn op de juiste stekker van de ontvanger aangesloten....
Hopelijk krijgen julllie samen de ezel toch nog op de knieën..:p

Da is nog is een gedacht, zal proberen deze zond te komen en anders de eerste zond van de kerstvakantie want zit namelijk met examen.
Ben 2 weken terug nog eens komen kijken met iemand naar de indoor was je mss toen ook daar?

Alvast bedankt
Grtz

Lawrence toch

Ik heb dus ook een 3D heli'ke nu en ik moet er ook nog aan gaan beginnen.
We lossen dat samen wel op de in kerstvakantie, okay?

Groetjes van Mario

Doen we! Maar ik ga zowiso naar de indoor altijd leuk nieuw mense lere kennen he

Grtz

Hallo,
Ik zat ook te denken aan een mx12 voor mijn king 2 maar als ik dit zo lees!!
Past een zender van futaba een 6 exa er ook op? de 4 exa werkt wel op mijn lama v4
groeten Menno

Ik zou nog heel even wachten mss dat we het probleem krijgen opgelost en dan laat ik het je zo snel mogelijk weten hoe, mx-12 is op zich heel goede zender.

Goeiendag. Allereerst wil ik graag Lawrence en Slomo bedanken voor dit onderwerp op het forum te zetten. Ik heb namelijjk zelf een MX12 zender met een E-sky King 2 Heli. Ik heb veel moeite gehad in het begin met de zender in te stellen maar met behulp van dit forum werken ale kanalen perfect.

Vandaar dat nu ook voor anderen liefhebbers even de definitieve instellingen post:

De servo's zitten zoals het in de handleiding van de MX-12 staat, dus:
-kanaal 1= motor (regelaar)
-kanaal 2= rechter roll/pitch servo
-kanaal 3= achterste nick/pitch servo
-kanaal 4= gyro
-kanaal 5= gevoeligheid van gyro (als de gyro daarmee uitgerust is natuurlijk)
-kanaal 6= linker roll/pitch servo

DEEL 1 VAN ZENDER
[MODEL SEL]
nr 10 HELI PPM
##E
[MODEL TYPE]
nr 10 ##E
>HELICOPTER
DATA RESET
[MODULATION]
nr 10 ##E
PPM