Graupner Azimuth Atlantic Challanger

• Topicstarter Topicstarter R.M. van de Vlekkert
  • Startdatum Startdatum
R

R.M. van de Vlekkert

Guest
Hallo Allemaal,

Ik heb besloten om de Azimuth Atlantic Challenger te gaan bouwen.
Deze boot vind ik namelijk erg mooi en heeft interessante techniek aan boord.

Maar ik heb geen idee welke aandrijving het beste bij de boot past?
Dit is uiteraard afhankelijk van mijn wensen: vaartijd ongeveer 10 a' 15 minuten per accu pack en de hoogst haalbare snelheid bij deze vaartijd.
De topsnelheid vind ik dus niet heel erg belangrijk.

Ik vernomen dat de Inline 600M 12V van Graupner wel een goede motor zou kunnen zijn maar welke regelaar en accu's zijn dan nodig?

Alvast bedankt voor de reactie's.

standaart word er met speed 700 motor gevaren.
as je langer dan 10 min wil varen zou ik toch voor een borstel motor gaan met een grote accu er in ipv een accu pack.

groetjes jaimy

Mocht je nog voor tweedehands gaan. Bij Quartel in Pijnacker staan er twee te koop. Zag ik vorige week.

Ik vind 1000,= euro voor een tweedehands Azimuth wel erg veel geld. De mijne is met alle onboard apparatuur zonder accu's duidelijk goedkoper in aanschaf en dan uiteraard nieuw!

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties.

Erg late reactie in dit topic, maar bedankt voor de link naar het artikel van Roel van Essen.

Ik heb de Azimut al enkele jaren half gebouwd liggen en wil er weer mee verder gaan.

De romp vond ik wat slap en dun. Die heb ik toen voorzien van een carbonfiber versterkte epoxylaag aan de binnenzijde. De romp is nu zeer sterk en slechts een beetje in gewicht toegenomen.

Ik heb 2 brushless 700 motoren. Ben benieuwd hoe dat gaat varen.

Mijn zoontje wordt volgende week 5 en heb voor hem gisteren bij Conrad een kant en klare boot besteld, een Carson Hydro R8. Kunnen we samen gaan varen. :wink:

Back