Graupner BAE HAWK elektro impeller 1.36m

jepe heeft het setje laten modificeren, weldra met kleine meerprijs bij hem te koop.

oei, 80A, da's niet mis ! Tenminste, als je aanneemt dat het afgegeven vermogen hetzelfde is ...
Een voordeel is wel dat er een relatief grote edf in zit van 92mm , die is misschien iets efficienter ?
Aan de andere kant vlieg je natuurlijk niet continue volgas. ALS ik hem zou aanschaffen zou ik met 6s gaan vliegen (heb ik nog liggen), waardoor de spanning 20% omhoog gaat en de stroom dus 20% omlaag, maar ja , dan nog altijd dik 60A .

Een ander groter nadeel van deze kist is eigenlijk wel dat je een vrij vlak en lang veld moet hebben, mmm ....
Bij een zelfde edf betekent spanning omhoog, dan ook stroomsterkte omhoog!

mvg
Teus

Bij een zelfde edf betekent spanning omhoog, dan ook stroomsterkte omhoog!

mvg
Teus

Yep, zo simpel is het. Omdat de spanning omhoog gaat EN de stroomsterkte omhoog gaat betekent het wel dat het vermogen meer dan evenredig toeneemt (P=V*I). Het is wel zo dat de meeste EDF's al redelijk op het maximale vermogen draaien dus extra cellen betekent vaak alleen maar een kortere levensduur van de motor.

... Aan de andere kant vlieg je natuurlijk niet continue volgas...
Door gas te minderen, vermindert de gemiddelde stroom t.g.v. choppen. Echter, de stroom in de chop-pieken blijft hetzelfde, en aangezien elektronica de pieken 'ziet' en niet de gemiddelde stroom, zal deze in een kritieke situatie nog steeds het loodje leggen, ook al neem je gas terug.

Laatst bewerkt:
De reden dat ik op 6s zou gaan vliegen is dat ik het vermogen alleen nodig heb bij het loskomen van gras. Dan vlieg je dus inderdaad op 1/3 daarna.....

Probleem is dat ik hem echt nooit met een vast onderstel wil gaan vliegen. Daarnaast zeggen ze bij graupner dat hij op een nette grasbaan los moet komen in 30 meter...... De schubeler versie is nog een flink stuk zwaarder en is van hetzelfde formaat. Geen idee of die alleen nog los kan komen van gras.....

Ja maar dan moet ik weer een zwaardere bungee edg erop gaan zetten...... die ik hier heb liggen is tot 1,5kg........ bovendien moet je dan gaan verstevigen edg. Grond start moet anders vindt ik er niets aan :) En volgens graupner moet het kunnen..........

Video's van een grasstart zien er goed uit...... iemand hem al zien vliegen in het echt? Of een plek waar hij te koop is (liefst voorraad?)

Back