Graupner Booster 160 turbine getest

• Topicstarter Topicstarter Sandor
  • Startdatum Startdatum
S

Sandor

Guest
vorige week waren ze eindelijk binnen
de nieuwe kero start turbine van Hammer turbines gmbh.
het pakketje ziet er zeer goed uit , zeer veel opties erbij.
start goed en realistisch (kerostart).
heb er intussen een vlucht of 5 mee gemaakt.
zover een flame out gehad (te snelle acceleratie).
het duurt wel wat lang om ze te starten (ook realistisch :D )
we zullen nog wat meer testen.
zaterdag aanstaande is deze te zien in horst op hun vliegshow.

Deze????
Graupnerturbine.jpg

Ziet er goed uit! (Lijkt weer goede kopie van...ontwikkeling van...etc)

Heb je ook enige technische details? Brandstof injectors ziet er anders uit, ook de buitenmantel lijkt wel van kunstof of zo.... :?

Groet,
Gerald

Het lijkt ook of hij gebruik maakt van schotelveren, om voorspanning op de lagers te krijgen.
ALs je ziet hoe klein die verdikkingen zijn, in lengte, die op de tunnel zitten.

Hoe start deze motor eigenlijk, gewoon met een gloeiplug, of toch een speciale ontstekingsbron?

En het lijkt wel, of tunnel en diffuser 1 geheel zijn

Gerald Rutten zei:
Deze????
Graupnerturbine.jpg

Ziet er goed uit! (Lijkt weer goede kopie van...ontwikkeling van...etc)

Heb je ook enige technische details? Brandstof injectors ziet er anders uit, ook de buitenmantel lijkt wel van kunstof of zo.... :?

Groet,
Gerald

de Motor is ontwikkeld door
Turbo Didi (hammer engines gmbh)
in zijn vroegere jaren heeft hij ook eens de "hammer"gebouwd
deze werd met succes verkocht door:JETCAT!
dus werd het eens tijd dat hijzelf met iets nieuws komt.
dat hij onder zijn eigen naam kan verkopen.
dus als sommige details je bekend voorkwam (starter uitlaat) , dat kan.
ik denk dat dit een licht steekje in de richting van JC gedaan is.
ik verkoop in ieder geval GEEN Jetcat .
nu niet en nooit niet.
TD is een goede bekende van mij en daarom vertrouw ik deze motor dan ook 100%.

salamander zei:
Het lijkt ook of hij gebruik maakt van schotelveren, om voorspanning op de lagers te krijgen.
ALs je ziet hoe klein die verdikkingen zijn, in lengte, die op de tunnel zitten.

Hoe start deze motor eigenlijk, gewoon met een gloeiplug, of toch een speciale ontstekingsbron?

En het lijkt wel, of tunnel en diffuser 1 geheel zijn

deze start door middel van brandstof gedruppelt op een verwarmings element uit de auto industrie (standverwarming eberspacher)
hiermee testen wij ook al het laatste jaar.
[/img]

ik vindt dat helemaal geen arogantie .
iedere leverancier mag toch zijn eigen merk promoten . :roll:
ik vlieg zelf met een behotec turbine.
als ik verkoper van dit merk zou zijn
zou ik alleen behotec promoten en geen ander merk .
het is waar de verkoper zijn voorkeuren aan geeft.

Hoi,

zeg nooit nooit vink zo .........

En ik wou wat kopen bij hem, ma was ni welkom, twas te druk, ik moest maar een afspraak maken en ik was er 5km vandaan, amehoela ik ga nog eens 200km rijden, eg ni

Dus eg wel arrogantie, sorry

Ik kon het niet laten om het ff te zeggen hier.

Ik ben het helemaal eens met Scheur.

Dus nu geen degitech en nooit geen digitech.
Wat zeg ik nu?? ik zei nog zo, zeg geen, nooit nooit, OEPS HEB IK WEER.

En als Sandor zijn produkten wil promoten, moet hij niet hier zijn en daar kan en moet hij ook ander media voor benutten, hier gaat het om hobby, wij zijn hier voor onze hobby toch !!!, dat wil niet zeggen dat ondernemers hier klakkeloos hun produkten kunnen promoten die ze zelf verkopen en andere produkten de grond in boren.

Wel kunnen ze hier nuttige info plaatsen die onze hobby ten goede zal kunnen komen, is niks mis mee en als je een beetje je eigen produkt promoot nou die lezen we dan wel, denk ik en dat is je produkt promoten terwijl het niemand merkt.

Dan ben je goed bezig als ondernemer, in dit geval dus helemaal niet, als ondernemer bereik je juist het tegendeel.

Of heb ik het mis, kan ook natuurlijk, ma denk het niet, kan ook arrogantie van mij zijn natuurlijk.

zou ik alleen behotec promoten en geen ander merk

Klopt, zou ik ook doen, helemaal waar.
Wel zou ik andere merken in hun waarde laten. En dat gebeurde even niet! Een nieuwkomer zou uit deze informatie opmaken dat jat-cat een slecht product is, dat is denk ik verre van waar. Het is misschien wel de meest verkochte turbine ??? Welke is dan de beste? tijd voor een nieuwe discussie?

Hallo Jaap

ik reageer niet snel , maar ik word wel langzaam moe van je emails en persoonlijke aanvallen.

heel simpel gezegt:
ik heb een eenmanszaak dat betekend dat ik zeer veel werk heb.
ik heb ook geen direkt toegankelijke winkel en zoals ik je verteld had aan de telefoon ,ik alleen op afspraak werk.
jij vond dit kennelijk niet zo leuk dat je niet kon komen buurten dat je letterlijk tegen mij zij dat ik het me maar moest bekijken.

nu heb ik al genoeg menssen geholpen hier op het forum met tips , spullen en tijd.
een paar heb ik verder kunnen helpen , ik heb gezord dat renee zijn turbine een beetje in een stroomversnelling kwam.
hem gratis een turbinewiel heb gegeven , gratis wat gebruikte lagers die nog goed waren.
ik heb mensen geholpen die tankpompen gebruikten in plaats van fatsoenlijke pompen.
een ding weet ik wel je kan nooit iets goed doen voor iedereen.

als je hier leuk vind op dit forum dan kun je blij zijn toch?
zonder commercie geen forum toch?
vroeger draaide dit forum ook op fanaten , nu is het commercieel geworden.
en hij heeft groot gelijk.
jij als fantastische ondernemer moet de kneepjes toch ook allemaal weten?
dat ik persoonlijk iets tegen jetcat heb weet eigenlijk toch iedereen
en was ook te zien aan de stikkers die ik op mijn toestel had :D .
maakt ook niet uit.
ik sta achter mijn product en houd niet van loze beloften en ellenlange acceleratie tijden....... 8)
type maar eens www.jetcat.eu dan zie je nog iemand die hetzelfde denkt.
ik neem mijn petje af voor sommige van jullie over de tijd en vakmanschap die jullie in een project stoppen.
Nederland is onze markt ook niet , de meeste verkopen doen wij in de UK
en
USA en canada.
ik verkoop tussen de 30-40 turbines per jaar wat geen vetpot is maar wel de meeste tijd in gaat zitten.
de Jet-1a onderdelen daar in tegen zitten in een stroomversnelling en
genereert nu bijna onze gehele voorraad.

ik doe alles zelf van reparatie tot boekhouding , tot website,s en reclame .
balanceren , elektronica ontwerpen , inkoop , import , export
telefoon beantwoorden.
dagen van 14 uur zijn dan ook vrij normaal.

dus iedereen: als jullie willen komen , geen probleem maar alleen op afspraak dan heb ik ook tijd om wat bij te lullen en koffie te leuten.
ik houd ook wel van een relletje op zijn tijd

en jaap bij de mcdonalds hebben zo ook leut.
en iemand afluisteren vind ik helemaal niet netjes.
ben een vent en stel je voor , je kent me niet eens..

scheur zei:
zou ik alleen behotec promoten en geen ander merk

Klopt, zou ik ook doen, helemaal waar.
Wel zou ik andere merken in hun waarde laten. En dat gebeurde even niet! Een nieuwkomer zou uit deze informatie opmaken dat jat-cat een slecht product is, dat is denk ik verre van waar. Het is misschien wel de meest verkochte turbine ??? Welke is dan de beste? tijd voor een nieuwe discussie?

waar vlieg je zelf dan mee?

@Aan degene die zich aangesproken voelen. :|

Even mijn mening :D
Als er iemand is in de turbine scene die NIET arrogant is, is dat Sandor wel, eigen ervaringen weet je wel.
Ik ben zelf van mening dat Sandor veel commercieëler zou kunnen zijn want als je zijn omzet zou gaan afzetten tegenover zijn gemaakte uren, nou dan ben je in mijn ogen toch nog steeds een modelbouwfanaat en absoluut geen "harde" arrogante zakenman.
En uit Sandor z'n mening over een bepaalde andere "distributeur" van turbine's blijkt wel dat ie z'n hart op z'n tong heeft, en niet van gladde praatjes houdt.
Jaap, beste vent, probeer wat objectiever te zijn en neem de moeite om nogmaals kontakt te maken met Sandor, ik weet zeker dat alles goed zal komen. :D

Jaap kom anders even kijken op 24 september op Rozenburg dan kan je jou persoontje even voorstellen aan de "andere" turbine fanaten in Nederland waaronder Sandor.

Groet Ger (tot ziens). :?:

Ger,

helemaal mee eens! Sandor probeert je altijd vooruit te helpen maakt niet uit dat de turbine niet eens van hem komt, of het een zelfbouw is.
Hij is een van de weinige die de speciale jet spulletjes aanbied zonder je een poot uit te trekken!

Stel voor dat we het nu verder over de Booster hebben en dat Jaap maar eens naar Rozenburg moet komen :wink:

grt,
Adryan

hallo fanatiekelingen,

Ik ga nu echt niet even lopen slijmen , maar moet dit wel even kwijt!!!

Ik vlieg nu 2 jaar turbine en heb 3 turbine's.
Daarvan heb ik er geeneen bij Sandor / Digitech gekocht.
Ik had met een turbine veel problemen:startmotor niet goed , pomp niet goed later liep de motor helemaal voor geen meter meer.
Sandor heeft voor mij de startmotor kostenloos gerepareerd nieuwe pomp geleverd en kostenloos de nieuwe software ingeprogameerd
.Later de ECU gekontroleerd ook kostenloos.
Alles nu weer perfect!

Als je dit arrogantie noemd, ben je in mijn ogen niet helemaal bij je verstand

Ik heb zelf ook een eigen zaak waar ik regelmatig klanten krijg met producten die bij een ander gekocht zijn en dan moet ik de problemen oplossen.
Ik verwijs ze WEL weer naar een ander!!!!!!!!!!!

Ik kan maar een ding kwijt over Sandor gewoon ee TOP vent :lol:

Elke turbine die ik nu weer ga kopen zal ik zeker bij DIGITECH kopen en ik raad het iedreeen aan :!:

groeten Maikel

Back