Graupner Booster 160 turbine getest

  • Topicstarter Topicstarter Sandor
  • Startdatum Startdatum
Hallo forum lezers ,Allereerst wil ik even reageren op het voorafgaande, ik wil hier even bevestigen wat Sandor hier schrijft.
Inderdaad heeft Sandor ons gratis een turbineweel en lagers gegeven en ons verder geholpen,ook met alle benodigte electronika en andere toebehoren,
Normaal toch Jaap dat je eerst een afspraak maakt voordat je naar iemand toegaat, niet iedereen heeft zoveel tijd om allerlei onbekende gasten te ontvangen, je kunt er zeker van zijn dat Sandor echt mensen met een hi or low buget helpt zonder er zelf gelijk beter van te worden.
Het is een turbine hobby die bij Sandor commerceel is geworden maar dat komt iedere turbinevlieger ten goede.
dit moest ik toch even kwijt, :roll:
groetjes Rene.
 
:ontopic:

Waar ik wel benieuwd naar ben als turbine hobbiest, of deze high-power turbines ook zijn voorzien van lager carriers zoals Jesus Artés ze bij de JG100 geintroduceerd had:
Lager%20carrier.jpg

Vind het systeem wel wat gecompliceerd terwijl het misschien niet eens zo hard nodig is :?: Heb ze ook niet op mijn conversie motor zitten, gewoon in de tunnel geschoven met als veerspanning een wavey washer aan beide zijden maar die motor heefd er nog maar 30 starts op zitten. (Lagers nog oke trouwens) Praktijk zal dat uit moeten wijzen in m´n F16......

(trail and error...)

Groet,
Gerald
 
Hoi Gerald,

Ik heb vandaag van Dieter Albisser de turbinewiel en de NGV binnen gekregen, echt vakwerk, dus nu kan ik verder bouwen THX voor het adres Gerald.

Ook ben ik afgelopen Zaterdag bij Medusa geweest wel ff 248 km ( heen he ) jakkeren ma niet voor niets, leuke mensen en je bent altijd welkom en heerlijke koffie en erg goed bezig met turbine`s, natuurlijk ook de nodige onderdelen meegenomen voor mijn home made turbo.

Ze hebben een geweldige goede elek besturing van Projet en gaven de nodige info over alles en nog wat en ook een demo, ook later werden er tekeningen van hun turbine`s na mij gemaild, geweldig toch.

Ma eerst men bestaande freesbank ombouwen naar CNC dan heb ik meer mogelijkheden voor men hobby en andere dingen die ik wil maken voor mij en anderen.

Ik heb een opdracht binnen om de instrumenten ( alleen de frondpanels hoor ) voor vliegsimulaters te frezen en dat kan voor alle soorten kisten zijn van een lieryet tot een A360 wezen met en kleine oplage.

Nog ff en ik heb men eigen vliegsimulater van een A300 thuis staan, gaaf toch, of een F16 ma een F 15 vink mooier

Ik wil graag na Rozenburg komen, maar weet niet waar het is, dus als iemand mij kan vertellen waar ik moet zijn, dan graag het adres voor men navigatie THX alvast.

Have fun.
 
Jaap Gaasbeek zei:
Ik wil graag na Rozenburg komen, maar weet niet waar het is, dus als iemand mij kan vertellen waar ik moet zijn, dan graag het adres voor men navigatie THX alvast.

A15 uit, richting de zee, (west) bij de 2e afslag Rozenburg eraf, (rechts) daarna de noordzeeweg blijven volgen totdat je aan je rechterhand het vliegveld/clubhuis ziet. (is de weg naar de beweegbare stormvloedkering)
Noordzeeweg dus Rozenburg.
(tijd van dit bericht? raar? ik zit in de ploegendienst :roll: )

Groet Ger.
 
Ger Kovacs zei:
@Aan degene die zich aangesproken voelen. :|

Even mijn mening :D
Als er iemand is in de turbine scene die NIET arrogant is, is dat Sandor wel, eigen ervaringen weet je wel.
Ik ben zelf van mening dat Sandor veel commercieëler zou kunnen zijn want als je zijn omzet zou gaan afzetten tegenover zijn gemaakte uren, nou dan ben je in mijn ogen toch nog steeds een modelbouwfanaat en absoluut geen "harde" arrogante zakenman.
En uit Sandor z'n mening over een bepaalde andere "distributeur" van turbine's blijkt wel dat ie z'n hart op z'n tong heeft, en niet van gladde praatjes houdt.
Jaap, beste vent, probeer wat objectiever te zijn en neem de moeite om nogmaals kontakt te maken met Sandor, ik weet zeker dat alles goed zal komen. :D

ook ff een kleine reactie van mij(broer van rene dus),ben 1x bij sandor geweest,nadat rene hem had gebeld,ik had het snel gezien,profi uitgeruste accomodatie,en na een paar zinnen van sandor in de gaten dat hier een modelbouw freak van z,n hobby z,n werk heeft gemaakt,wij zijn zeer tevreden wat sandor ons bied,heeft in iedergeval verstand van zaken,ook van de luchtvaart in z,n algemeen.
kritiek leveren is in mijn ogen oke,maar het mag wel wat positiever vind ik .
gr henk(R.M.T)

p.s scout is nog steeds heel :)

Jaap kom anders even kijken op 24 september op Rozenburg dan kan je jou persoontje even voorstellen aan de "andere" turbine fanaten in Nederland waaronder Sandor.

Groet Ger (tot ziens). :?:
 
Hoi,

Ik dacht dat we dit hadden afgesloten op het forum Henk

THX

P/S vergeet niet dat iemand mij voor was over de arrogantie van Sandor
ff goed terug lezen graag, ik bevestigde dat alleen maar en aan de
hand van mijn ervaringen met Sandor en ze`n uitlatingen over mij
hier op het forum, die natuurlijk niemand heeft gelezen en niet leuk
zijn voor mij en kan hij de bal een keer terug verwachten, ik laat
natuurlijk me niet alles welgevallen he.

Ik heb deze onzin hier op het forum proberen te voorkomen door Sandor een pb bericht te sturen en probeerde het onder mij en Sandor te houden dat zou voor beiden het beste wezen toch!!!!

Maar kennelijk mag Sandor hier wel alles over mij en iemand anders en produkten zeggen ma ik en anderen niet over hem en zijn produkten. VREEMD :?:

En nu stoppen met dit gelul hier, anders het slotje erop en verwijderen dit draadje hier toch!!!!!. hier is niemand bij gebaad en niemand weet exakt waar het hier over gaat, dat weten Sandor en ik wel !!!, maar het wordt totaal uit ze,n verband gerukt hier, ten voordele van Sandor natuurlijk, omdat hier reacties staan van mensen, die of hun spullen voor niets hebben gekregen of gratis zijn geholpen door Sandor, dus dat zijn geen oprechte meningen hier.
Dat zijn meningen van mensen die hun eigenbelang hierbij hebben. maar niet hun echte mening hier schrijven.

Ik ben hier voor men HOBBY en laten we het daar eens over hebben op dit forum en onze NO HOWE doorgeven aan anderen zodat we wat meer met ze`n allen kunnen bereiken TOCH !!!!!!

HAVE FUN
 
Bullshit dat je zegt dat wij onze mening geven die niet oprecht is en in onze voordelen bij Sandor.

beetje jammer dat je er zo over denkt Jaap. :cry:

geloof mij dat ik overal met geld terecht kan bij turbine specialisten.
heb ik Sandor niet bij nodig.

Maar door zijn goede service gun ik het hem het meest. :lol:
en denk nou niet dat ik alles voor niks voor mekaar krijg bij hem.
ik betaal maar al te graag hiervoor.


groeten maikel

p.s laten we verder alles maar vergeten en met een nieuwe start verder gaan. :D
 
Hoi Maikel,


Tuurlijk zijn er mensen die euro`s neertellen voor iets, dat ben jij en ik ma de rest ??, ik heb Sandor ook ni nodig hoor eg niet, ma verwijs je wel na datgene hoe Sandor mij heeft behandelt aan de tel ( weet niemand hier nog ) en op het forum, pik jij ook niet TOCH !!!! Of moet ik het ff hier herhalen wat jij of jullie niet gelezen hebben waar Sander mij hier op het forum voor uitmaakt of moet doen en dat is niet netjes moet ik ff zegge.

Je leest alleen wat ik over hem schrijf, ma niet wat hij tussen de regels door schrijft over mij en anderen dat mag wel ???.
Ik was het zat, pik ik niet, dus vandaar mijn reactie over hem, doen velen niet, ma ik wel.

Zoals hier medegedeeld al eerder weet jij niet de toedracht van deze onzin, dus waar heb je het over????

Lees GOED mijn en ZIJN schrijven hier op het forum voordat je een reactie hier zet toch !!!!!.
 
graag weer over de graupner G160 turbine .
of anders mag er van mij een slotje op ik vindt dat er teveel op de man gespeelt wordt.

p.s. ik koop ook mijn spullen bij sandor (goede service )
 
Jaap Gaasbeek zei:
Hoi Maikel,


Tuurlijk zijn er mensen die euro`s neertellen voor iets, dat ben jij en ik ma de rest ??, ik heb Sandor ook ni nodig hoor eg niet, ma verwijs je wel na datgene hoe Sandor mij heeft behandelt aan de tel ( weet niemand hier nog ) en op het forum, pik jij ook niet TOCH !!!! Of moet ik het even hier herhalen wat jij of jullie niet gelezen hebben waar Sander mij hier op het forum voor uitmaakt of moet doen en dat is niet netjes moet ik even zegge.

Je leest alleen wat ik over hem schrijf, ma niet wat hij tussen de regels door schrijft over mij en anderen dat mag wel ???.
Ik was het zat, pik ik niet, dus vandaar mijn reactie over hem, doen velen niet, ma ik wel.

Zoals hier medegedeeld al eerder weet jij niet de toedracht van deze onzin, dus waar heb je het over????

Lees GOED mijn en ZIJN schrijven hier op het forum voordat je een reactie hier zet toch !!!!!.

kap er aub mee

jongens sluit het draadje maar en verwijder het voor mijn part.
ik hoef mij niet te verdedigen.
 
Pffff ik dacht dat het hier over een testverslag van een nieuwe turbine ging maar ik lees al 3 pagina's niets anders dan zever.........................OPHOUDEN en verder met dat verslag want ik heb hier echt wel genoeg van gehad!

Stevo
 
Verrek ja het ging over:


Graupner Booster 160 turbine getest.


Sandor vertel :lol:

Ik ben het helemaal met je eens Sandor, sluiten en verwijderen dit draadje.

Start maar een nieuw draadje over de, Graupner Booster 160 turbine

Natuurlijk willen we weten hoe die is toch !!!!!!
 
Dusss......nogmaals:
Waar ik wel benieuwd naar ben als turbine hobbiest, of deze high-power turbines ook zijn voorzien van lager carriers zoals Jesus Artés ze bij de JG100 geintroduceerd had:
Lager%20carrier.jpg


Vind het systeem wel wat gecompliceerd terwijl het misschien niet eens zo hard nodig is Heb ze ook niet op mijn conversie motor zitten, gewoon in de tunnel geschoven met als veerspanning een wavey washer aan beide zijden maar die motor heefd er nog maar 30 starts op zitten. (Lagers nog oke trouwens) Praktijk zal dat uit moeten wijzen in m´n F16......

(trail and error...)

Groet,
Gerald

....iemand met ervaringen??

Groet,
Gerald
 
Gerald ,
Hoe gaat het met u en met de engines? Thanks voor de info i.v.m.onderhoud van Comb. Ch.. Wel heel leerzaam. Merk dat je even gepassionneerd engines maakt. Congrats, for sure.

inderdaad ervaringen met die speciale tunnel van Artès.
Heb die potten eruit gehaald ( uit de tunnel ) Een Jg 100 tunnel dat ik nog liggen had . Ik wou de lagers eruithalen maar... dat ging maar heel moeilijk, met het gevolg dat de lagers eruit floepten in onderdelen , balletjes en middenring los . Gevolg: de lagerring is niet los te krijgen uit die pot.Moet nu die pot opwarmen om voorzichtig die ring uit te krijgen
. Weer werk voor niets, of tijdverlies, heb ik de indruk.

Heb met Alfred Frank ( de duitse enginesfabrikant) even geconverseerd en die is van mening dat het gaat om complexe tunnels, zo geconcipieerd om de fabrikatiefouten op te vangen( spelingen) en dus hoegenaamd niet aan de orde om een turbine beter te doen draaien. Moet wel zeggen dat het geheel mooi in elkaar past . Misschien te mooi want de lagers zijn niet gemakkelijk eruit te krijgen , zou ik zeggen . Dus geen complexe dingen opzoeken. Hoe simpeler hoe beter...

Wel is het zo dat ik via via inox tunnels heb bekomen , en... dat zijn schitterende produkten. Jammer dat ze niet meer in produktie zijn .

Erbij vertellen dat ik die ventilator zitten heb in al mijn engines . Heb zelfs meer pitch gegen aan de schoepjes( Zelfgemaakte grotere ventilatortjes met 4 schoejpes), en in durf te zeggen dat het inderdaad een goede zaak is voor de afkoeling van de T- wheel. Sommige engines draaien op amper 450-500° C EGT. Wat subliem is voor de levenduur.

Verder heb ik in al mijn engines die flow divider ( ik dweep er blijkbaar mee)waarvan ik overtuigd ben van hun nut . Zeker bij oververhitting. De ene engine is de ander niet . Kan altijd iets fout gaan met de kero-toevoer of met de afstelling van de naalden in de verbrandingsbuisjes..

Boeiend alleszins...


Jacques
België
 
Hoi Jacques,

Goed verhaal, maar in die flow divider geloof ik zeker in en ga dat zeker uittesten.


p/s ik snap ff niet wat je bedoelt met een ventilator( nieuw hier he sorry )
 
Jaap,

Op de foto van Gerald zie je na de lager een kruisvormig voorwerp. Dat is de bewuste ventilator. Die zuigt lucht uit de tunnel en koelt de kern van de T-wiel Ik heb die iets groter gemaakt met meer pitch in de schoepjes.
Ook erbij vertellen dat 4 gaatjes van 1 mm in de NGV aangebracht zijn Zodat de lucht via die gaatjes op de T-wiel kan.

jacques
België
 
Back
Top