Graupner Comet Aandrijving?

Wat vooral een interessante vraag is, is of die EDF's die bij jouw kist zitten wel vergelijkbaar zijn met de Alfa Model FAN, de EDF-64, of bijvoorbeeld de Wemotec Micro; deze fans zijn allemaal voor Speed 300 bedoeld.
Als jij zegt dat ze voor Speed 480 zijn bedoeld, zijn ze gewoon een maatje groter en zal je voor je motor ook een maatje groter moeten shoppen.

Ervaringen gepost op UH

KB20-40-12L 4800kv
werkt op de Alfa Model fan; diameter ca. 61 mm, 3 bladen met een geringe spoed
vraagt dus wel de nodige toeren

KB20-40-14L 4200kv
toegepast in EDF-64; diameter 56 mm, maar liefst 6 bladen met meer spoed
een lager kv ligt dus voor de hand

jouw fan:
diameter 58 mm, 5 bladen, veel spoed zo op 't eerste gezicht
qua specs zou je denken dat een brushless in de speed 300 klasse met niet te hoog kv dit wel zou moeten trekken

wat hebben ze nog?
3400 14 amp max
3600 16 amp max
2900 12 amp max
doe eens een gok, kies er eentje uit, meet je amperes en trek je conclusie!

ik ben nog steeds heel benieuwd wat die kist gaat wegen!

Ik kan ook even wachten tot ik em heb. Zouden er gegevens bij zitten over die unit? Mischien heeft de fan net als ieder propellortje ook een pitch nummer ofzoiets? Dr valt vast wel een mouw aan te passen.

Ik denk dat als ik lipo wil gaan doen, dat ik toch in ieder geval zal moeten proberen er twee van die 3s 2200 packs in te proppen, omdat ik anders denk ik nooit et gewicht van de eigenlijk bedoelde 1200mAh 10cell NiCD pack kan evenaren, en dus CG problemen ga krijgen. Dus kan dr net zo goed flinke motoren in gooien dan. Of ik moet met 300klasse brushless al meer dan zat hebben om et hele gebakje met 2 packs enal weg te slepen, dan is een lange vliegtijd natuurlijk ook wel geinig.

Ik zal wel eventjes wachten met vlooien tot ik em in mijn handen heb, dan kan ik eens goed bekijken wat er mogenlijk is.

Sven, motortje dat ik wilde hebben was niet op voorraad. Aangezien ik nu wel die andere spulletjes wilde bestellen, laat ik 't maar ff zo.

Back