Ja... het is een fraai model. Volgens mij kan je die kist beter in doos laten, er staat namelijk Graupner op. Dat blijft in eeuwigheid van dagen verzamelwaar. En blijft deze zo in doos meer waard dan dat je hem bouwt, met kans op toenemende waarde met het verstrijken der jaren...
Ding is een lust voor het oog! Zoiets kriebelt. Het heeft wel iets van een geplette hotliner... hmmm... maar die vliegen stukken beter en sneller (...ongeplet althans... hoewel...plet kan ook voor Plettenberg staan... en dan kan het opeens weer iets erg snels betekenen...)
In het filmpje vliegt het zo ik het kan beoordelen van redelijk tot draak? Wrikken door de bocht. Snelheid is niet echt hoog. En als die motoren niet exact gelijk stuwen... gaat het wiebelen. Beetje tegenwind zal wel helpen bij het landen.
Landen... kan aan het zwaartepunt liggen... zag geen spoilers uit staan... maar kan ook aan de motorgondels die een enorme luchtweerstand geven.
Maar als je zo eindigt in een landing zoals in dat filmpje? Zet ik vraagtekens bij de kist... of je moet een gewiekst piloot zijn met goede reflexen en inzicht. Vleugelovertrek tot en met, last but not least... krijg je een standje karrewiel cadeau.
Vraagt om gas erop bij het landen? Het lijkt wel of er geen middenweg is?
Je kan er natuurlijk ook een hanglider van maken...