Graupner Comet opfokken?

Mijn 120cm zagiwing was met 480 race op 3s lipo ook niet vooruit te branden, dat gaat op zon loodzware kist met EDFs niet veel beter zijn ook al zijn het twee motoren. Bovendien zijn ze al dikker dan een 400 dus dat past met geen mogelijkheid in de originele gondeltjes.

En voor hetzelfde geld/gewicht heb je brushless, dus waarom eigenlijk..

In dat geval moet je gewoon doen wat je al van plan was.. en natuurlijk die 1e vluchten wel filmen :)

2x speed 400 op 6v.. of 2x speed 480 race op 11.1v.. denk dat je dat al behoorlijk gaat merken, en dan ben je met een marginale investering (2 motortjes) al klaar. Kost je een keer 20 euro voor 2 motortjes, en that's it. Dat is bijna een verdubbeling van het vermogen..

20 euro??

Ik heb 3 van die motortjes te koop + regelaar voor 15,= euro... ;) [zie: Te Koop ]
[edit: 2x 280 ipv 2x 400, dus te weinig]

Succes ermee,
Grt, Ram6

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb net zelf al dat borstelspul voor een prikkie van de hand gedaan. ;)
Daar zaten de comet motoren overigens ook bij. :p

Ja... het is een fraai model. Volgens mij kan je die kist beter in doos laten, er staat namelijk Graupner op. Dat blijft in eeuwigheid van dagen verzamelwaar. En blijft deze zo in doos meer waard dan dat je hem bouwt, met kans op toenemende waarde met het verstrijken der jaren...
Ding is een lust voor het oog! Zoiets kriebelt. Het heeft wel iets van een geplette hotliner... hmmm... maar die vliegen stukken beter en sneller (...ongeplet althans... hoewel...plet kan ook voor Plettenberg staan... en dan kan het opeens weer iets erg snels betekenen...)

In het filmpje vliegt het zo ik het kan beoordelen van redelijk tot draak? Wrikken door de bocht. Snelheid is niet echt hoog. En als die motoren niet exact gelijk stuwen... gaat het wiebelen. Beetje tegenwind zal wel helpen bij het landen.
Landen... kan aan het zwaartepunt liggen... zag geen spoilers uit staan... maar kan ook aan de motorgondels die een enorme luchtweerstand geven.
Maar als je zo eindigt in een landing zoals in dat filmpje? Zet ik vraagtekens bij de kist... of je moet een gewiekst piloot zijn met goede reflexen en inzicht. Vleugelovertrek tot en met, last but not least... krijg je een standje karrewiel cadeau.
Vraagt om gas erop bij het landen? Het lijkt wel of er geen middenweg is?

Je kan er natuurlijk ook een hanglider van maken... :yes:

Laatst bewerkt:
Ik heb al eens geprobeerd hem te verkopen, meer dan 50 euro kwam er toen niet uit. :(
En dat vind ik echt te weinig om zon mooie blinkende kist voor te laten gaan.
Hij moet vliegen, of voor een leuke prijs weg. Zomaar op de plank laten liggen lijkt me zo zonde.

6 minuten met een 4500mah en die 64mm mototurbines is echt niet gek hoor! Je haalt ruim 4 minuten als je constant vol gas geeft, en dat doe je niet... Het zal al heel goed vooruit gaan als je gemiddeld met half gas rondvliegt, en dan haal je zeker 8 minuten...

Back