Graupner Elektro Junior S - wie kent 'm?

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Hij moet net zijn uitgekomen, op sommige Duiste webwinkels is hij al te vinden (en op de Graupner site natuurlijk), een ARF schuim-motorzwever (Solidppor)van 190 cm span, voor € 89,95 ARF. Een passende brushless zit er in, de rest van de electronica moet nog. Ik vind 'm erg mooi, zeker in vergelijking met andere toestellen in deze klasse zoals de Multiplex Easy Glider Electric en de Robbe Arcus. Heeft iemand 'm al van dichtbij gezien?

4527.jpg

Ziet er idd. zeer goed uit.

Vooral de brushless standaard is een mooie evolutie die ik alleen maar toe juich zeker in deze prijsklasse.

Mooie zwever voor weinig, als het nu nog even goed zweeft als de EG, dan zijn de schaapjes op het droge en is dat mijn volgende schuim zwever ... nadeel is echter de EG wil maar niet stuk. (Eigenlijk gelukkig maar)

Greetz

Tim

Deze was mij ook al opgevallen ...... mooie zwever inderdaad.
Ik blijf je draad dan ook met interesse volgen.

Overigens: bij natterer geinformeerd en waren nog niet binnen.... hij beloofde me te mailen als tie zie binnen had....

Groeten
Ferdy

Bij PigsAirlines (dat is in Waals België) staat-ie al op de site, je mag aannemen dat ze 'm dus hebben...?.
http://shop.pigs-airlines.be/catalo...746_758&products_id=65893&osCsid=3f7074a65c05
Heb ze een mailtje gestuurd. Hij kost daar € 87, met BL motor.
Ik vroeg er ook naar bij 2brothersRC, en kreeg te horen "Als het te leveren is dan kunnen wij het in principe leveren, voor de prijs die op de Graupner site staat".

De meeste info erover vind je trouwens in de Graupner 2007 catalogus, 40 MB downloaden:
http://www.graupner.de/fileadmin/downloadcenter/Katalog/20070201073739_Graupner_Neuheiten_2007.pdf

Bart

Kreeg inmiddels antwoord van PigsAirlines dat ze het toestel niet op voorraad hebben, en het ook bij Graupner nog niet beschikbaar is...
Bart

jamer, ik ben echt op zoek naar een leuk (elapor) zweeftoestel
en dit is em! :wink: Weet iemand al wanneer hij beschikbaar is??

gr

Laatst bewerkt:
....sinds deze week in de winkel verkrijgbaar, sinds vandaag in mijn bezit: Graupner Junior S

Mooi... die vond ik dit voorjaar ook al aantrekkelijk, maar toen bleek-ie nog niet leverbaar en toen werd het dus een Robbe Arcus.
Ik geloof dat ik deze mooier vind...
Ik zie overigens dat er een motor inzit voor 7,4 V - in de Arcus heb ik 12,6; en dus een 3S lipo. Je zal dus mogelijk iets minder spectaculair klimmen... :)
Maar je hebt ook een lichtere accu, dus zweef je beter...
Bart

Hij wordt in Tilburg bij Coenraad zelfs verkocht met een 3S lipo(met 30A esc) zie ik op hun site, dat is theoretisch mogelijk als je het vermogen dan maar in zender terug schroeft denk ik.
Ik wil hem in ieder geval ook met 3S vliegen, om de dood invoudige reden dat ik hier nog een spiksplinter nieuw Flight Power Pack heb liggen...

De spanningen op elektro motoren stelt niet veel voor hoor. Helaas is graupner weer doorgegaan met deze trend bij borstelloze motoren....

Motor kan je het best uitzoeken op gewicht en Kv.

ziet er inderdaad veel beter uit dan de fietsbelmotor van de elbetros van bmi
maar de prijs klopt toch ergens niet
in eerste tekst :van 190 cm span, voor € 89,95 ARF. Een passende brushless zit er in
* Graupner Electro Jr. 69.50

* Borstelose motor 345 Z 41.20

* Spinner met bijpassende bladen 18.95

Da's idd een beetje overdreven, alle drie de artikelen zitten in de doos voor ongeveer 89,- hier in NL.

Inmiddels staat ie op de site van Natterer, met leverstatus in 'groen'. Ik weet natuurlijk niet of dit altijd accuraat is?

Vraagje: zou een 2S Lipo 10C genoeg zijn voor deze kist? Ook heb ik nog een 18A regelaar liggen, is dat te gebruiken?
Of zijn allebei deze onderdelen te licht? Ik ben aan het kijken naar eventueel een EZglider, maar iets nieuwers is natuurlijk altijd beter. Wel gebruik ik het liefst componenten die ik nog heb liggen.
Groeten!

Ton.nl zei:
Ik ben aan het kijken naar eventueel een EZglider, maar iets nieuwers is natuurlijk altijd beter.
Ik denk dat het belangrijkste bezwaar van de EasyGlider is, dat Multiplex noit de moeite heeft genomen de standaard uitrusting te updaten naar brushless. Ik denk dat de EG inmiddels links en rechts voorbijgestreefd wordt (in de lucht en qua verkoopcijfers) door brushless clones.
Bart

Tja... dan heb ik blijkbaar mazzel gehad :)
Hij mailde mij een 2 dagen voordat de UHU bij hun in de winkel lag.....

heb hem overigens niet besteld...... eerst maar eens wat andere projectjes afmaken

Gr
Ferdy

Wat heb je allemaal nodig?

Dit dus:

Wat kost dat?

Precies 300,- ex. Lipo (tel erdus nog maar 60,- bij)

Eerst het nodige soldeerwerk, en hierna de spinner inelkaar zetten:

Wordt vervolgd.

bdoets zei:
Ton.nl zei:
Ik ben aan het kijken naar eventueel een EZglider, maar iets nieuwers is natuurlijk altijd beter.
Ik denk dat het belangrijkste bezwaar van de EasyGlider is, dat Multiplex noit de moeite heeft genomen de standaard uitrusting te updaten naar brushless. Ik denk dat de EG inmiddels links en rechts voorbijgestreefd wordt (in de lucht en qua verkoopcijfers) door brushless clones.
Bart

En dan zie je in de nieuwe folder van MPX op pagina 7 een brushless set (motor, vertraging en regelaar) staan voor de easyglider onder bestelnummer 332619 voor 139,90 euro en deze is gewoon plug en fly en komt dus met de aanbevolen 2s lipo uit.

Back