Graupner Elektro Junior S - wie kent 'm?

Bart ik wil niet lullig doen maar je school is belangrijker dan de Junior. Het komt niet op één dag aan.
Op school kan je leren dat 20C X 1700mah = 34A. De batterij kan dus 34 A leveren. Gebruik je een batterij met 12 C dan heb je slechts 12 X 1700mah= 20 A. Als je motor 30 A gebruikt, kan je batterij dat dus niet leveren en gaat hij stuk.
Ondanks alles blijft het een mooie kist. Let op die carbon staaf is waardeloos gewoon vervangen voor een andere.
we horen het wel als hij in de lucht is geweest.

Bart ik wil niet lullig doen maar je school is belangrijker dan de Junior. Het komt niet op één dag aan.
Op school kan je leren dat 20C X 1700mah = 34A. De batterij kan dus 34 A leveren. Gebruik je een batterij met 12 C dan heb je slechts 12 X 1700mah= 20 A. Als je motor 30 A gebruikt, kan je batterij dat dus niet leveren en gaat hij stuk.
Ondanks alles blijft het een mooie kist. Let op die carbon staaf is waardeloos gewoon vervangen voor een andere.
we horen het wel als hij in de lucht is geweest.

hahah het was ook maar een grapje hoor :P
ik heb gister even die carbon staaf getest met mijn gewicht en ik moet wel zeggen dat hij echt heel sterk is.. mischien had die man een slechte, of mischien een klein scheurtje er in ..
maar deze is echt heel sterk. ik denk er nog even over na of ik een andere er in doe,
het is een kleine moeite dat weet ik ook wel. maarja

Ik ga me ook wagen aan het zweefvliegen , en heb een Graupner E. junior besteld na aanraden van een bekende , nu wachten tot hij binnen komt.

Spannend.

Ik ga me ook wagen aan het zweefvliegen , en heb een Graupner E. junior besteld na aanraden van een bekende , nu wachten tot hij binnen komt.

Spannend.

leuk zeg!
ik ben nu aan het wachten op wat elektronica en dan word hij even klaar gemaakt.
waar heb je hem besteld?

groetjes en succes.
Bart

Ik heb hem bij 4rc besteld. Maar bij graupner zelf is de hij niet op voorraad als hij maar voor de zomer binnen is :D ( of mooi weer)

Hij is binnen ( vorige week) , een goede bekende helpt even met het in elkaar plakken van de onderdelen.

Inmiddels heeft hij met zijn junior de maiden al achter de rug, ik kan alleen maar zeggen maak de accu goed vast als je een inverted looping doet , de rest laat zich raden denk ik. De 3s FP is stuk zwever heeft het redelijk doorstaan.

Verslag van mijn maiden volgt nog, en mijn eerste vlucht met een zwever. Voor de zekerheid even aan de kabel.

ik ga me ook aboneren op dit draadje, ik heb immers ook het gekende doosje thuis staan.
intermodellbau tip 69€.

Momenteel ziet de setup ( ook nog allemaal in doosjes ) ze zo uit.

Esc simprop: magic speed 42
rx mpx pico 6kanaal
rolservo: HS55 rol
staarservo's: 6gr gws
accu: kokam 2s3200

De accu is aan de grote kant maar deze gaat ook getest worden in de m'n skycat die nu op 7x3300nimh vliegt.

TM

Nadat de romp van mijn Arcus aan aan Barrels, en die van mijn mijn Sprinter aan Splinters is gevlogen, heb ik ook maar een Junior S besteld. Gewoon bij Coenraad in Eindhoven, kost-ie €69,50 kaal, er worden geen verzendkosten berekend... een nieuwe romp voor de Arcus zou plm. €55,- kosten, nou voor die vijftien euro heb ik nu weer eens een heel ander vliegtuig, dat is ook altijd feestelijk... ik verwacht 'm vandaag (eigenlijk gisteren al, nou ja).
Ik ga er dus alle electronica in stoppen die eerder in de Arcus en de Sprinter zat, ik hoop dat die brushless een beetje past, en dan maar zien hoe we uitkomen met het zwaartepunt. Het zal in elk geval genoeg power hebben (3S lipo). Eventueel heb ik nog een carbon staaf van de Arcus, als dat dezelfde maat is tenminste...
Het zal nog even duren want ik ga binnenkort een paar weekjes op vakantie; ik red het niet om de Junior S vóór die tijd klaar te hebben (wil er geen haastklus van maken...) Mijn goeie ouwe SportWing gaat mee op vakantie, dan heb ik in elk geval aan wat tape en lijm genoeg voor eventuele reparaties.

Laatst bewerkt:
ik hoop dat die brushless een beetje past, en dan maar zien hoe we uitkomen met het zwaartepunt. Het zal in elk geval genoeg power hebben (3S lipo).

Bart,
waarom gebruik je niet die mooie motor die je er bij krijgt?
(of lees ik het nu gewoon verkeerd? ;) )

Groetjes
Bart

waarom gebruik je niet die mooie motor die je er bij krijgt?
Ik koop de kale Junior S, het kale toestel, zonder motor. Ik heb immers al een geschikte motor, ben alleen niet 100% zeker dat-ie past - maar ik denk dat de kans niet zo groot is dat het een probleem wordt.

Ik koop de kale Junior S, het kale toestel, zonder motor. Ik heb immers al een geschikte motor, ben alleen niet 100% zeker dat-ie past - maar ik denk dat de kans niet zo groot is dat het een probleem wordt.

en je hebt hem gekocht voro €70 euro..
ik heb hem gekocht voor €73 met burshless motor (die op de site van graupner los ongeveer 40 euro koste dacht ik) en klap prop..

maar verder is het erg leuk dat er dan op de club 2 nieuw Junior S zijn, die nog niet veel mensen hebben zien vliegen. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Een vraagje voor diegenen die de Junior S al afgebouwd hebben.
Er zit een magneetsluiting voor de cockpitkap bij. Maar dat houdt wel in dat er aan de voorkant ook iets moet zijn dat de kap dichthoudt, toch? In de manual zie ik daar niks over, niet bij de foto's en niet in de tekst. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Vanavond was ik even bij Barthezzo. Hij heeft zijn Junior S uit Duitsland laten komen, de mijne komt bij Coenraad vandaan. Bij de zijne is binnen in de romp een groef, waar een bijgeleverde carbon staaf ingelijmd moet worden (volgens een losse aanvulling op de bouwaanwijzingen). Bij de mijne zit de carbon staaf er niet bij, en in mijn romp is daar ook helemaal geen plek voor...
Nou ja, ik heb op Internet al wel een Junior S vleugel zien breken, maar nog geen romp. Volgens mij komt daar ook niet zo gek veel kracht op.
Vervelender is dat één van mijn vleugels een geknakte tip heeft, en de motordrager ontbreekt. Morgen maar eens even over bellen...

Hoi Bart,

Er zit een motorsteun bij, daarop zit een lipje waar je cockpit deksel achter blijft vastzitten, ik zou die motorsteun gewoon gebruiken en ook de motor die ze erbij geven.

Het setje is op elkaar afgestemd.

Je hebt anders gelijk het probleem met het vast maken van je cockpit deksel en dat is niet nodig.

Succes ermee.

Groeten Martin

Hoi Bart,

Er zit een motorsteun bij, daarop zit een lipje waar je cockpit deksel achter blijft vastzitten, ik zou die motorsteun gewoon gebruiken en ook de motor die ze erbij geven.

Het setje is op elkaar afgestemd.

Je hebt anders gelijk het probleem met het vast maken van je cockpit deksel en dat is niet nodig.

Succes ermee.

Groeten Martin

Hij heeft de Junior S gekocht zonder motor,
en heeft er geen motorsteun bij gekregen. vandaar.

Ik heb schijnbaar een nieuwere versie met die carbon staaf in de romp,, heeft u dat ook?

Ik ga die van mij vanavond maar eens bouwen, hij ligt al een maandje in de doos ;) haha

groetjes
Bart

Aha... kijk, iets anders dat bij mij mankeert is die motorsteun en ik stond op het punt daarover te gaan bellen want dat leek me geen optie om zelf te gaan improviseren.
Maar dat verklaart dus een hoop - uiteraard wil ik de originele motorsteun gebruiken.
Bedankt!

nb- ik heb dan wel een Junior S gekocht zonder motor, maar een motorsteun mag ik er toch wel bij verwachten... ik neem aan dat Rob Coenraad dat met me eens is...

Hoi Bart,

Je hebt die steun gewoon nodig !

En las ik het nu goed dat je 70,- Euro betaald hebt zonder motor ?

Groeten Martin

En Bart, bij mij zit er geen staaf in de romp, maar ik denk dat ze dat doen voor het zwaartepunt ... want dat is het probleem met dit model hij is te snel ...

Groeten Martin

Back