Graupner Elektro Rookie S

Hoi Arjan, Sorry de gegevens van de motor was ik vergeten; Dymond IL 2845, 2700 u/min, 270W afm. 28 x 45 mm, 125 gr. as 3,2 mm

Groetjes Teunes

Laatst bewerkt door een moderator:
Bewijs dat ik er niet alleen mee vlieg...Ronan oefent circuitjes (bijna klaar voor zijn brevet :-) )

Zo... ik zie wel eens minder gave landingen. (soms zelfs van mezelf...)

En wat nog erger is...je legt hem uit wat een Cubaanse Acht is, wat hij natuurlijk niet direct snapt, je doet het één keer voor en dan vliegt hij hem vrijwel perfect. En om dat te vieren draait hij de Rookie ondersteboven en vliegt een cirkel op z'n kop.......

Het is een beetje off-topic maar na wat uurtjes met zijn rookie kan hij ineens ook dit.

Ben ik ten eerste behoorlijk trots op, ten tweede komt de dag dat hij mij kan gaan slepen steeds dichterbij :-)

...ten tweede komt de dag dat hij mij kan gaan slepen steeds dichterbij :-)
Slim hoor, je eigen club creëren...
Dat gaat je nog opbreken tegen de tijd dat-ie meisjes belangrijker gaat vinden dan vliegtuigen :rolleyes:
Ik heb trouwens wel eens slechtere landingen gezien.

... tegen de tijd dat-ie meisjes belangrijker gaat vinden dan vliegtuigen :rolleyes:

Daar zal ik tegen die tijd een goed gesprek met hem over voeren met als belangrijkste argumenten zakgeld, voeding en onderdak :rolling:

Ik heb trouwens wel eens slechtere landingen gezien.

Ja ik ook. Hij heeft nog nooit met wieltjes gestart en geland, omdat we altijd in een knollenveld wildvlogen. Het fenomeen "start- en landingsbaan" is hem dan ook onbekend en zoals we allemaal weten is het landen op een korte smalle strip met een model echt een stukje lastiger dan ergens in een groot veld. Zijn eerste commentaar na een stuk of 10 starts en landingen: "Ik dacht dat het moeilijk was...." 8O

Hey Arjan,

Fijn dat ik even mocht vliegen met de Rookie aan de leerling/-raar 'navelstreng'! Bedankt!Leuk model om te vliegen idd. Ik neem hem mee in gedachten voor mijn nieuwe aankoop.
Tot zaterdag @ de BBQ vd club.

PS. Mooi dat je je 'Parachute Ken' weer hebt gevonden in het mais veld.

Vandaag op uitnodiging luchtopnames gemaakt van een ijsbaan. Ook leuk :-)

Ik kon geen algemeen Rookie topic vinden, dan dit topic maar weer eens omhoog schoppen :D

Gisteren heeft een clubgenoot (robertbiemans op forum) een rookie ingevlogen, wat zijn die kistjes heerlijk stabiel, zelfs het pittige windje en regen van gisteren geen enkel probleem :D Ik ben van huis uit een Easystar vlieger (mee leren vliegen en vlieg er nog steeds mee), maar ben hier ook bijzonder goed over te spreken :thumbsup:

Ja goed hé. Gefeliciteerd.
die van ons doet het ook nog steeds uitstekend en wordt geregeld ingezet.

Ik zie ineens dat we onze Rookie al meer dan 5 jaar hebben! En gister voor het eerst serieuze schade gevlogen,.
Zoon #2 heeft iets meer moeite met het begrip "rustig sturen" dan de eerste. En hoewel hij als leerling vloog was ik te laat met de schakelaar en ging de Rookie op short final ondersteboven naar de grond.
Neus er af, richtingsroer afgescheurd,...zag er dramatisch uit.
150927_Rookie_zpsxglynbyx.jpg

Uiteindelijk viel het wel mee. Alle servo's deden het nog en een nieuw richtingsroertje (nu van balsa) was zo gebouwd. Ik had het originele roer vergroot en dit nieuwe exemplaar heeft dezelfde afmetingen. Het zit met twee scharniertjes vast.

150928_Rookie1_zpscsgm1sxz.jpg

Het roerhoorntje is nu van 2mm triplex.

150928_Rookie3_zps4va53asl.jpg

De neus met secondelijm weer op zijn plek gezet - was keurig afgebroken, niet eens vervormd.

150928_Rookie_zps7dhollqd.jpg

Spaltabdeckung was een poosje terug ook los geraakt dus heb ik vernieuwd.

150928_Rookie4_zpssysjbo5v.jpg

En toen weer vliegen! Gaat nog steeds als een raket.

In het filmpje stond de prop natuurlijk pontificaal in beeld stil bij het naar achter filmen dus gelijk maar eens een klappropje gemonteerd. Is ook een stuk beter voor de zweefcapaciteiten.
Het triplex plaatje voorkomt dat de bladen verder inklappen dan recht naar achter. Anders gaan er soms eentje niet meer open als je gas geeft en dan klappert de boel gelijk uit elkaar.

150928_Rookie2_zpsw7q3ulrz.jpg

Nou...op naar de volgende lessen :)
Het blijft een onwijs leuk vliegtuigje en als cameraplatform zeer geschikt. Blij dat ik hem niet verkocht heb.

Back