Ik zie ineens dat we onze Rookie al meer dan 5 jaar hebben! En gister voor het eerst serieuze schade gevlogen,.
Zoon #2 heeft iets meer moeite met het begrip "rustig sturen" dan de eerste. En hoewel hij als leerling vloog was ik te laat met de schakelaar en ging de Rookie op short final ondersteboven naar de grond.
Neus er af, richtingsroer afgescheurd,...zag er dramatisch uit.
Uiteindelijk viel het wel mee. Alle servo's deden het nog en een nieuw richtingsroertje (nu van balsa) was zo gebouwd. Ik had het originele roer vergroot en dit nieuwe exemplaar heeft dezelfde afmetingen. Het zit met twee scharniertjes vast.
Het roerhoorntje is nu van 2mm triplex.
De neus met secondelijm weer op zijn plek gezet - was keurig afgebroken, niet eens vervormd.
Spaltabdeckung was een poosje terug ook los geraakt dus heb ik vernieuwd.
En toen weer vliegen! Gaat nog steeds als een raket.
In het filmpje stond de prop natuurlijk pontificaal in beeld stil bij het naar achter filmen dus gelijk maar eens een klappropje gemonteerd. Is ook een stuk beter voor de zweefcapaciteiten.
Het triplex plaatje voorkomt dat de bladen verder inklappen dan recht naar achter. Anders gaan er soms eentje niet meer open als je gas geeft en dan klappert de boel gelijk uit elkaar.
Nou...op naar de volgende lessen

Het blijft een onwijs leuk vliegtuigje en als cameraplatform zeer geschikt. Blij dat ik hem niet verkocht heb.