Graupner Elektro Trainer junior kapot...

volgens mij was dat een landing op het water met het vliegtuig naar je toe vliegend.

best gevaarlijk, als ie doorschiet of van het water afketst heb je hem tegen je lichaam aan.
met alle gevolgen van dien.

mvg Hanskez

volgens mij was dat een landing op het water met het vliegtuig naar je toe vliegend.

best gevaarlijk, als ie doorschiet of van het water afketst heb je hem tegen je lichaam aan.
met alle gevolgen van dien.

mvg Hanskez
Dat heb je goed gezien ;)

Waarschijnlijk dan ook wel gezien/gelezen waarom ik tot zo'n landing ben over gegaan....?

In de vlucht was de prop eraf gegaan, op de camera was dit niet te zien, met het oog wel te zien + het was te horen.

Normaliter land ik 'n vliegtuig ook niet rechtstreeks op mezelf sturend ;) Maar door de situatie vond ik het nu noodzakelijk, daarbij kom ik niet aanzetten met 400 km/h met 'n toestel van 10 kg. Het is 'n langzaam zwevend piepschuim toestel, zonder propellor. Daar zie ik weinig gevaar in zitten eerlijk gezegd.

Over die landing gaan we idd niet discussiëren. Dat was de beste optie (tenzij je wou gaan zwemmen).

Aangezien er ook een hap uit je neus is. Veronderstel ik dat motorbevestiging niet echt deugd. Een schroef die er zo afvliegt laat z'n sporen niet na.

Nieuw rompje bestellen (Zal zeker en vast te krijgen/bestellen zijn via lokale modelshop). De neus verstevigen en gaan met die banaan.

Mvg,

Over die landing gaan we idd niet discussiëren. Dat was de beste optie (tenzij je wou gaan zwemmen).

Aangezien er ook een hap uit je neus is. Veronderstel ik dat motorbevestiging niet echt deugd. Een schroef die er zo afvliegt laat z'n sporen niet na.

Nieuw rompje bestellen (Zal zeker en vast te krijgen/bestellen zijn via lokale modelshop). De neus verstevigen en gaan met die banaan.

Mvg,
Zwemmen was inderdaad even niet m'n bedoeling ;)

Ik zal misschien vanavond even foto posten van de neus.. Denk zelf dat er misschien wat onbalans in t propje zat, had namelijk 'n ander propje genomen, omdat ik altijd op 3s zal vliegen ipv de 2s die meestal gebruikt word bij dit toestel. Deze moest wat opgeboord worden om te passen. Ben bang dat ik daarmee dus de fout in ben gegaan...

Rompje staat in backorder, bouwkit compleet hebben ze wel maar die zit op zo'n 160 euro..

Wat voor motor/prop/accu heb je er eigenlijk in zitten? Zo te zien is hij wel ernstig sterk.......en draait ook erg veel toeren, of lijkt dat maar zo?

standaard motor die erin zat, op 'n 3s1600 accu van graupner, prop was 'n 23x11,5 even uit m'n hoofd gezegd... Standaard is 25x12,5cm.

COMPACT 345 motor set, including BRUSHLESS CONTROL 35 A controller, factory-installed
Graupner WP ELEKTRO-TRAINER S mit RC

Normaal vliegen met 2 cel lipo's, voor starten vanaf t water adviseren ze 3 cel... Maar denk dat dat met 2s ook prima zal lukken, zo snel als dat t ging :)

Je hebt het over een langzaam vliegend schuimpje .
Ik zie toch een nerveus vliegende baksteen ,of vertekend het filmpje zo erg.

Die zou toch beter te landen moeten zijn ook zonder prop .
En ik denk dat de schade meer door de botsing met de kade komt .

Groeten Wiebe.

Die zou toch beter te landen moeten zijn ook zonder prop .
En ik denk dat de schade meer door de botsing met de kade komt .

Groeten Wiebe.

Op 1:10 min. Zie de motor hangen. Misschien is de schade groter geworden met botsing. Maar de motor hing er al zeker uit.

Mvg,

Ik heb exact hetzelfde probleem met dit vliegtuig gehad. In volle vlucht vloog de halve neus eraf. Toen ik later bij een modelbouwwinkel was trof ik een andere klant die met hetzelfde verhaal kwam. Blijkbaar is 3 cels gewoon te veel van het goede.
Bij testen is mij trouwens gebleken dat bij gebruik van een 3 cels lipo de ESC erg snel tot het maximum en zelfs daarboven werd belast.
Naar mijn idee dus maximaal een 2 cells gebruiken.

Ik heb exact hetzelfde probleem met dit vliegtuig gehad. In volle vlucht vloog de halve neus eraf. Toen ik later bij een modelbouwwinkel was trof ik een andere klant die met hetzelfde verhaal kwam. Blijkbaar is 3 cels gewoon te veel van het goede.
Bij testen is mij trouwens gebleken dat bij gebruik van een 3 cels lipo de ESC erg snel tot het maximum en zelfs daarboven werd belast.
Naar mijn idee dus maximaal een 2 cells gebruiken.

Als het zovaak gebeurt is dat denk wel reden om eens in gesprek met graupner te gaan? Staat immers in de handleiding, op de doos en de info op internet dat 3s kan, alleen als je geen extra koelgaten maakt mag je niet continue voluit omdat de esc dan te warm zou kunnen worden. Koelgaten adviseren ze vervolgens NIET te maken als je veel op het water vliegt, terwijl je volgens Graupner de 3s nodig zou hebben als je van het water opstijgt :')

Ik denk zelf dat ie met 2s ook makkelijk los komt van het water, dat ging zo ontzettend snel op 3s! M'n seawind deed dat bij lange na niet zo goed kan ik je vertellen :D

Ik zal het forum in de gaten houden, als er meer mensen zich melden met dit probleem zal ik er eens een topic voor openen. Als er bijvoorbeeld 10 mensen hetzelfde probleem hebben gehad zal er toch wat mis zijn lijkt me!

Back