Graupner HOTT GPS module

Beste allemaal,

Ik heb al vaker het e.e.a. voorbij zien komen over deze module, nee, eigenlijk over de vario module. Dit is volgens mij een andere module als ik heb.

Ik heb problemen met het verkrijgen van informatie vanaf mijn module (part 33600).

Wat ik ook probeer geen succes. Ten einde raad heb ik de zender ge-update naar de laatste versie maar nu ben ik nog verder van huis. De zender geeft nu de volgende schermpjes;

20130213_184318.jpg

20130213_184302.jpg

20130213_184253.jpg

Pulling my hair out! Wie weet de oplossing?
Bedankt!

Martijn

Heb je ontvanger en GPS ook op de meest recente firmware staan? 99,9% kans dat je probleem dan is opgelost.

welke ontvanger gebruik je ?
moet het een GR-12 zijn moet je het 5de kanaal op je zender veranderen van Servo naar telementrie.

Je hebt ten einde raad je zender geupdate, hieruit maak ik op dat je alleen je zender hebt geupdate.
Ook je module moet de nieuwste update hebben, nieuwe zender en "oude" module software gaat problemen geven.
Gebruik voor alles de laatste software.
Dat wil overigens niet zeggen dat alle software evenvaak vernieuwd is hoor, de "nieuwste" module software kan bv een jaar oud zijn terwijl de zendersoftware een paar maanden is.
En als alles goed werkt en je bent tevreden heeft het natuurlijk ook geen nut om er nieuwere versies op te zetten.

Succes,
Jan

Heb je in het telemetrie menu van je zender wel aangegeven dat je de module hebt, je moet hier een en ander aanvinken.

En ga je wel naar buiten als je de module test, binnen heb je wellicht geen ontvangst van de satelieten.....

De ontvanger is een GR16. Deze heb ik inderdaad niet naar de laatste versie gebracht. Volgens de shop waar de GPS module vandaan komt is het niet nodig deze te flashen. Het lijkt mij zinvol om dan de GR16 gelijk te gaan stellen met de MX16. Is er iemand die mij kan vertellen hoe dit in zijn werk gaat, en, kan dit zonder de GR16 volledig te demonteren? Hij zit namelijk flink in mijn quad verwerkt, maar ik kan nog wel bij de poortjes.

Maar als je er een keer met begint blijf je het doen.
Nee hoor. Als je nu een compleet pakket download en voortaan alles wat je aanschaft met dat pakket op orde brengt heb je alles op dezelfde stand. Je hoeft dan niet alles opniew te doen, als het allemaal maar op dezelfde stand is. Als er een nieuw pakket komt kun je (als daar voor jou zinninge dingen in zitten) een update doen, maar dan alleen voor de componenten die echt een nieuwe versie hebben. En anders laat je het lekker zitten.

en ga er vanuit dat het " out of de box " moet werken .
Mvg Johan
Dat is dus niet zo en het wil er bij mij ook niet helemaal in dat je dat echt denkt...als je een zender of module koopt die al lange tijd ergens op een schap ligt zal die sterk verouderde firmware bevatten. Dat kan mis gaan als je andere componenten wel up to date zijn.
En voor wat het probleem van TS betreft...dat komt vrijwel zeker doordat één van zijn componenten oude firmware bevat. Ik heb het afgelopen jaar héél vaak dit soort problemen gezien en dat kwam altijd door dezelfde reden; één component niet up to date.

Ik heb de USB driver geïnstalleerd, de laatste software gedownload en de meeste recente firmware. Sluit de USB kabel aan op de T poort (polariteit klopt) en dan de spanning erop. Vervolgens in de software naar device, hott receiver, file download. Kies de firmware, dan loopt er een balkje met de tekst "waiting for hardware reset" en vervolgens komt er 'Target device ID not found'.

De USB poort ziet hij goed.

Je hebt de volgorde verkeerd. Zie het youtube filmpje over updaten van de GR-16.
De spanning moet er pas op als je het juiste .bin bestand hebt geselcteerd en de update is beginnen te lopen.

Dat is dus niet zo en het wil er bij mij ook niet helemaal in dat je dat echt denkt...als je een zender of module koopt die al lange tijd ergens op een schap ligt zal die sterk verouderde firmware bevatten. .

Ik merk nu ook net dat de nieuwe MX-16 een andere software heeft als de MX-12 . :oops:
Beide nieuw .

Dus zal ik alles moeten flashen als ik de ontvangers wil gebruiken op de andere zender , of draadloos wil lessen .

Je bent dus verplicht om altijd weer iets te gaan flashen , niet echt optimaal geregeld dus.

Mvg Johan

Ik merk nu ook net dat de nieuwe MX-16 een andere software heeft als de MX-12 . :oops:
Beide nieuw .

Dus zal ik alles moeten flashen als ik de ontvangers wil gebruiken op de andere zender , of draadloos wil lessen .

Je bent dus verplicht om altijd weer iets te gaan flashen , niet echt optimaal geregeld dus.

Mvg Johan

Het klopt dat een MX16 andere software heeft dan een MX12, dat is ook wel logisch want hij kan andere dingen.

Alles heeft een eigen software, maar of je die ontvanger nou gebruikt voor verschillende zenders maakt niet uit.
Als ook die andere zender maar de laatste software heeft.

Of begrijp ik je verkeerd?

Grtz,
Jan

Helaas, dat maakt geen verschil...
als je even exact beschrijft hoe je te werk gaat en een screenshot plaatst van wat je ziet als hij stopt kan ik je helpen. Zonder iets meer info over wat je precies doet is het geen doen.
Als je exact de stappen van de instructievideo volgt gaat het goed, als je de spanning eerder/later er op zet en/of het set-knopje te vroeg loslaat (zie video!!) dan werkt het niet.
Beschrijf dus even zo precies mogelijk wat je doet.

hoe kan ik bij mijn gr-12 ontvanger dan de 5e poort instellen als telemetrie?
Ik krijg namelijk een heel ander menu van de graupner software update voor mijn kiezen dan in het you tube filmpje.
Ik wil namelijk mijn gps module in mijn quad hebben,en direct op mijn smartbox doet de gps module het wel,maar op mijn ontvanger weer niet.

Zou het soms niet mogelijk zijn i.c.m windows 8?

Please help!

hoe kan ik bij mijn gr-12 ontvanger dan de 5e poort instellen als telemetrie?
Zonder te weten welke zender je hebt is die vraag niet te beantwoorden.
Het staat overigens haarfijn beschreven in de manual van je zender, welke dat ook is.

Het is gelukt, het detail zat hem inderdaad in het indrukken van het knopje vlak voor de stroom erop ging maar binnen de tijd dat het balkje liep. Nu de gps module nog maar dat behoeft een ander kabeltje zie ik... Deze heb ik helaas niet.

Mooi!
Ben je trouwens niet vergeten de ontvanger te resetten na het updaten? (set-knopje indrukken, spanning op de ontvanger zetten en na 5 seconden het knopje loslaten) Dat is ook essentiëel.

Je kunt proberen of het nu al werkt; volgens mij is er voor de GPS-module zelf niet vaak een update geweest.

Zonder te weten welke zender je hebt is die vraag niet te beantwoorden.
Het staat overigens haarfijn beschreven in de manual van je zender, welke dat ook is.

Ik heb als zender een mx-10,en daar heb ik een smart box op zitten.

Ik heb mijn gr-12 ontvanger voorzien van de nodige kabels en accu met schakelaar,en als ik het programma opstart,dan krijg ik een heel ander scherm als op het you tube filmpje,waar ik dus niet wijs uit wordt,want wat moet ik aanklikken voor mijn 5e kanaal?
Om mijn ontvanger te up daten moet ik een soort bin.file,openen,en die zou bij het graupner software update programma in moeten staan,nou inmiddels heb ik 2 duitse en 2 engelse graupner update programma's op mijn computer staan,maar niks doet het.

Heeft hier iemand windows 8 en weet wat ik bedoel?

Back