Graupner HOTT GPS module

Mijn GPS module werkt nu perfect! Ik heb dus de zender en de ontvanger naar de laatste versie geflashed en net gevlogen. Geweldig resultaat want die quad is zo uit het oog verdwenen als je een beetje gas geeft ;-). De module zelf heb ik dus niet hoeven veranderen.

Lieverd....om je ontvanger aan de Smart Box te koppelen heb je je zender helemaal niet nodig. Je sluit de ontvanger met een snoertje aan op de Smart Box, accu er aan en hup, je kunt je ontvanger programmeren.
Vandaar dat ik je vroeg :HOE heb je je ontvanger op de Smart Box aangesloten maar dat antwoord heb ik nog steeds niet.

He lieverd.... Dit hebben we ook geprobeerd maar werkt niet.
Maar maakt niet uit,het is nu gelukt met behulp van een mx-12.
De TX en RX en de GPS zijn nu alle 3 voorzien van een update,en nu werkt alles naar behoren op mijn quadcopter.

Ik heb in ieder geval nu wel geleerd niet te moeten bezuinigen wanneer je een zender aanschaft.

In ieder geval,hartstikke bedankt voor het meedenken,en met suggesties komen.
Alles werkt nu naar behoren,zo ook mijn quadcopter.
Dus morgen als het redelijk is qua wind,ff weer oefenen bij mijn schoonouders in het land.

je hebt je tekst gewijzigd! :rolleyes:
Maar...het werkt, daar ging het om. Mooi!!!! En ook tof dat je dat even laat weten.

Tot slot, je Smart Box heeft ook een update nodig waarschijnlijk. Als je hem inschakelt zie je onderin het schermpje de firmware staan. Dat moet 4.00 zijn. Als je die er nog niet op hebt kan het ook wel daardoor komen dat het koppelen niet lukte...

Veel plezier allemaal. Ik heb net een tweede MX-16 er bij aangeschaft. Ze zijn bij Staufenbiel in de aanbieding op het moment. Wel zonder ontvanger maar die heb ik al genoeg.

Nu alles goed werkt heb ik er meerdere viuchten mee gemaakt. Heerlijk om deze extra data te hebben tijdens een vlucht. Nu vroeg ik me af, zou er een mogelijkheid zijn om deze data op de zender op te slaan en deze te exporteren naar een formaat waarmee je in een evt. filmpje je data kunt koppelen? Ik heb hier en daar wat tooltjes gezien waarmee je gps data in video kunt integreren :-D

Back