hey, ik sta op het punt op een graupner husky te halen van 2.13 nu heb ik gelezen dat daar een 15cc 4t op moet. nu is mijn vraag of ik dan genoeg vermogen heb. is er ook ergens een tekening voor drijvers in deze maat? grt.
Hee Raymon, Als ik de site van Graupner bekijk dan geven zij een gewicht op van 3800 gram. Met een 15cc 4-takt heb jij genoeg vermogen en kan je bijna verticaal gaan Mijn Stinson Reliant heeft een spanwijdte van 2142mm en weegt 5600gram. De Stinson is voorzien van een 15cc 4-takt van OS en daarmee nog overpowered (zie ook de filmpjes maar eens en daarbij zijn de take off meestal met half gas ) Voor drijvers kun je ook wel bij mij terecht ;-) , ik heb de tekeningen hier liggen van de Sig 1:4 drijvers die onder mijn Super Decathlon zitten. Die zou je wat kunnen verkleinen voor de Husky maar is op zich denk ik geeneens nodig. 1:4 of 1:5 verschilt niet heel veel en de drijvers vindt ik voor de Super Decathlon net iets te klein voor het mooie en zouden voor de 1:5 Husky dus perfect zijn ;-)
Hey berto. ik heb dus aan een 15cc voldoende. als ik hem heb mail ik jou mijn gegevens voor de tekening. ik ben zeer benieuwd hoe het word
15cc is meer dan genoeg, zeker bij de 3800 gram die ze opgeven (die ik wel aan de erg lage kant vindt :? ). Ik hoor het wel. Grt, Berto.
je kent me toch helaas moet ik eerst de garage opruimen, naja ik wil het zelf. en dan de yak folien. en tussendoor wel wat doen hier aan denk ik
Hey, als je nog tips hebt voor de floats dan hoor ik het graag! Zoek er ook een set 15cc viertakt moet genoeg zijn om lekker te kunnen vliegen. De kist heeft niet veel vermogen nodig, ik vlieg meestal op 1/3 gas rustig HET GEWICHT alleen wordt nooit 3800g, dat is hij met alleen servo's al. Vliegklaar zit je op minimaal 5kg (getankt) Ik snap niet welke malloot dat bedacht heeft.......
gave bak zo op de floats..... die van mij is ook weer tevoorschijn gekomen..... toch maar weer afbouwen.....
Hey, berto je hebt gelijk. ik ben bang dat ik toch een 20cc er op doe, mede omdat ik ook wil slepen ik krijg van berto een tekening voor de drijvers. die worden door gestuurd naar een clublid met frees machine grt.
ik heb zo mijn contakten. ik laat er zowiezo 2 frezen. zal effe vragen. heb vandaag wel wat gelijmt aan de romp, de schade die de vorige eigenaar heeft aan gericht. en de vleugel ophanging. ik zal morgen even foto1s maken.