graupner mc 12

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
Hallo ik heb een easystar van een vriend die ik voor hem gebouwd heb.
Zijn zender een graupner mc 12 maakt geen contact met de easystar.
Ik heb mijn fc 28 erop gezet en dan werkt alles prima .
De zender werkt met andere modellen goed ,dus lijkt mij een zender menu niet goed te staan.
Wie kan mij helpen alvast bedankt. :lol:

ik heb zel ook een graupner mc 12 deze werken niet op alle ontvangers controleer eens of het ontvangertje wel geschikt is voor graupner .
groeten mark

mrkey, vreemd, ik denk dat ze eens moeten kijken naar het kristal en eventueel naar PPM of PCM instelling. Waarschijnlijk zit in een van die dingen de fout. Dus verkeerd kristal of verkeerde instelling wat betrefd PPM of PCM in de zender.

Alle PPM zenders kunnen alle PPM ontvangers aansturen, alleen bij PCM zijn er problemen/verschillen tussen de merken onderling.

Hallo de ontvanger is een webra nano s6 moet er geschikt voor zijn.
Ik heb geen gebruiksaanwijzing van de zender en weet dus ook niet hoe ik hem op pcm of ppm zet.
Weet iemand hoe dat moet,groet Jan. :lol:

de mc12 is een ppm zender hij ken niet in pcm jammer maar het is zo wat je nog zou kunnen proberen ik heb hier succes mee gehad is het juiste tx en rx xtal voor de zender en ontvanger gebruiken van graupner dus maar mijn ervaring met deze zender leert dat hij het op sommige ontvangers het gewoon niet doet.

groeten mark

Hoi Mark bedoel je met het tx en rx getal de kristallen die zijn uiteraard gelijk .
Of bedoel je wat anders.
Groet Jan.

He he ik weet niet wat ik gedaan heb ,ik heb wel wat met kanaal 3 trottle liggen kloten maar het werkt.
Ook heb ik online een manual kunnen downloaden in het engels.
Maar ik weet 1 ding zeker geef mij mijn fc 28 maar veel meer functies en voor mij veel makkelijker.
Iedereen bedankt voor het meedenken .Groet Jan.

Back