Graupner MC-19 > 2.4Ghz upgrade?

Ik kan zo`n schakelaar wel bestellen voor je en dan stuur ik hem door, kost niet zo heel veel extra dan dacht ik zo.

Zou mooi zijn. ;)
Wat zou et in totaal kosten, en wanneer ga je weer bestellen daar? :p
Ik moet voorlopig toch nog wachten tot de module weer op voorraad is bij hobbyking.

Ach, ik kan deze gewoon voor je bestellen, zit niet aan een minimum gebonden ;-)

Zal eens even kijken wat het totaal zal gaan kosten.

EDIT: die 6 polige beveiligde schakelaar moet voor 12,50 euro bij jouw op de deurmat kunnen vallen.

Laatst bewerkt:
Probleempje, Berto.
Volgens mij is dit kreng VIER dradig.
Momentje dat ik het even goed nakijk.

EDIT
Yup, het ding heeft er 4.
Bestaan er ook 8 polige grendel schakelaars? :(

Laatst bewerkt:
Gee flauw idee kan ze even niet zo snel vinden.

Maar hoe is het schema lijkt mij niet dat je alle 4 de draden hoeft te schakelen???

@ Turbokeu: En die goedkope schakelaar zou ik met 3 naast elkaar kunnen zetten en er een profieltje overheen solderen, Maar et kan handiger. :P
Je hebt een 2-polige omschakelaar nodig, geen 3-polige.
Met een 1-polige omschakelaar en een (goedkoop, 1 à 2€) dubbelpolig mini-relais lukt het ook, met het kleine nadeel dat in van één beide standen van de omschakelaar het relais continu een kleine stroom trekt.

Dus dan zou ik iemand op moeten zoeken die dat spul kan laten meekomen, en dan moet het door gestuurd worden. Wordt een lekker duur schakelaartje zo. ;)
Bah, 8.43€+BTW en een zegeltje op de omslag...

Hier in de buurt zit wel een electro zaak, maar ik zou niet weten waar ik om moet vragen.
Als ik zeg geef eens een schakelaartje, komt ie volgens mij met 20 kratten aan. ;)
De dienstverlening van lokale elektronicashops laat de laatste tijd idd veel te wensen over.
En maar klagen dat ze failliet gaan door al die internetshops...

Is er mischien een universele code voor zon vergrendelbarezespoolsaan-aantuimelschakelaarmetschroefdraad? :lol:
Nee.

En moet het eigenlijk geen 9 pools zijn?
3 in, 2x3 uit, toch?
Nee. 2x in, 2x2 uit.

Maar de modules hebben 4 draden, hoe moet ik dat doen dan?
Alleen de voedings draden schakelen, en de signaal draden gewoon met een paar diodes bij elkaar plakken?
Ik heb niet al teveel verstand van electronica, dus het moet een beetje makkenlijk blijven. ;)

De 2.4GHz modules (de Assan X8D hack module i.i.g., andere merken hoogstwaarschijnlijk ook) hebben 3 aansluitingen: GND (massa), +V en PPMin (+ dikwijls nog een statusLEDje).
Massa en het PPM-ingangssignaal hoeven niet geschakeld te worden, alleen de +V voedingspanning van de 2.4GHz module moet geschakeld worden als je tussen originele zendfrekwentie en 2.4GHz wil kunnen kiezen.
Ik ken de MC-19 niet dus geef ik een paar concrete voorbeelden (leden die de MC-19 wèl kennen kunnen hier op inhaken):

Mogelijkheid 1:
De zender heeft de mogelijkheid om het originele HF-gedeelte uit te schakelen via een elektrische aansluiting (zoals mijn MPX Cockpit MM zender):
Dan heb je een dubbelpolige omschakelaar nodig, enerzijds om de voedingspanning van de 2.4GHz module te schakelen, anderzijds om het HF-gedeelte uit te schakelen.

Mogelijkheid 2:
De zender heeft géén mogelijkheid om het originele HF-gedeelte elektrisch uit te schakelen:
Een enkelpolige omschakelaar volstaat maar je moet het zenderkristal uit de zender verwijderen om te vermijden dat het originele HF-gedeelte òòk uitzendt.

Als het je niet duidelijk lijkt is wil ik wel (morgen) een schemaatje maken.

Mooi!

Op het schema op pagina 4 onderaan zie je duidelijk dat de MC-19 een aansluiting heeft om de 35/40MHz module uit te schakelen (+6V, gele draad).
Massa en PPM-signaal (IMP) blijven, zoals ik al zei, gewoon doorverbonden, enkel de 11V voedingspanning (rode draad) wordt geschakeld.
De gele draad wordt geschakeld door de 2e pool van de 2-polige omschakelaar (dit is feitelijk mogelijkheid 1 uit mijn vorige reply).

Dus ja, een 2-polige omschakelaar met vergrendeling is vereist.

PS: Ik moet eigenlijk al een hele tijd een nieuwe bestelling bij Farnell doen, alleen moet ik voor bepaalde onderdelen nog een keuze maken uit een hele waslijst aan mogelijkheden.
Indien gewenst kan ik laten weten wanneer de bestelling doorgaat en kan er 'enigszins' meegelift worden (niet overdrijven natuurlijk vermits de bestelling in naam van mijn firma gebeurt).

Ha, daar ben ik blij mee jongens, nu weet ik wat er moet gebeuren! ;)
Signaal en grond aftakken, en 11v en 6v schakelen waar 6v aan/uit is en 11v tussen de 2 wisseld.
En meeliften met iemand zou ik erg fijn vinden.
Ik heb eigenlijk alleen maar een schakelaartje nodig, en de 3 benodigde stekkertjes.

Jammergenoeg zitten de pooltjes niet naast elkaar op het assan moduul,
anders had ik al een heel eind gekomen met een servo stekker. ;)

Zover al erg bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels deze module gekocht:
ASSAN 2.4G X8D Conversion RF Module for Non-module Based PPM Transmitters | ASSAN
Dit werkt schijnbaar prima in mijn MC-19, het enige verschil is dat er de behuizing en adapter print al afgesloopt is, met 3 draden er al op gesoldeerd.
Scheeld mij weer een hoop geklooi. ;)
Hoeft ik van die module enkel de signaal en +5v draad op de switch te solderen, en grond door te verbinden.

En zo sluit je em dus aan schijnbaar:
ASSAN MC19 Pertlwieser Heimo
Het plaatje laat wel zien dat ik de 11v draad gewoon verbonden moet laten met de orginele module, vreet dit geen stroom?

En geld er van iemand nog het aanbod om zon schakelaartje mee te laten komen? ;)

Laatst bewerkt:
Back