Graupner MC-20 HOTT Probleeem !!!

de leverancier leest ook mee :-) die krijgt het al benouwd met updates en schroeven die los moeten.
als het niet lukt , even retourneren niet goed word die geruild voor een nieuwe , mits niet beschadigd.

de leverancier leest ook mee :-) die krijgt het al benouwd met updates ....
:confused: Hoezo dat dan. Het updaten is zo ongeveer het eerste wat in de handleiding wordt genoemd bij "Inbetriebnahme des Senders".
Als je stelt dat een MC-20 met de bijgeleverde ontvanger zo uit de doos gewoon moet werken, accoord. Dat kan ik volgen. Maar om het vervolgens benauwd te krijgen van het idee dat mensen hun spullen updaten is op z'n zachtst gezegd bijzonder. Er zijn in de updates enorm veel bugs opgelost en mogelijkheden toegevoegd.

Over het updaten wil ik nog het volgende kwijt.
Een firmware update/flash doe je alleen om bugs op te lossen, mits de update deze bugs oplost of om extra functionaliteit toe te voegen, mits je dit nodig hebt.
Anders, waarom zou je een update doen, er is altijd een risico op nieuwe bugs of een brick.

Een zender moet werken out of the box ook zonder update.
Ts heeft geen firmware versie genoemd dus of dit een bekende bug is kunnen we niet weten.
+1 voor digitech.

Overigens als iemand zn zender wil updaten moet dit gewoon kunnen.

Begrijp me niet verkeerd.
Wat TS beschrijft is zeer zeker geen bekende bug, wat dat betreft zeker ook +1 voor Digitech van mijn kant.

Ik heb enkel gereageerd op het blijkbaar benauwd krijgen van het updaten. Dat is namelijk net wat HoTT zo mooi maakt en het is ook bedoeld om te updaten.
Maar goed, dat moet ieder voor zichzelf weten.

Maar ook deze opmerking snap ik niet helemaal
de leverancier leest ook mee :-) die krijgt het al benouwd met updates en schroeven die los moeten.
Om de stickcentrering en veerkracht van de ratel te verstellen moet je precies dezelfde schroefjes los maken. Zo spannend is dat nou ook weer niet.....

Dat is namelijk net wat HoTT zo mooi maakt en het is ook bedoeld om te updaten.

Ik persoonlijk hat zoiets liever niet gehat .

Met mijn futaba kan ik zonder te moeten updaten tig gebruikte ontvangers kopen en gelijk binden en gebruiken.
Ook mijn (ex) FC-28 heb ik nooit geupdate .
Ik zou dus nooit gaan overstappen.

Voor de naza is het een goed systeem met telemetrie en sticks op center .

Mvg Johan

Ik persoonlijk hat zoiets liever niet gehat .
.......
Voor de naza is het een goed systeem met telemetrie en sticks op center .

Mvg Johan
Dan heb je denk ik gemist dat er met name voor deze toepassingen enorm veel extra dingen bij zijn gekomen die in de eerste versie niet zaten. Zoek even op wat er sinds de introductie (firmware v3) allemaal bij is gekomen. Als het niet mogelijk was om te updaten had je over 10 jaar nog exact hetzelfde en als je dan wat extra's wilde moest je al je ontvangers en zender vervangen.

Je mag je eigen mening hebben maar "niet willen updaten" wijkt wel ernstig af van wat de allergrootste groep van gebruikers nou juist wel graag wil.
Je ziet dan ook dat alle merken dit in beginnen te voeren. Net als alle PC's, smartphones, vario's en weet ik wat.

Wat ik persoonlijk wel erg beroerd vind is dat het updaten nog tamelijk omslachtig is en in de handleidingen niet duidelijk beschreven staat. Dat kan zeker een stuk beter.

Goeie avond iedereen,

@smario: idd zoals ik al geschreven had zijn de toetsen niet gelocket en is er dus geen slotje te zien in het onderste schermpje. Ik weet dat je met ESC en SET de toetsen kan locken maar ook dat gaat niet. Die toetsen geven onder geen enkele omstandigheid reactie op het schermpje.

@ Johan: als het dat maar was geweest dan zou het idd een gemakkelijke oplossing geweest zijn, maar helaas niet.

@Digitech: ben blij u hier aan te treffen, en ben al iets gerust gesteld dat een omruiling mogelijk is. Zoals je al hebt kunnen lezen heb ik met de MC-20 nog niets kunnen doen. Enkel de batterij is volledig opgeladen. Dus het enige wat al uit de box is geweest is de zender/ontvanger en de lader. De rest zit nog in de box zoals het is toegekomen. Beschadiging is er dus helemaal niet.
Ik neem morgen telefonisch contact met jullie op om af te spreken hoe we dat zo snel mogelijk kunnen omruilen want ik ga niet gaan proberen om eerst nog een update te doen of wat dan ook. Het moet volgens mij “out of the box” kunnen werken en als er dan bugs moesten inzitten dan kan ik nog altijd informeren of dat met een update op te lossen is. Alles zit momenteel al terug in de box en de originele verpakking. Ik hoop jullie morgen telefonisch te kunnen spreken.

@nspierbundel: Wat de versie van de MC-20 betreft zie ik in het onderste schermpje staan “ver. 1.007” ik vermoed dat dit dan de firmwareversie is dat momenteel in het toestel zit. Als ik niet mis ben dan heb ik op de site van graupner gezien dat voor de MC-20 HOTT de laatste firmwareversie nu al V 1.016 is.

Verder nog ter info:

Het ontkoppelen van de batterij en terug aansluiten bracht dus geen oplossing.
Heb als laatste dan nog de ontvanger van spanning voorzien en de zender en ontvanger blijken dus wel degelijk gebonden te zijn. Het piepje dat ik om de sec hoorde is dan verdwenen en ik zie de telemetriegegevens in het bovenste schermpje, ook staat het antennesymbooltje in het onderste schermpje niet meer te pinken en is er een aanduiding van volledige ontvangst. Op dat vlak schijnt alles dus wel in orde te zijn. Het enige blijvende probleem is dus het niet werken van de ESC en SET toetsen met de bijhorende pijltjestoetsen.

Ik wil jullie allen danken voor de reacties en hoop nu snel op een omruiling zodat ik verder kan.

Vriendelijke groeten

Hans

Beste forumleden,

toch even laten weten dat het probleem opgelost is dankzij Digitech. Bedankt Sander om er meteen ook de laatste nederlandstalige firmware op te zetten !
Oorzaak van het probleem bleek dan toch een slecht contact te zijn in de bedrading binnenin. Eind goed alles goed dus... De ontvanger al in de hexacopter aangesloten en de basisinstellingen gedaan. Als het weer meezit misschien al een kort testje doen buiten maar alles schijnt toch normaal te reageren in de NAZA Assistentsoftware.

Vriendelijke groeten

Hans

pffffffffffffff... ik zit hier weeral met de handen in het haar !!! Niet te geloven maar opnieuw hetzelfde probleem. Wou net even een testvluchtje doen maar helaas de toetsen doen het terug niet meer. Gisterenavond nochtans de ganse avond met bezig geweest zonder probleem en de boel kunnen configureren... Zelf nu al eens naar die contacten gekeken maar ik krijg er geen leven in... 400 km gereden voor niks... lastig! Ik zal maar terug contact opnemen met onze vriend Sander.

Vriendelijke groeten

Hans

nee nee vinny staat echt niet op slotje... is gewoon weer hetzelfde probleem. Maar al contact gehad met Sander en morgen ga ik terug om om te ruilen. Komt dus wel in orde maar het is balen zoals jullie dat zeggen ;-)

nee nee vinny staat echt niet op slotje... is gewoon weer hetzelfde probleem. Maar al contact gehad met Sander en morgen ga ik terug om om te ruilen. Komt dus wel in orde maar het is balen zoals jullie dat zeggen ;-)

we zullen alles overzetten naar de nieuwe zender en de ontvanger binden.
zo gepiept..

Alvast al bedankt Sander, je mag me morgenvoormiddag verwachten. Alles zit al terug in de doos.

Vr gr. Hans

Back