Graupner micro 47g indoor

• Topicstarter Topicstarter rgp
  • Startdatum Startdatum
Ik heb de swashplate gelijmd met een drupje secondelijm, als je 'm losmaakt zie je vanzelf hoe. Ik heb 2 micro 47G's waarbij alletwee dus hier last van hadden, nu dus opgelost.
Als upgrade heb ik de bijbehorende drijvers gekocht (had er al 1 op 3 wieltjes). Dat viel vies tegen, het in elkaar lijmen bleek best wel een ...-klusje te zijn. Ze hadden ze beter kant en klaar kunnen verkopen. Drijven doet ie prima, vliegen niet. Ik heb het idee dat het oppervlak te groot is waardoor je teveel de neergaande wind verstoort, hij komt zo'n 30 cm boven de grond (duw-effect?) en dan kan je vol gas geven en komt ie niet hoger. Erg jammer dus want dan had ik net zo goed een land-platform mee kunnen slepen aan een draadje....kom je wel hoger :cry: :lol:
Ik ben bang dat ik uiteindelijk er een cinook model van ga maken, iemand nog tips hoe zoiets aan te pakken????

Groetjes

ik heb een probleempje ik ben tegen mij bank in de huiskamer gevlogen(heel dom) maar nu draait de heli de hele tijd met de klok mee
en trimmen op de zender wil niet zou iemand mij kunnen helpen alvast bedankt

groet modelbouwvlieger met net een nieuwe bel 47g :D

Tim,

Het lijkt me dat een van de rotor bladen niet goed meer draait. Je kunt dat testen door vol rudder links te geven en dan een beetje gas. Een van de twee rotors gaat dan normaal gezien draaien. Hetzelfde doen met rudder naar rechts. Waarschijnlijk werk een van de twee kanten niet meer goed en weet je in ieder geval waar je verder moet zoeken.
Tandwieltjes, motor...

Ron

Beste Ron bedankt voor de hulp, maar het probleem bleek niet bij mij te liggen.
toen mij vader de heli even op de kop hield hoorde we iets rammelen en het bleek dat er een ic'tje van de print was gevallen,wat eigenlijk niet zou mogen.en ik heb nu een nieuwe gyro en hij doet het weer perfect :lol: maar tog heel erg bedankt met vriendelijke groet Tim

Ik heb ook een 47G en vliegen doet hij prima. Maar als je ergens tegenvliegt breekt het bovenste plastic stukje af waarop de bovenste rotor (of hoe het ook mag heten af) vastzit. Ben nu al aan mijn tweede vervangstuk. Men verkoopt ook de bovenste as met een metalen stuk i.p.v. plastic. Heeft iemand daar ervaring mee? Blijft hij evengoed vliegen? Is de kans dan niet groter dat de as krom gaat staan bij een niet al te zachte botsing?

Jos

Na een onzachte aanraking met mijn bank was het rotorkopje, waar de stabilisatorstang inzit, eruit geschoten. Ik kon het er, met een drup superlijm, weer indrukken, maar nu vliegt de 47G niet meer. Ik kan op de grond heen en weer, naar voren naar achteren, maar zodra ik wat meer gas geef en hij op het punt staat van de grond te komen, raakt hij instabiel, begint te slingeren en slaat om. Ook als ik 'm in mijn hand hou voel ik de instabiliteit, en als ik veel gas geef en ik beweeg hem snel een kant op lijkt het wel of ie in een soort oscilatie terecht komt, je ziet dan ook dat de stabilisatorstang helemaal schuin gaat hangen. Alles ziet er normaal uit en klinkt ook normaal, de assen lijken recht, de aandrijfwielen zitten recht op de motors, ik kan niks meer bedenken. Ik kan er niet meer mee vliegen. Ik heb al van alles geprobeerd, 4 nieuwe bladen, gewichtjes verschuiven, niets helpt. Ik baal als een stekker :-(, had net een mooi lichtsetje en een draadloze camera geinstalleerd ...

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Jan-Willem

@Stekel

Een nieuw asje met kopje kopen: kost ongeveer €10. Ik heb er al twee vervangen maar overweeg nu een asje met een metalen kopje maar weet niet of de 47G dan hetzelfde vliegt.

Jos

die binnen as met alu kop is stukken beter als die met de plastic kop. Vlieg gedrag is hetzelfde. Ook de alu swash is een goede upgrade.

Ron

hallo iedereen,

ik ben zopas eigenaar geworden van deze heli (gekregen voor een SPOTprijsje), maar aangezien ik nu niet thuis ben kan ik hier nog niet mee spelen.

ik wist niet of ik een oud topic moest necro-en ofwel een nieuw 2e topic maken, ik heb dus maar voor het 1e gekozen.

Iemand die deze heli heeft?
Iemand die nog met deze heli vliegt?
Wat zijn jullie ervaringen? (indoor/outdoor/mods/kwaliteit/...)
Wat is jullie mening hierover?

hier een fotootje.

grp4491_g.jpg

Sinds 3 jaar heb ik er eentje. Het nadeel van deze heli vind ik, dat wanneer je ergens tegenaan vliegt er meestal wel een stukje blad afbreekt omdat de bladen niet wegdraaien zoals bij de meeste heli's.
Een ander nadeel vind ik de romp, deze is van dun plastic en ook erg botsing gevoelig.
Buiten vliegen gaat niet, dit heb ik al eens geprobeert maar het kleine beetje wind dat er was heeft er flink mee lopen spelen, wat resulteerde in een total los heli :).

Ik kan er nu wat beter mee vliegen en dan vliegt ie erg lekker. Heb er een ander soort romp bij gekocht (een dichte) en dat ziet er leuk uit.
Verder ga ik de bladen net zo maken als bij de meeste heli's, dat ze wegklappen als ze iets raken.

Ik vlieg inmiddels al fixed pitch maar de graupner was mijn eerste echte 4 kanaals heli en daarom probeer ik hem wel vliegend te houden.
Heb er een 2,4 Ghz zender ingezet zodat ik nu zonder die lange antenne vlieg.

Succes met je 47G.

Groeten,

Henk

na 2 lipo's al besloten dat ik deze heli niet ga overnemen, voor binnen is ie te groot en buiten na 5 minuutjes direct een bladestrike, het was wel te verwachten.

op zich geen slechte heli, maar ik wil thuis kunnen vliegen en dat lukt met deze niet, spijtig.

Als je binnen wil vliegen maar wel een schaalromp wil, is de Nine Eagles Bravo III misschien iets voor je. Die is een stuk kleiner en dat vliegt binnen veel fijner. En hij heeft een fraaie Hughes 500 romp, dus ook een lust om te zien.

Het probleem met de kwetsbare bladen is eenvoudig op te lossen.

Gewoon vanaf bvb halverwege over de lengte van de aanvalsboord een stukje doorzichtige tape (van het gekende rolletje) omheen de aanvalsboord van het blad kleven.

Resultaat:
De bladen gaan véél langer mee en breken niet zo snel meer wanneer de stabilisatie stang in contact komt met de bladen.

na 2 lipo's al besloten dat ik deze heli niet ga overnemen, voor binnen is ie te groot en buiten na 5 minuutjes direct een bladestrike, het was wel te verwachten.

op zich geen slechte heli, maar ik wil thuis kunnen vliegen en dat lukt met deze niet, spijtig.

Als je heli te gevoelig is voor een Bladestrike is dit deels te verhelpen door de aileron (swash links en rechts aansturing) stuurstang op de servohevel een gaatje dichter bij het centerpunt van de servo te plaatsen.

Back