jitze
PH-SAM
Naast dat ik kan genieten van mooie schaalvliegtuigen trekt het speedvliegen me eigenlijk ook wel vanwege de snelheid en adrenaline. Nu ben ik op zoek naar iets goedkoops om eens te proberen of het wat is en te wennen aan de snelheid.
Het toestel zal waarschijnlijk niet heel oud worden
. Wedstrijden hoef ik er ook niet mee te vliegen, het gaat om de snelheid en strakke bochten.
Een warm/hotliner zou geweldig zijn, maar die zijn bijna allemaal erg duur.
Van pylonracers weet ik weinig af.
Daarom heb ik een paar toestelletjes op een rijtje gezet die mogelijk interessant voor me zouden zijn en ben ik benieuwd welke het meest aan te raden is.
Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom. De randvoorwaarden: geen grote niet-deelbare vleugels. Er komt een Turnigy motortje en regelaar in, een Spektrum AR6200 ontvanger en een Hyperion G3 accu. Met geschikte goedkope servo's heb ik geen ervaring, tips zijn welkom.
De toestellen:
- Multiplex Blizzard hotliner - ARF
- Guppy hotliner - zelf bouwen, veel tijd
- Speedster pylonracer - zelf bouwen, weinig tijd
Dat is wat ik voor nu in mijn hoofd heb. Ik moet eerst andere vliegtuigen afmaken, dus verwacht ik dit niet volgende week aan te schaffen (heb overigens voor beide zelfbouwkisten het materiaal al liggen
).
Het toestel zal waarschijnlijk niet heel oud worden

. Wedstrijden hoef ik er ook niet mee te vliegen, het gaat om de snelheid en strakke bochten.
Een warm/hotliner zou geweldig zijn, maar die zijn bijna allemaal erg duur.
Van pylonracers weet ik weinig af.
Daarom heb ik een paar toestelletjes op een rijtje gezet die mogelijk interessant voor me zouden zijn en ben ik benieuwd welke het meest aan te raden is.
Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom. De randvoorwaarden: geen grote niet-deelbare vleugels. Er komt een Turnigy motortje en regelaar in, een Spektrum AR6200 ontvanger en een Hyperion G3 accu. Met geschikte goedkope servo's heb ik geen ervaring, tips zijn welkom.
De toestellen:
- Multiplex Blizzard hotliner - ARF
- Guppy hotliner - zelf bouwen, veel tijd
- Speedster pylonracer - zelf bouwen, weinig tijd
Dat is wat ik voor nu in mijn hoofd heb. Ik moet eerst andere vliegtuigen afmaken, dus verwacht ik dit niet volgende week aan te schaffen (heb overigens voor beide zelfbouwkisten het materiaal al liggen

Laatst bewerkt: