Graupner Mini Viper (was:Goedkope speedkist)

Mooizo, dan moet 1mm in een 2mm bowdenbuis bij hogere snelheden ook prima geschikt zijn.

De foto:
full

Romp ook rood folien of glassen en dus blank laten?

Laatst bewerkt door een moderator:
toch maar de hele romp in de folie gezet.

Gisteren het motorschot geplaatst en geprobeerd de motor te plaatsen. conclusie: past niet aan de binnenzijde :(

Dus de motor moest voorop geplaatst worden. Dit heeft 1 groot nadeel: de accu moet heel ver naar achter geplaatst worden en eigenlijk past dat niet...
Nu dus even bedenken wat het handigste is. Ik zou het motorschot kunnen verwijderen en een paar cm naar achteren een nieuwe plaatsen. Komt voor het CG wel het beste uit.

Jitze, zou je het niet redden door een stukje lood helemaal achterin de staart te plakken?
Gewicht is geen probleem, dus een gram of 7-10 achterin ter compensatie van de motor?

GJ

GJ: gewicht toevoegen hou ik niet van, heb het tot nog toe nog nooit hoeven doen bij een kist.
Wouter heeft de vleugel erg licht gebouwd, ik heb de romp ook erg licht gebouwd. Zonde om dan gewicht toe te voegen.

Gisteren uiteindelijk dus voorin maar wat aan het snijden geweest en nu past de motor wel voorin. T is krap maar het gaat net.

In dit stadium heb ik het toestelletje weggelegd, hij kan in een paar uur klaar zijn als ik alles binnen heb. Ik heb alleen besloten nog een even te wachten met afmaken en invliegen van dit toestelletje. Ik heb deze zaterdag wat zitten spelen met propellors op mn Swift, en die gaat voor mijn begrippen nu lekker snel. Dus eerst daar een tijdje mee rondracen (kan nog 1 propmaat groter maar leek me nu niet verstandig) en dan de Viper maar eens in de lucht gooien!

Inmiddels zijn we 4 maanden verder en is mn Swift verder opgevoerd dan ik van tevoren in had gepland.
Ik wil heel graag aan een budget hotliner beginnen, maar word voorlopig nog heel even teruggefloten door mn portemonnee. Daarom heb ik de mini Viper weer van de plank gehaald en inmiddels is hij bijna af. Met een aantal wijzigingen klopt het CG nu ook redelijk.
Vandaag komt mn klappropellor binnen en kan ik hem helemaal afmaken. Morgen hopelijk invliegen!

Vandaag komt mn klappropellor binnen en kan ik hem helemaal afmaken. Morgen hopelijk invliegen!
scheisse, de spinner kwam vandaag binnen en de bladen zijn op backorder gezet... Beetje jammer van RCTechnics dat dat niet netjes was bijgewerkt op de site. Dit weekend invliegen gaat dus in ieder geval niet lukken.

Ik heb hem altijd gewoon met een vaste prop gevlogen.
Günther: onbreekbaar, Graupner speedprop 5x5: lekker snel.

ik vloog hem ook gewoon met vaste prop 4,75x4,75 met een mega16-15-3 op 3S ging bijna te hard voor zo'n klein ding maar hij vloog erg goed en makkelijk, alleen het landen was altijd een probleem hij stopt bijna niet houdt daar rekening mee, het weiland waar ik toen in vloog was meestal bijna te klein, en met een rolroer was het best vreemd maar je merkt er niets van, wel dualrate en expo in stellen anders gaat duurt de vlucht niet lang

gr Andre

Wouter en Andre,
bedankt voor jullie tips.

De motor die ik erop heb zitten heeft geen hoog kv maar wel veel koppe. Daarom heb ik er een 8x6 klap voor besteld. Met 8 inch is het wel handig om een klapprop te hebben.

Wat betreft uitslagen, dualrate en expo hou ik de waarden op de tekening aan tenzij iemand betere gegevens heeft.

Mn propbladen zijn in ieder geval nog niet binnen...

Morgen vliegen ?? Zoja geef even door hoelaat ongeveer, dan kan ik kijken of er tijd is in de agenda om te komen kijken. Wil hem wel 's zien scheuren... :mrgreen:

morgen vliegen zou leuk zijn, maar dan moeten vandaag mn bladen binnenkomen. Eigenlijk heb ik daar weinig hoop op.

Het alternatief is om even een 6x5 vaste prop erop te schroeven en genoegen te nemen met wat minder (maar nog steeds genoeg) snelheid.
Hangt er ook even van af hoeveel tijd ik vanavond heb om hem aan te passen.

Morgen ook de Brio 10 maidenen. En mn Swift II scheurt ook heel behoorlijk de laatste tijd. Dus morgen komen kijken is hoe dan ook een goed idee!

(by the way: ken ik je? Kom je vaker op de club?)

Ging vroeger regelmatig kijken, want toen woonde ik nog in Dordt. Op Maar ben 7 jaar geleden verhuisd naar Barendrecht. Zeker toen ik klein was ging ik vaak kijken. Woonde toen op de Trompweg, dus dan zit je binnen een zucht en een scheet op de polder. Ben na de verhuizing nog wel 's wezen kijken maar ineens waren jullie weg op de Crabbepolder en sindsdien is het er eigenlijk niet meer van gekomen.

Dus het "nieuwe" veld heb ik nog niet mogen aanschouwen.

morgen vliegen zou leuk zijn, maar dan moeten vandaag mn bladen binnenkomen. Eigenlijk heb ik daar weinig hoop op.

Het alternatief is om even een 6x5 vaste prop erop te schroeven en genoegen te nemen met wat minder (maar nog steeds genoeg) snelheid.
Hangt er ook even van af hoeveel tijd ik vanavond heb om hem aan te passen.

Morgen ook de Brio 10 maidenen. En mn Swift II scheurt ook heel behoorlijk de laatste tijd. Dus morgen komen kijken is hoe dan ook een goed idee!

(by the way: ken ik je? Kom je vaker op de club?)

aha, klinkt leuk.

Morgen heb ik de leskist en dubbele bediening bij me, dus als je geen bezwaar tegen een vliegverslaving hebt kun je even wat rondjes aan de kabel rondsjezen. Ik ben er in ieder geval morgenochtend, de middag weet ik nog niet.

Kijk ... zo'n aanbod laat ik me niet voorbij gaan. :mrgreen:

Was al aan het kijken voor een beginnerskist (en de vervolgkist) om te kijken of ik het leuk vond.. maar nu ik eerst kan vliegen om te kijken of het wat is... Stukken beter natuurlijk. Lijkt me super... Bedankt voor het aanbod.

Zeg maar een tijd...

PS.. je herken me of m'n "rooie haar" of zwarte pet met daaronder rood haar. Ligt eraan of de zon schijnt ja/nee.

aha, klinkt leuk.

Morgen heb ik de leskist en dubbele bediening bij me, dus als je geen bezwaar tegen een vliegverslaving hebt kun je even wat rondjes aan de kabel rondsjezen. Ik ben er in ieder geval morgenochtend, de middag weet ik nog niet.

ik hoop morgenochtend vanaf half 10 ongeveer aanwezig te zijn. of ik er 'smiddags ook ben hangt af van het weer.
ik heb overigens ook een andere beginner, dus het zal waarschijnlijk bij 1 vluchtje blijven.
we zien wel. Hoe ik te herkennen ben weet ik nog niet :p
waarschijnlijk ben ik de enige onder de 25 die daar rondloopt :p
En anders degene met een Brio, Floater Jet, Swift en misschien ook grote zwever.

Joh we zien wel... komt het er niet van ook goed. Dan volgt er denk ik vast wel een andere keer. Zou leuk zijn, maar kan het niet dan ook goed.

ik hoop morgenochtend vanaf half 10 ongeveer aanwezig te zijn. of ik er 'smiddags ook ben hangt af van het weer.
ik heb overigens ook een andere beginner, dus het zal waarschijnlijk bij 1 vluchtje blijven.
we zien wel. Hoe ik te herkennen ben weet ik nog niet :p
waarschijnlijk ben ik de enige onder de 25 die daar rondloopt :p
En anders degene met een Brio, Floater Jet, Swift en misschien ook grote zwever.

Jitze,

Ik heb nog een hele stapel vaste propjes in hoge spoedmaten, evenals spinnertjes e.d.
Geef maar een gil als je ergens om verlegen zit..

Wat voor motor heb je in de Mini Viper liggen? En hoeveel mm as?
Ik heb geloof ik ook nog een 6x6 klappropje liggen, spinnermaat weet ik niet zo uit het hoofd.

Groet,
Gerben

Gerben,
Bedankt voor je aabod!
op de Mini Viper zit nu een 28-26 motortje met 1650kv, de as is 3,175mm dik.

Qua spoed wil ik minimaal 5 en bij voorkeur 6. Een 6x6 propje zou geschikt zijn.
Ik heb nu een 38mm spinner erop zitten. Is iets te groot maar dat maakt niet uit.

Als ik aan de snelheid gewend ben gaat er een 2200kv motortje op.

Back