Graupner Mosquito electro zwever

Hey Jan,

lange tijd niets gehoord ;-).

De servo draden komen net voor de eindrib aan de onderzijde naar buiten. Hierdoor kunnen de vleugels zonder problemen strak tegen elkaar.

En tja, een Mosquito is een thermiek monster. Daar staat ie om bekend :-).

Ik zie trouwens geen plaatjes...

Succes verder en vlieg ze !

Hoi Paul,

Tja... Gewoon vergeten dat ik iets gepost had...:(
Voor de eindrib... Slim...

Enne...geen plaatjes? Vreemd, ik zie ze wel. Wat doe ik dan verkeerd?
Heb de faq doorgebladerd, word ik niet veel wijzer van...

Greetzzz maarweer,
Jan.

bijlagen.

Vreemd...
<Knip&Plak>
Regels voor berichten
Je mag nieuwe discussies starten
Je mag reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen <<<<====
Je mag jouw berichten bewerken
</Knip&Plak>

Iemand een idee waarom ik geen bijlagen bij m'n berichten mag doen??

Jan.

Schilderen houtwerk

In de spuitcabine-thread kan ik weinig vinden over de basis van schilderen van een model. De Mosquito die ik anderhalfjaar geleden kocht is mijn eerste houtbouw, dus ik kan een beetje beginnersadvies gebruiken.

Lichtjes schuren met welke grofheid? Is Revell de juiste verf?

Geen dank en maak hem mooi :).

Let wel even op dat je de tekening op 100 % laat uitprinten ;-).

Lol, ik zie net dat dit mijn 1000e bericht is :) !

Groeten,

Paul.
Eindelijk!!!!

Bijlagen

• 20200408_112333.jpg
    20200408_112333.jpg
    549,4 KB · Weergaven: 233
Schilderen houtwerk

In de spuitcabine-thread kan ik weinig vinden over de basis van schilderen van een model. De Mosquito die ik anderhalfjaar geleden kocht is mijn eerste houtbouw, dus ik kan een beetje beginnersadvies gebruiken.

Lichtjes schuren met welke grofheid? Is Revell de juiste verf?
Uh... nee.:eek:
Balsahout bedekken met een laagje verf is geen goede afwerkmethode. :confused: En dan druk ik me voorzichtig uit.
Snel en redelijk is het bekleden met plasticfolie (Oracover of vergelijkbaar). Dan zit de kleur er ook meteen op. Je houdt alleen die wat steriele 'plastic look'.
Mooier, duurzamer, maar ook bewerkelijker is dun tissue (echt modelbekledingspapier, géén zakdoek of keukenrol) met celluloselak opbrengen en dan met een lichte lak afwerken.
Een sterkere, moderne variant waar ik veel van verwacht is lamineerfolie en daaroverheen het tissue.
Zie topic 'Muiderkrinkeltje' en kijk bij afwerking.
Maar dus never nooit zomaar wat verf op balsa smeren, dat geeft alleen maar dood gewicht en geen enkele sterkte.
Net zo goed als 'porienvuller', voor de gladheid die het oplevert, ook te veel gewicht toevoegt.
Gewoon glad schuren met 250, dan met 400 en vervolgens bekleden zoals boven omschreven.
Bij verdere vragen even in Vrije Vlucht en/of Vintage Radio Assist/ Radio Control proberen.

Back