graupner multilader 6E

Hoi, heb vorige week op ebay een multiladertje 6E van graupner op de kop kunnen tikken(splinternieuw) zonder doos of kabels of handleiding.
Ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar was tevergeefs.
Op die lader heb ik verschillende aansluitingen n.l.:
1x 500mA
3x 150mA
2x 50mA
Zou iemand weten of er inwendige overbruggingen zijn m.a.w.
Staan al de massa's of positieve aansluitingen met elkaar verbonden?
Is het mogelijk om een serieschakeling te gaan gebruiken zodanig dat ik met een hogere stroomsterkte dan 500mA kan gaan laden?
Kan ik tegelijkertijd mijn zender en 1 of 2 ontvangeraccu's(2400mAh Nimh)
opladen of moet alles apart?
Nu ik toch bezig ben.
Zit er op deze lader een soort van beveiliging tegen overladen?
Groetjes en alvast bedankt voor een zinnig antwoord
Kevin
 
Ik weet niet alles maar misschien wel iets ;-)

- Of er inwendige overbruggingen zijn weet ik niet.
- serieschakkeling zou wel mogelijk moeten zijn maar wanneer zou je meer dan 500mAh willen gebruiken???
- Alle uitgangen kan je gewoon gelijktijdig gebruiken, ik heb hier een 2 laders waarvan de dag voor het vliegen alle uitgangen gelijktijdig bezet zijn om de diverse zender-, ontvanger- en startakku`s te laden.
- Gezien het feit dat het een langzaamlader is zit er geen overladingsbeveiliging op.
 
Bedankt hierbij is mijn vraag opgelost.:cool:
Maar 1 dingetje vind ik wel jammer.
De lader slaat niet vanzelf af dus blijft gewoon verder laden.
Met die formule kan ik wel de laadtijd berekenen maar dit is enkel voor een compleet lege accu!!
Hoe kan ik nu weten hoeveel mAh er nog in de accu rest? Want overladen blijkt volgens vele topics te hebben gelezen echt schadellijk.
Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Dat overladen valt ook wel mee.

Ik laadt standaard alle akku`s de dag voordat ik ga vliegen en dan hangen ze +/- 12 uur aan de lader.
We gaan elke week vliegen maar niet elke week worden alle akku`s gebruikt.
En toch gaan alle akku`s eronder zowel de "volle" als de half lege.

Werk nu al meerdere jaren op deze manier zonder enig probleem.
 
Back
Top