graupner mx 12

heb mij een mx 12 aangekocht en heb het gas (mode1) naar links geplaatst ,maar nu werkt dus alles nog zoals in mode 1
heb 4 verschillende modes maar geen enkele werkt met de gas links dus.
weet iemand raad?
in de handleiding staan de 4 modes dus ook niet uitgelegd :roll:

mode 2 is gas links

maar model 4 ook.

Bij mode 2 zit de roll recht en de staart links

bij mode 4 zit de roll links en de staart rechts

gr Remco

low bug oo zei:
in de handleiding staan de 4 modes dus ook niet uitgelegd :roll:
Op blz. 38 van de handleiding staan de plaatjes van alle modi voor zowel vleugelvliegen als heli's met daarbij de manier hoe je de 'stick mode' instelt. Mode 2 is dus gas en richting op de linker knuppel. Mode 4 is gas op de linker en richting op de rechter knuppel.

goed mode2 dus maar gas is nu van boven naar onder en als ik rechtse knuppel naar voor doe gaan heli naar achter en omgkeerd?
gr mario

Neen, zoals je de rechter knuppel stuurt gaat de heli, dus knuppel naar voor = naar voor etc. Laat je je heli goed nakijken voor de maiden? Zo te lezen moet je nog eea leren. Op zich niks mis mee, maar twee zien meer als een en aan een mens tot mens sessie heb je 10 keer meer als aan een forum (Sorry gasten ;))

Succes,

Ton.

vraag hier gewoon een beetje uitleg daar dient een forum toch voor? als jij het niet weet of wil zeggen dan antwoord je gewoon niet!!!
iedereen moet leren

mode2 dus maar gas is nu van boven naar onder en als ik rechtse knuppel naar voor doe gaan heli naar achter en omgkeerd?

niemand???

low bug oo zei:
vraag hier gewoon een beetje uitleg daar dient een forum toch voor? als jij het niet weet of wil zeggen dan antwoord je gewoon niet!!!
iedereen moet leren

Inderdaad, iedereen moet leren.
Op de fiets kost dat soms een geschaafde knie, als je meer pech hebt een paar tanden uit je mond of je komt in de sloot terecht.
In de auto kost je dat een redelijk vermogen om je rijbewijs te halen, en wellicht daarna een ziekenhuisopname of erger als je niet genoeg 'geleerd' hebt.

Met een heli kan je dat een klap geld gaan kosten als je de instellingen niet goed heb staan. Je nieuwe heli aan barrels of het ding is op de Jaguar van de (toevallig op bezoek zijnde) burgemeester geland.
Of nog erger als je iemand in z'n gezicht vliegt.

Kortom: de raad die je hierboven kreeg "Laat je heli goed nakijken door iemand die er verstand van heeft" is de beste raad die je op dit gebied kan krijgen.
Internet is handig, een modelbouwforum handiger, maar niets gaat boven een inspectie van een ervaren helivlieger.

Overigens getuigt het van een behoorlijke mate van ongeduld om binnen drie kwartier een antwoord te 'eisen'. Niet alle deskundigen zitten 24 uur per dag op het modelbouwforum...

Roel
(die niets met heli's heeft, maar wel met veiligheid)

low bug oo zei:
mode2 dus maar gas is nu van boven naar onder en als ik rechtse knuppel naar voor doe gaan heli naar achter en omgkeerd?
Daarvoor heb je de optie servo-reverse. Hiermee wordt de draairichting van servo's omgekeerd.

No offence, maar Skidz heeft 100% gelijk. Heli-vliegen is niet iets, wat je in je eentje moet gaan leren en wat anderen je op een forum kunnen bijbrengen. Tenzij je natuurlijk teveel geld en een gigantisch doorzettingsvermogen hebt... Gezien de vraagstelling is dit je eerste zender, dus dan kun je elke hulp gebruiken.
Heli-vliegen is iets, wat ik zelf nooit onder de knie heb gekregen. Het kost nu eenmaal erg veel tijd, een klein beetje talent en erg veel hulp van ervaren vliegers. Als je die hulp niet zoekt wordt het een lijdensweg, die vooral bestaat uit veel schade. Wat dit laatste betreft kan ik je alvast verwijzen naar blz. 47 van de handleiding, waar je o.a. mijn naam en adres kunt vinden bij de service-adressen :wink: !

Back