Graupner mx-16ifs regio Roermond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo luitjes ,ik probeer een graupner mx-16 ifs te binden aan ontvanger XR-16 ifs dit lukt na veel geklooi wel maar moet nu nog de brushless motor regelaar instellen maar dit lukt na 1243 keer nog steeds niet.Misschien iemand regio roermond die dit kan?waar ik even een bezoekje kan brengen .
Het handeld om de standaard setup regelaar van TRex 450 Pro tw:
RCE-BL35X Align.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Een brushless motor sluit je aan op een brushless regelaar die op zijn buurt weer op ontvanger aangesloten wordt. Een motor hoef je niet te binden. Wel moet de regelaar ingesteld worden, daarvoor moeten we merk en type brushless regelaar weten.

brushless regelaar instellen

Een brushless motor sluit je aan op een brushless regelaar die op zijn buurt weer op ontvanger aangesloten wordt. Een motor hoef je niet te binden. Wel moet de regelaar ingesteld worden, daarvoor moeten we merk en type brushless regelaar weten.

Het handeld om de standaard setup regelaar van TRex 450 Pro tw:
RCE-BL35X Align.

Het hele verhaal dat omslachtig is uitgelegd in de engelse omschrijving met al die do-re-mi piepjes gaat vanf het begin niet op.

Volgas zetten tijdens het aanzetten van de regelaar(dus een hoofdaccu gebruiken..) dan stick naar beneden, en dan weet ie zn eindpunten.. daarna kan je het doremi verhaaltje van align gaan gebruiken:)

Opletten dus dat er geen th hold op staat, en dat de epa's van je gaskanaal 100/100 staan..

Ik heb ook problemen met graupner mx-16ifs in combinatie met align BEC regelaar!

De motor komt vol gas niet aan z'n vermogen om de heli te liften. Als ik de servorichting van het BEC kanaal omdraai (CH6) draait hij wel op vol vermogen (schrikken;-).
Kan iemand mij adviseren?

kees bakker

Waarschijnlijk heeft je regelaar zijn eindpunt niet goed geprogrammeerd,even opnieuw je regelaar/eindpunten inprogrammeren.Wel throttle kanaal(graupner ch6)eindpunten op 100% laten staan.

Bedankt zover maar ondanks jullie tips lukt het me gewoon niet als beginner.Het zal zeker aan mij liggen denk dat ik steeds dezelfde fout maak ofzo.Mijn engels en zeker duits zijn toch niet zo slecht dat ik niet snap wat ze schrijven ,maar de volgerde gaat op een of andere manier voor mijn setup niet op.Nog steeds niemand waar ik met m'n spul en een kratje bier ff binnen kan wippen?

mx 16 ifs

Ja klinkt raar maar heb je alles wel volgens de grauppner schema aangesloten op je ontvanger.

Receiver socket assignment for model helicopters
1 = PCollective pitch or roll-axis
(2) or pitch-axis (2) servo
2 = Roll-axis (1) servo
3 = Pitch-axis (1) servo
5 = Free, or pitch-axis (2) servo
4 = Tail rotor servo (gyro)
6 = Throttle servo
(speed controller)
7 = (Gyro gain)
8 = (Speed governor)
mvg
phil

Bedankt zover maar ondanks jullie tips lukt het me gewoon niet als beginner.Het zal zeker aan mij liggen denk dat ik steeds dezelfde fout maak ofzo.Mijn engels en zeker duits zijn toch niet zo slecht dat ik niet snap wat ze schrijven ,maar de volgerde gaat op een of andere manier voor mijn setup niet op.Nog steeds niemand waar ik met m'n spul en een kratje bier ff binnen kan wippen?

Ga op zaterdag of zondag ochtend naar vliegclub lvc in Sittard, hier zijn helipiloten aanwezig die je ermee kunnen helpen.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back