Graupner Nemesis met gyro's?

• Topicstarter Topicstarter mdlbwr
  • Startdatum Startdatum
M

mdlbwr

Guest
Ik heb nog 2 stuks Graupner Nemesis (de hele kleine pylonracer) liggen. 1 brushless setup en 1 originele met een 280 borstelmotor. Ze zijn nog niet gebouwd. Nu las ik dat het een erg bewegelijk toestel is dat een snelle oog-handcoordinatie vereist....

Is het daarom een idee om mn het brushless toestel uit te rusten met 2 mini gyro's? 1 voor aileron en 1 voor hoogteroer? Dit toestel heeft in totaal maar 2 servo's dus dan zit alles op een "stabilisator". Het toestel zou zichzelf dan recht moeten houden totdat je een stick beweegt...

Maar voordat ik gyro's ga kopen: werkt zoiets? Heb je daar wat aan? Of is het een slecht idee?

Zo moet het toestel worden (foto van internet):

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit soort kistjes vliegen al superstrak, een gyro kan daar niets aan toevoegen.
Het blijft een snel kistje waarbij je erg snel moet sturen.

T probleem is niet dat ze niet recht vliegen, meer dat ze zo snel uit je zicht zijn, en dat de ligging moeilijk te zien is door het dunne profiel. Gyro's gaan dus niet helpen. Zorg er voor dat de aansturing absoluut spelingsvrij is, daar heb je veel mee plezier van:yes:

Kijk, daar heeft een mens iets aan!

Wartexx, fabianvzwol en rhelie: hartelijk dank voor jullie adviezen!

idd, goed nauwkeurige servo's, goede ontvanger en spelingsvrije aansturing..
1 klein storinkje en je heb een hoopje schuim...
En je moet een beetje op gevoel vliegen... dus bedenken wat je aan het doen ben ipv reageren op wat het toestel doet... Zodra je iets verder bent, dan zie je al snel niet meer wat boven of onder is...

Die kleuren die je aangeeft zijn wel slim denk ik.
Die van mij was helemaal wit.. nu een paar dikke blauwe strepen op 1 vleugel en staart gezet en dat is al een stuk beter herkenbaar!
Wilde nog wel eens een filmpje ervan maken, maar met mijn camera zie je echt niks...

Back