Hallo allemaal.
Ik heb vroeger 2 optimisten gehad, ik vind ze nog altijd heel mooi.
Het is een via via geweest maar een jaar of 25 gelden heb ik in Duitsland de originele Optimist van Graupner kunnen kopen, deze was gebruikt voor de foto's voor verkoop.
Zo een 20 jaar geleden sloeg het noodlot toe toen blijkbaar het dak van de kajuit niet goed vastzat en hij water maakte bij een hevige windstoot, ik wilde de trim bijregelen op mijn zender en toen ik naar de boot keek zag ik de laatste 20 van de mast in het water wegzakken.:sad:
Dit was op een van de Maasplassen in Roermond. Ik heb er nog duikers naartoe gestuurd maar het zicht is 0 en er sqtaat daar stroming. Na 2 uur hebben ze opgegeven, voorgoed verloren.
Een andere optimist had ik gekocht maar daar was een soort wedstrijd boot van gemaakt. Het probleem wat hier aangehaald wordt van een zwakke kiel - rompverbinding klopt. Toen ik hem een aantal jaar geleden nog eens wou opschuren om hem over te spuiten ging het fout, de kiel "scheurde" van de romp af.
Afgelopen weekend stond ik op de zolder met die romp in mijn handen, maar ik heb geen zin het te restaureren, en ik kan het niet over mijn hart krijgen hem weg te gooien, ik had het bijna gedaan.
Ik zoek dus iemand die een optimist heeft die de romp kan gebruiken om evtl stukken van af te halen, of iemand die er nog iets van kan maken. Ik heb de mast ook nog en ik dacht het grootzeil in goede staat. Iemand die interesse heeft mag hem bij mij in Hasselt gratis komen halen.
De kiel is er niet meer, die heb ik verwerkt in een ander model.
Groetjes,
Jan