Graupner Piper Cherokee

Vandaag een Graupner Piper Cherokee opgehaald bij iemand van de vliegclub waarvan ik lid ben.

Hij heeft deze Piper Cherokee jaren geleden (ongeveer 20 jaar geleden) overgenomen van iemand die hem had gebouwd maar nog nooit mee had gevlogen. De kist had al een tijdje stil gestaan en moest opnieuw gefolied worden. In de afgelopen jaren is hij gestript maar dat was het dan wel. Aangezien het toestel jaren in een hoek heeft gestaan en alleen maar in de weg stond heb ik hem gekregen.

De bedoeling is om hem weer vlieg klaar te maken en er dan ook mee te gaan vliegen. Zou tijd worden na meer dan 20 jaar ! ;)

Nu zitten de meeste onderdelen er nog wel bij en wat er niet bij zit is nog wel te krijgen of te maken. Zo zal ik de motorkap moeten herstellen omdat het model oorspronkelijk met brandstof motor is gemaakt en ik hem ga ombouwen naar electro. Verder zal de folie verwijderd moeten worden en dan moet ik hem op nieuw voorzien van folie of het gaan spuiten. Ben er nog niet uit wat het gaat worden.

Nu zit de originele bouwtekening er nog bij waar ik heel blij mee ben, maar de beschrijving niet meer. Heeft iemand deze toevallig nog ergens liggen of weet iemand hem te vinden op het internet dan hoor ik het graag :)

Ik zal de komende tijd een verslag bij houden van alle restauratie werkzaamheden. Hier alvast een foto.

full

Roy

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb even gekeken, maar kan alleen de handleiding vinden van het schuim model (ARF) van de Graupner Piper Cherokee.

Ben opzoek naar de bouw handleiding van het houtbouw model van jaren geleden. Maar bedankt voor de tip, ik zoek nog even verder :)

Roy

Back