De frequenties in de 72 MHz kloppen niet, deze zijn van 72.025 t/m 72.250 met steeds 25 kHz tussenruimte. Tevens geeft het Bipt hiervoor geen bijzondere bepalingen. In de faq, waarnaar ik verwees, staan deze correct weergegeven. Helaas heb ik geen Belgische vereniging meer gevonden, waarvan ik een overzichtslijst kan/mag weergeven, vandaar dat er gebruik wordt gemaakt van een Duitse site.
Helaas doet (o.a. in de faq) het navigatiemenu van het Bipt het niet als je Internet Explorer gebruikt. In Firefox doet-ie het (volgens zeggen) wel en ook als je een oudere Windows-versie gebruikt werkt-ie normaal. Hierin is een compleet overzicht te vinden van alle toepassingsgebruiken, dus ook voor de modelbouw. Ook staan daar alle wettelijke eisen vermeld.
De 'lage' 40MHz-kanalen (onder 40.665) zijn van vroeger tijden en zijn alleen in België toegestaan. Aangezien geen enkele fabrikant deze kanalen nog levert, worden ze nergens meer vermeld. Dit geldt ook voor 72 MHz apparatuur. Deze wordt ook niet meer geleverd in België.