Graupner Red Rocket of de Mini Sprint/Sea Commander?

• Topicstarter Topicstarter tonny1985
  • Startdatum Startdatum
T

tonny1985

Guest
Red Rocket van Graupner, welke motor?

hallo mensen

ik ben nieuw op dit forum, en ik had een tijdje terug al een berichtje omdat ik zat te twijfelen tussen een Red Rocket en een Sea Commander. ik zit al een aantal jaren in de RC hobby met nitro auto's maar niet met boten, dus heb ik tog de Red Rocket besteld. maar nu had ik een vraag.. wat voor motor zou ik er het beste achter kunnen hangen? zou een GTX 650 mogelijk zijn? of zou die te zwaar zijn en kan ik er beter een GTX 500 achter hangen? en zou ik daar dan eventueel een snellere motor in kunnen zetten? ik heb er zelf geen ervaring in dus ik hoop dat er hier iemand is die de Red Rocket een beetje kent!

alvast bedankt en greetz tonny

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb de Red Rocket zelf ook gehad. GTX 500 is mooi maatje, 650 is te groot.
deze outboards zijn niet gemaakt voor bijvoorbeeld Brushless geweld.
Je zelf dus gewoon een borstelmotor moeten gebruiken. MIts je de volledige outboard
gaat modificeren of zelf iets fabriekt. Graupner komt dit jaar op de beurzen met brushless
outboards in verschillende maten/varianten. Let wel dat het rompje van ABS is en niet versterkt
niet al te hoge snelheden aankan. Mijn ervaring is dat hij gaat vliegen bij de 30-35 km/u.
komt ook wel omdat ik met lipo's heb gevaren die opzich al licht zijn.

Op zich een leuk bootje maar zou er niet teveel geld in steken.
In dat geval zou ik een GFK of epoxy/glas boot kopen en daar in investeren.
Bijvoorbeeld een F1 tunnel van Grauper of een Romp van Hydro and Marine.

Het maakt wel degelijk verschil als je lipo's gebruikt op een brushless motor.
bijvoorbeeld 11,1v op een motor van 7,2-12v meer moet je er niet uit proberen te halen dan sloop
je de motor + outboard.

Groet,
Patrick

Back