Graupner shark

Beste mensen,
Ik heb een leuk graupner shark kunnen bemachtigen met bijna alle originele onderdelen als zelfs de verlichting en regelaar.
Alleen zit er geen accu in en past de 7,2 staaf er echt niet in.
Heeft er iemand van jullie een foto van de binnen kant zodat ik kan zien wat er fout zit want zelfs op de tekeningen staat een 7,2 afgebeeld.

als je accu pack er niet in past heb je een probleem.
dat is namelijk het grootste deel wat in je boot komt.
ik zal zo meteen even een foto maken van de binnenkant

foto 1 zoals de boot bij mij binnen kwam.

full
.

met de servo's er in gebouwd.

full
.

full
.

Laatst bewerkt door een moderator:
full
.

en zo staat de boot er nu bij.

nog zat ruimte voor in de boot maar dat blijft ook zo. de boot ligt redelijk recht en spullen voor in de boot verstoren die balans volgens mij.

wel 1 goede tip.
zorg dat je accu zo ver mogelijk tegen die zwarte overbrenging aan ligt voor de balans van de boot.
de mijne lag veel te ver naar voren en daardoor kwamen de schroeven half boven water uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Marc2,

Ik zie ook al het verschil.
Jij hebt 2 microservos gebruikt en een platte snelheids regelaar.
Ik heb alles er nog orgineel inzetten en dan is de ruimte veeeel kleiner en het blijkt dat de 7,2 packs vroeger kleiner waren.
a6urapam.jpg

dat is die boot van marktplaats. daar heb ik nog een bod op gedaan maar niets meer van gehoord.

je mist wel iets heel belangrijks.
de 2 allu strips waar je de boot mee afsluit.

en een platte regelaar is gewoon onmisbaar.
en dit is nog een grote. ik heb er gisteren gezien die iets hoger zijn maar zeker de helft kleiner

nou ik ga natuurlijk niet vertellen hoe jij je boot moet gaan bouwen maar ik denk dat het gebruik van micro servo's en een 7,2 racing pack wel het makkelijkst is.
maar dan is het ook al behoorlijk peuteren en wringen.
mijn servo plaat zit eigenlijk gewoon klem tussen die beugel en de accu
ik heb er trouwens zelf nog niet mee gevaren ivm nog niet helemaal waterdicht maar wel een even wat gas gegeven in een test bak en op 7,2 kwam die al aardig vooruit.

hoe is de binnen kant van het deksel trouwens ?
die was bij mij nog helemaal open en dus niet waterdicht.
daar heb ik allu busjes voor gedraaid maar 1 sluit er nog niet goed af.

De boot is inderdaad die van Mp en de plaatjes voor de afsluiting zitten er los bij.
Voor wat betreft de deksel zitten de buisjes er niet in en is de ballon daarin kapot.
Ik zou er ook een 7,2 lipo accu in kunnen doen want die zijn kleiner.

een 2s lipo zou inderdaad kunnen maar die zijn volgens mij dikker dan een racing pack en dan moet je een andere regelaar of iets van een lipo cut off er bij zetten.

ik zou eerst eens alles goed bekijken hoe het past voor je iets gaat kopen.ik had de spullen allemaal al liggen voor iets anders en dan is het wel een stuk makkelijker natuurlijk

Marc,

De lipo is maar 105 mm lang en 18 mm dik en 35 breed.
Ga mezelf maar eens verdiepen in de lipo scène want ik ben nog old school voor wat betreft accu's.
En als we de hobby toch weer aan het oppakken zijn kunnen we de boot ook doorzagen en verlengen tot een ander model.
Staat op internet al iemand die het gedaan heeft.

18 mm dik is inderdaad niet veel anders dan een racing pack.

maar de boot openzagen e.d. gaat mij te ver.
deze boot heeft namelijk geen losse wtc dus de hele boot moet waterdicht zijn. en dat valt nog niet altijd mee.
ik zou voorlopig de boot gewoon zo bouwen en dan evt ooit proberen er een duiksysteem in te bouwen.

maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.

Back