Ga ik me er ook maar eens mee bemoeien. Ik zie een paar uitspraken waar ik het toch niet mee eens ben.
Reden dat de meeste elektro trainers klein zijn is vanwege de kosten. Groter gaat prima, maar dan moeten er meer cellen in, dus duurdere lader en motor.
Piepschuim is prima te repareren. Gewoon aan elkaar plakken en als er een stuk versplinterd is gewoon een vierkant stuk uitzagen en vervangen door een stuk schuim van de juiste hardheid en materiaal.
zarabat of robbe cardinal zijn bruikbare trainers. Minipiper echter ook, evenals de recentere multiplex schuimpjes.
Balsa reparatie is goed mogelijk door ervaren bouwer. voor anderen niet.
Charter was vroeger de beste trainer.
Zelf gebouwd, mooi 4cc erop. licht, fris enz...
Tegenwoordig niet meer.
Reden: degene die je nu tegenkomt zijn meestal 2e handsjes die van zolder naar zolder verhuizen. Vergeven van de olie, een kilo te zwaar door epoxy reparaties en dan een totaal foute 6.5cc erop "om tegen de wind in te komen".
Mini piper, speed 300 7.2V, gunter, 2 lipo's (etech of kokam 1200) en simpele lipo lader is waarschijnlijk de goedkoopste manier om volwaardig te vliegen.
Vraag wel even bij die club. Als het een "rode charter rules" club is, dan willen de oude mannen je niet helpen. Dan is er waarschijnlijk weer wel goede bouw begeleiding, dus kijk even wat de club cultuur is.
Als je interesse naar elektro uitgaat, laat je dan niet een verbrandingsmotor aanpraten.