Graupner Terry vliegers?

• Topicstarter Topicstarter BoomDuiker
  • Startdatum Startdatum
ha net een uurtje gehad om de motor met regelaar er in te zetten.

ik heb wel bijna kwijlend naar buiten gekeken want het was best redelijk weer .

janhein zei:
ha net een uurtje gehad om de motor met regelaar er in te zetten.

ik heb wel bijna kwijlend naar buiten gekeken want het was best redelijk weer .

Hier schijnt de zon..en geen wind. Ai...waarom is het nu zo vroeg donker :(

Hij is dus bijna vliegklaar! Nu hopen dat het weer een beetje goed blijft.

Gister avond heb ik nog een stukje in de body weggehaald, zodat ik de 7cellen KAN-1050 nog wat meer naar achter kan plaatsen. Zit nu tegen de servo aan (enkelvoud).
Omdat ik ailerons heb gemaakt, zit het rudder zich te vervelen. Om gewicht te sparen heb ik de servo eruitgehaald en het rudder vastgezet.

CG is echt belangrijk bij Terry (ik neem aan ook bij ander vliegtuigen).
Maar met 7cellen een probleem vanwege de body.
Nu helt hij nog een heel klein beetje na voren met de Kan-1050 7cellen pack. Met de Sanyo 600AR is de CG perfect. (cellen zijn iets lichter)

Succes met je eerste vlucht! Let op met landen want hij is altijd behoorlijk snel.

Rob

vanavond als ik even tijd vrij kan maken de accu pakketten solderen en dan kan de boel worden afgesteld.En gebalanceerd.

krijg wel steeds meer zin om er mee te vliegen.

Hello,

De Terry is een waanzinnig gaaf vliegtuigje.
Ben nu al met een 2e bezig nadat mijn eerste na een duikvlucht op een hoogte van ongeveer 30mtr plots zijn vleugel verloor.
Nouja verloor hij brak doormidden. (Vleugel niet verstevigd )
En dan is hij niet meer te houden.
Neus helemaal in te prak.
Deze heb ik later weer opgelapt door het voorste gedeelte vanaf de vleugel te vervangen met een stuk wat ik uit een plastic fles heb gezaagd.
Hij doet nu nog steeds dienst als een soort zwever met ingebouwde foto camera.
De 2 is nu helemaal verstevigd en vlieg nog steeds.
En de ideetjes hoe en waar heb ik van de volgende sites weggehaald.

http://zx81.isl.uiuc.edu/camilleg/rcfly/rc_vim10.html
http://users.cybercity.dk/~ccc16084/svave.html
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=&threadid=53245

Het goed vast zetten van de motor opgelost door een dop van een plastic fles in de neus te plakken, met de benodigde lucht gaten erin gesneden.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Suc6

Ruud

ik heb pas een draadloze camera aangeschaft, eigenlijk met de bedoeling hem in mijn Raket te zetten. Nu zit hij tijdelijk op de fuego (robbe ) en dat is ook best leuk. kan ik me eindelijk eens voorstellen hoe het is voor de kat om door de straat te lopen.

maar ik denk dat het ook wel heel gaaf is om de terry er mee te versieren.

ik zal proberen jullie op de hoogte te houden

Weet iemand of de typhoon van rbc ook in een terry gebruikt kan
worden, en met wat voor prop en cellen is dit een goede combinatie.

bassman zei:

Je zal een (gedeeltelijk) nieuwe neus moeten constueren aangezien de "Typhoon's" buitenloper zijn en dus het grootste deel van de buitenmantel draait en op een kopspant gemonteerd dient te worden...

De MEGA's uit de 16/7/xx en 16/15/xx serie zijn makkelijker te monteren

Ik denk het wel. De terry vliegt goed met een motorvermogen vanaf minimaal 60 watt. Meer vermogen is niet noodzakelijk, wel leuk. (tis ook maar wat je maar leuk vind)

Prop/cellen combinatie weet ik niet, zou je eens moeten opzoeken in de tabellen van de leverancier. Ik denk dat 8 cellen en ca 10 ampere en een pitch speed van +60 km/h een prima beginpunt zijn.

Zoals Dirk al zegt, je moet inderdaad rekening houden met het aanpassen van de neus van de terry. De tsunami is immers een buitenloper. Misshien is mijn aangepaste terry een voorbeeld. (op de foto is de mega overigens te zien met vertraging)

http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?s=&postid=1161655

http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?s=&postid=1161656

bassman zei:
worden, en met wat voor prop en cellen is dit een goede combinatie.

Hoi,

Je zult dan een motormount moeten maken en de schacht groter moeten maken. De 400motor klemt nu vast in de schacht.
Typhoon zijn buitenlopers. Dus aan de voorkant moeten ze bevestigd worden.

Ik zou de schacht groter maken en de motor mount van RBCkits passend maken. De motormount tegen de voorkant aanplakken (5min epoxi) en met "kohlroving haar" de zaak naar achter toe extra vastleggen.

Een grotere klapprop en gaan met de vliegende paling. :D

Zal even knutselen worden!
Met 7cellen vliegt hij het mooist. Dit i.v.m. het gewicht. Met KAN-1050 en een brushless motor kun je dan echt lang vliegen hoor!

Rob

bassman zei:
Dus een 6x3 is goed genoeg voor de terry met een mega aandrijving??

Nee, staat verkeerd op die pagina.
Fredrik heeft een 9x5 cam folding prop.

Rob

Zo, Ik heb net de mijne in elkaar gefrutseld. :P Na anderhalf jaar op de kast te hebben gestaan met de bedoeling mijn trainer toestel te worden, is het nu nogsteeds een trainer toestel... voor mijn VADER! :)

Ik heb et zelf geleerd met een chinees vliegtuig dat ik kado gekregen had, omdat ik et zonde zou vinden om die terry te slopen. :P Maarja, de leer curve ging zo snel, dat ik in n maandje al met picojets rond vloog, dus die terry heeft weinig kans gehad. Maar nu beginnen de handen van mijn vader ook te jeuken om mijn zender af te pakken, maar dat gaat niet met die picojet. :P Dus heb ik toch maar eens mijn terry in elkaar gestoken.

Terry03.jpg

Nu moet ik alleen nog een propellor zien te vinden. Moet er een 6x4 op?

Hoi,

Ik heb ook een terry.
Vliegt erg leuk.

set up:

speed 400 6V
accu: 7 cellen 500AR (gaat trouwens 700mAh in)
6x3 prop

Marten

6x3? oh die heb ik nog liggen. :P Alleen met een verkeerde maat spinnertje, maar dat geeft niet. Dat wordt vliegen dit weekend, als et n beetje meezit.

Back