Graupner True Blue 1000mm

wanneer ik tijd heb, zal ik nog s zoeken.

Alvast bedankt wat ook zou kunnen is dat ik je betaal voor de verzending dan scan ik em zelf en stuur ik t terug, dat is voor jou lijkt mij minder werk... Ik zal zoiezo eens kijken of ik em al digitaal kan vinden jullie horen t nog

0bee1333032f77c23ad7113979b2d3fc.jpg

Deze foto staat er op en na 1min staren denk ik te begrijpen hoe t werkt..

Maarja kan ik dus gas/rem servo (metal gear) gebruiken van mn bigscales en de stuurservo's want dat is wel een mega verschil in grootte en prijs uiteraard

Zeg Jan je ben wereldberoemd zie ik haha..
Hallo G60force,

Waarschijnlijk net zo 'wereldberoemd' als alle Nederlanders, die met dezelfde naam op meerdere forums actief zijn...

Dat bericht is van vlak na de introductie van de TB en het uit het programma gooien van de Saphir door Graupner, iets dat hen door de Saphir zeilers niet in dank werd afgenomen, helemaal toen bleek dat de TB bij benadering niet zo'n goede zeiler was als de Saphir.

Lees het verslag van ahcling er maar eens op na; bij meer wind vaart een Saphir rondjes om een TB.

De oplossing om twee standaard servo's in tandem te laten werken wordt wel vaker gebruikt, maar ik zie/zag het meer in vliegtuigen (waar gewicht een grotere rol speelt), dan in zeilboten, waar een quarter scale servo of een winch net zo goed werkt.

Zolang beide servo's synchroon werken is het geen probleem, als dat niet het geval is werken de servo's elkaar deels tegen wat je servo's kan kosten, hiervan heb ik ook wel berichten gelezen.

Persoonlijk vind ik het geen elegante oplossing.

Groeten, Jan.

Dubbele servo, ik heb er destijds bij de eerste TB een enkele, sterkere ingezet.
De boot die nu in huis staat, is voorzien van een winch met rondlopende schoot onder deks.
Ik ben zelf geen voorstander van twee servos combineren voor een schootarm.

Back